Bekijk volle/desktop versie : wat te doen tijdens een vrouwen activiteit



Pagina's : [1] 2

17-03-2011, 11:09
Hallo allemaal!

Ik moet voor school een groot activiteit organiseren voor moeder en kind dag.
alleen heb ik echt geen idee wat de vrouwen kunnen doen tijdens zo een activiteit??

hebben jullie misschien ideeen?


alvast bedankt!


Groet,,,

17-03-2011, 11:20


Om welke leeftijdscategorie gaat het?

17-03-2011, 11:21
Het maakt niet uit.. 25 tot en met 50jaar

17-03-2011, 11:26

Citaat door Stilletjess:
Het maakt niet uit.. 25 tot en met 50jaar



Ik had het over de leeftijdscategorie van het kind, niet van de moeders

17-03-2011, 11:28


Oh sorry! hahahah maar ik heb het meer over de moeders..

Heb je enig idee wat moeder en kind samen kunnen doen?
voor de kinderen apart hebben we veel te doen.. maar ze moeten het samen doen..

17-03-2011, 11:31

Citaat door Stilletjess:
Oh sorry! hahahah maar ik heb het meer over de moeders..

Heb je enig idee wat moeder en kind samen kunnen doen?
voor de kinderen apart hebben we veel te doen.. maar ze moeten het samen doen..


Dat begrijp ik, vandaar de vraag: wat is de leeftijdcategorie van het kind.

Als het om een baby/peuter gaat, dan zijn er andere activiteiten dan een kind van 6 of 7 bv.

Dus daarom allereerst de vraag: wat is de leeftijdscategorie van het kind?

17-03-2011, 11:33
peuters en kinderen t/m 13 jaar.

17-03-2011, 11:36

Citaat door Stilletjess:
peuters en kinderen t/m 13 jaar.




Ok, heb je al bedacht waar je de activiteiten wilt houden? indoor? Outdoor?Wat mag het kosten?

zwemmen zou misschien een optie zijn. Je kunt voor de wat oudere kinderen allerlei spelletjes uitzetten. Een zoektocht waarbij ze allerlei aanwijzingen krijgen onderweg en dan bv een schat moeten vinden.

17-03-2011, 11:38
Een workshop taarten decoreren! Mama en kind mogen aan de slag met hun eigen taart en aan het eind van de dag mogen ze de taart meenemen!

http://www.glamour-taart.nl/workshops.html

Een henna-artiest inhuren voor een dag die aan de slag gaat met de dames en de kids, gekke tattoe's zetten of mooie versieringen.

Een speurtocht door het bos, met als beloning voor de winnaar(prijsvraag) een leuk presentje.

Naar de bibliotheek.

Naar een museum.

Een dagje vrijwilligerswerk in het bejaardenhuis of helpen met geestelijk gehandicapten. http://www.nldoet.nl/nldoet/

Of een high tea en dan vragen of de mama's zorgen voor wat lekker zoete hapjes. Laat iedereen zich netjes aankleden.

Maar, wordt het wel vergoed?

17-03-2011, 11:43

Citaat door maaltje:
Ok, heb je al bedacht waar je de activiteiten wilt houden? indoor? Outdoor?Wat mag het kosten?

zwemmen zou misschien een optie zijn. Je kunt voor de wat oudere kinderen allerlei spelletjes uitzetten. Een zoektocht waarbij ze allerlei aanwijzingen krijgen onderweg en dan bv een schat moeten vinden.



Het is binnen in een wijkcentrum.
Wat betreft kosten.. alles word vergoed maar hoeveel weet ik nog niet.. eerst een plan! We moeten wel zoveel mogelijk bezuinigen.

17-03-2011, 11:45

Citaat door Mommy4Life:
Een workshop taarten decoreren! Mama en kind mogen aan de slag met hun eigen taart en aan het eind van de dag mogen ze de taart meenemen!

http://www.glamour-taart.nl/workshops.html

Een henna-artiest inhuren voor een dag die aan de slag gaat met de dames en de kids, gekke tattoe's zetten of mooie versieringen.

Een speurtocht door het bos, met als beloning voor de winnaar(prijsvraag) een leuk presentje.

Naar de bibliotheek.

Naar een museum.

Een dagje vrijwilligerswerk in het bejaardenhuis of helpen met geestelijk gehandicapten. http://www.nldoet.nl/nldoet/

Of een high tea en dan vragen of de mama's zorgen voor wat lekker zoete hapjes. Laat iedereen zich netjes aankleden.

Maar, wordt het wel vergoed?



haai! bedankt voor je reactie..
taart decoreren, henna artiest en high tea is een geweldig idee. dat heb ik genoteerd.

het is indoor, dus de rest kan niet doorgaan..

17-03-2011, 11:47

Citaat door Stilletjess:
Het is binnen in een wijkcentrum.
Wat betreft kosten.. alles word vergoed maar hoeveel weet ik nog niet.. eerst een plan! We moeten wel zoveel mogelijk bezuinigen.



In dat geval, een spelletjesmiddag misschien waarbij je spelletjes bedenkt die je samen moet doen (denk aan de spelletjes die vroeger op de basisschool werden gedaan).

Ik denk dat je dan ook eerst moet gaan kijken wat je vergoed krijgt.

Verder is het misschien een idee om e kijken wat de moeders en kinderen leuk zou lijken om te doen, hou een interview oid.

17-03-2011, 11:54


Ja maar als wij nog niet weten wat en hoe kunnen wij ook niet vragen wat ons vergoed wordt. Er is geen limiet waar wij aan moeten houden. Als het nodig is krijgen wij het. We kunnen spelletjes doen indd. Daar dachten we ook aan, maar wat voor? Er komt niks in me op en kan niks vinden. En de activiteit moet ongeveer 3 uurtjes duren en we verwachten ongeveer 40 vrouwen met 40 kinderen. Dus er moet nog iets naast spelletjes kunnen komen..

17-03-2011, 12:01

Citaat door Stilletjess:
Ja maar als wij nog niet weten wat en hoe kunnen wij ook niet vragen wat ons vergoed wordt. Er is geen limiet waar wij aan moeten houden. Als het nodig is krijgen wij het. We kunnen spelletjes doen indd. Daar dachten we ook aan, maar wat voor? Er komt niks in me op en kan niks vinden. En de activiteit moet ongeveer 3 uurtjes duren en we verwachten ongeveer 40 vrouwen met 40 kinderen. Dus er moet nog iets naast spelletjes kunnen komen..



Ja, maar je zegt aan de ene kant: ik wee tniet wat ik vergoed krijg en aan de andere kant zeg je er moet flink worden bezuinigd. Lijkt mij een beetje tegenstrijdig. Je moet wel een beetje een budget weten nietwaar?

Ik zou niet alleen spelletjes laten doen, maar ook iets van een kooksessie. Meerdere dingen. Je kunt bijvoorbeeld iets van soep laten maken of koekjes of pizza. Dat soort dingen.

Het is ook afhankelijk van wat je allemaal tot je beschikking hebt in het wijkcentrum om goed te kunnen bepalen wat je zou kunnen doen.

17-03-2011, 12:03
Misschien kun je ook iets van een filmmiddag ofzo houden?

Pagina's : [1] 2