Bekijk volle/desktop versie : dames belgie vraagje over rijbewijs



16-03-2011, 12:17
ik heb een nederlandse rijbewijs , en in 2013 zal hij verlopen , wat moet je doen een nieuwe aanvragen in nederland of belgie

16-03-2011, 12:29


waar ben je ingeschreven nederland of belgie?
ga naar het gemeentehuis voor meer info .
Als je in belgie bent ingeschreven moet je hier gwn uw rijbewijs verlengen denk ik.

16-03-2011, 12:32
ik geloof dat je m gewoon kunt verlengen bij het Nederlandse consulaat hier in Antwerpen

16-03-2011, 12:38

Citaat door lalalina:
ik geloof dat je m gewoon kunt verlengen bij het Nederlandse consulaat hier in Antwerpen



ik woon in brussel

16-03-2011, 14:26


Ik had ooit begrepen dat je hem bij de gemeente dient om te ruilen voor een Belgische , maar ik heb dat zelf ook nog niet gedaan en mijne vervalt ook in 2013.. Ik ga het binnenkort maar es navragen..

16-03-2011, 14:35

Citaat door Koppig_Rammetje:
Ik had ooit begrepen dat je hem bij de gemeente dient om te ruilen voor een Belgische , maar ik heb dat zelf ook nog niet gedaan en mijne vervalt ook in 2013.. Ik ga het binnenkort maar es navragen..



we hebben het rijbewijs in het zelfde jaar gehaald zie ik
hoe gaat het veder met jou en je kleine snoepie


misschien ga ik toch effe navragen bij de nl ambasadde

16-03-2011, 15:18

Citaat door ladyjamila007:



we hebben het rijbewijs in het zelfde jaar gehaald zie ik
hoe gaat het veder met jou en je kleine snoepie


misschien ga ik toch effe navragen bij de nl ambasadde


Jaa, februari 2003 was het bij mij..

Met mn snoepie gaat het goeeedd.. Hij is zondag 1 geworden!! Best bizar hoe snel dit jaar is gegaan zeg!! Hoe is het met jouw prinsesje? Al wat beter met haar botjes enzo..? Ik zie dat ze ook pas alweer 2 is geworden!!! Erg he, hoe snel de tijd gaat!

16-03-2011, 15:27

Citaat door ladyjamila007:
ik heb een nederlandse rijbewijs , en in 2013 zal hij verlopen , wat moet je doen een nieuwe aanvragen in nederland of belgie


Een Nederlands rijbewijs is ook geldig in België omdat het een EU rijbewijs is, daarom hoef je deze niet om te wisselen.
Maar jouw vraag is waar verleng je je rijbewijs. Je rijbewijs verleng je in de gemeente waar je woont en dus staat ingeschreven.

Vanaf 2012 zal er een Europees rijbewijs komen. Dit is geldig in heel Europa. Wanneer jij jouw rijbewijs zal verlengen krijg je dus automatisch ook een Europees rijbewijs.

16-03-2011, 15:41
Sorry, heb je verkeerd ingelicht!
Hier staat de juiste info:


Rijbewijs
Voor meer informatie over het Nederlandse rijbewijs en het gebruik ervan in het buitenland, gaat u naar de website rijbewijs.nl.

Als u niet in Nederland, Zwitserland of een EU/EER-land woont, kunt u bij verlopen van uw Nederlandse rijbewijs de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) via e-mail verzoeken om een aanvraagformulier voor een nieuw rijbewijs. Kijk op de website van de RDW voor meer informatie.

Bron: Nederlandse consulaat in België




Ik woon in de Europese Unie
Als u houder bent van een Nederlands rijbewijs en u woont in een land van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA) (anders dan Nederland), dan kunt u uw rijbewijs niet meer vernieuwen. Het rijbewijs moet u omwisselen bij de autoriteiten in het land waar u verblijft.
Verlopen of vermist rijbewijs?
Is uw Nederlands rijbewijs verlopen of vermist en u wilt het omwisselen in het buitenland? Dan kunt u hiervoor een echtheidsverklaring aanvragen. De echtheidsverklaring is helaas geen garantie dat u het rijbewijs ook daadwerkelijk kunt omwisselen. Wij adviseren u dan ook om voor de voorwaarden voor omwisseling van uw rijbewijs contact op te nemen met de autoriteiten van het betreffende land. Mocht een echtheidsverklaring niet voldoende zijn, dan moet u opnieuw examen doen.

Bron: RDW NL

16-03-2011, 15:47
Hebben jullie in nederland dan andere regels want ik heb een rijbewijs dat niet vervalt.

16-03-2011, 15:54

Citaat door Dikra_m:
Hebben jullie in nederland dan andere regels want ik heb een rijbewijs dat niet vervalt.


In Nederland vervalt een rijbewijs na 10 jaar en in België vervalt ie nooit

16-03-2011, 17:02

Citaat door Serbie:
Sorry, heb je verkeerd ingelicht!
Hier staat de juiste info:


Rijbewijs
Voor meer informatie over het Nederlandse rijbewijs en het gebruik ervan in het buitenland, gaat u naar de website rijbewijs.nl.

Als u niet in Nederland, Zwitserland of een EU/EER-land woont, kunt u bij verlopen van uw Nederlandse rijbewijs de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) via e-mail verzoeken om een aanvraagformulier voor een nieuw rijbewijs. Kijk op de website van de RDW voor meer informatie.

Bron: Nederlandse consulaat in België




Ik woon in de Europese Unie
Als u houder bent van een Nederlands rijbewijs en u woont in een land van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA) (anders dan Nederland), dan kunt u uw rijbewijs niet meer vernieuwen. Het rijbewijs moet u omwisselen bij de autoriteiten in het land waar u verblijft.
Verlopen of vermist rijbewijs?
Is uw Nederlands rijbewijs verlopen of vermist en u wilt het omwisselen in het buitenland? Dan kunt u hiervoor een echtheidsverklaring aanvragen. De echtheidsverklaring is helaas geen garantie dat u het rijbewijs ook daadwerkelijk kunt omwisselen. Wij adviseren u dan ook om voor de voorwaarden voor omwisseling van uw rijbewijs contact op te nemen met de autoriteiten van het betreffende land. Mocht een echtheidsverklaring niet voldoende zijn, dan moet u opnieuw examen doen.

Bron: RDW NL



dus al ik het zo heb begrepen dat ik hier bij de gemeente een andere rijbewijs moet aanvragen als mijn rijbewijs verloopt ook al heb je de nl nationalteit

16-03-2011, 17:34



Citaat door Koppig_Rammetje:
Jaa, februari 2003 was het bij mij..

Met mn snoepie gaat het goeeedd.. Hij is zondag 1 geworden!! Best bizar hoe snel dit jaar is gegaan zeg!! Hoe is het met jouw prinsesje? Al wat beter met haar botjes enzo..? Ik zie dat ze ook pas alweer 2 is geworden!!! Erg he, hoe snel de tijd gaat!



ik in april 2003

gefeliciteerd , ik blijf het zeggen vind het echt een snoepieee
ja gaat echt snel mijn dochter heeft gisteren haar gips laten weg halen ze had 5 weken in het gips gelegen , maar echt de tijd gaat heel snel

en heb je kriebels voor een tweede

16-03-2011, 18:41

Citaat door eenzaampje:
In Nederland vervalt een rijbewijs na 10 jaar en in België vervalt ie nooit

in belgie zijn ze er ook mee bezig is dan 15 jaar geldig