Bekijk volle/desktop versie : Gaddafi: Ik ben verraden door mijn Europese vrienden



Pagina's : [1] 2

15-03-2011, 12:56
Gaddafi: Ik ben verraden door mijn Europese vrienden
15-03-2011 12:30


ROME (ANP) – De Libische leider Muammar Gaddafi voelt zich verraden door zijn Europese vrienden. Dat zegt hij in een interview dat dinsdag is gepubliceerd door de Italiaanse krant Il Giornale. Hij haalt uit naar meerdere Europese leiders, onder wie premier Berlusconi van Italië.

Gaddafi is geschokt en weet niet meer wat hij tegen Berlusconi moet zeggen. Over de Franse president Sarkozy was hij feller:„ Ik denk dat meneer Sarkozy een psychische stoornis heeft.” Hij reageert op de uitspraken van Sarkozy die de rebellen officieel erkent. Vanwege dit verraad wil Gaddafi geen olie meer aan Europa leveren. Pas als de oppositie in die landen aan de macht komt, zal hij een eventuele nieuwe relatie overwegen. Ook over de media was hij niet te spreken: „Het volk staat aan mijn kant, de rest is propaganda.”

In het interview meldt Gaddafi dat het een verloren strijd voor de rebellen is. Hij zal de ‘normale’ mensen sparen omdat deze beïnvloed werden door al-Qaeda. Hij zal geen dialoog voeren met de rebellen. „Het volk staat aan mijn kant en met terroristen van Osama bin Laden valt niet te onderhandelen.” Hoewel leden van het parlement eerder deze week zeiden dat niet alle rebellen terroristen waren, is Gaddafi het daar niet mee eens. „ Het parlement wordt beïnvloed door al-Qaeda en is een groot bedrog.”

Over de grote vluchtelingenstroom had Gaddafi sterke vermoedens. Hij waarschuwde dat een grote stroom van Bin Ladens aanhangers naar Europa trekt en dat de veiligheidsdiensten van de landen extra waakzaam moeten zijn.

Hij gaf aan niet te vrezen voor het onderzoek van het Internationale Strafhof (ICC) naar de toestand in Libië. Gaddafi hoopt wel dat de onderzoekers van het ICC snel naar Libië komen, zodat ze kunnen zien wat er werkelijk aan de hand is. Voor een mogelijke vervolging was hij al helemaal niet bang: „ Ik zal niet eindigen als Saddam Hussein, want het volk staat achter mij in de strijd tegen al-Qaeda.”

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/gaddafi_ik_ben_verraden_door_mijn_europese_vriende n_1_539888

15-03-2011, 12:57


Hij vergeet voor het gemak te vermelden dat hij nog meer verraden is door z'n geloofsgenoten .........................

15-03-2011, 12:57
nu hoor je het van hem zelf

15-03-2011, 12:58

Citaat door Fris85:
Hij vergeet voor het gemak te vermelden dat hij nog meer verraden is door z'n geloofsgenoten .........................


nee hij zij Europese vrienden zijn geloofsgenoten waren zijn slaven en geen vrienden

15-03-2011, 13:21



Citaat door Mugabe:
nee hij zij Europese vrienden zijn geloofsgenoten waren zijn slaven en geen vrienden


Arabische leiders zijn slaven??????????

15-03-2011, 13:35
Gadhafi had betere relaties met Europese landen zoals Griekenland, Italie etc dan met zijn buren..

15-03-2011, 13:39

Citaat door Mugabe:
nu hoor je het van hem zelf


Jij gelooft zijn hele verhaal? Of pik je er alleen de stukjes uit die je bevallen?

15-03-2011, 13:39

Citaat door Fris85:
Arabische leiders zijn slaven??????????
ja van het westen


je springt van onderwerp naar onderwerp heb je adhd ?

15-03-2011, 13:46
Volgens mij zit Gaddafi zwaar aan de Marokkaanse hasj

15-03-2011, 13:48
Europese leiders hebben nu hij zijn ware gezicht laat zien van hem afgekeerd.

Dat is geen verraad.

15-03-2011, 14:00

Citaat door Fris85:
Europese leiders hebben nu hij zijn ware gezicht laat zien van hem afgekeerd.

Dat is geen verraad.

Hij had zijn ware gezicht al 40 jaar geleden laten zien toen hij de koning afzette en de bevolking onderdrukte.
De Europese leiders wisten allang al hoe Gaddafi was.
In een periode van 40 jaar is er helemaal niks veranderd in Libië.
Alleen de olie was belangrijker voor o.a mijnheer Berlusconi

15-03-2011, 14:04

Citaat door Fris85:
Europese leiders hebben nu hij zijn ware gezicht laat zien van hem afgekeerd.

Dat is geen verraad.


Ze (Europese leiders) wisten al heel lang dat deze psychopaat tot dit soort slachtingen in staat was hoor, dat is echt geen nieuws.

15-03-2011, 14:54


Er is er maar eentje die wordt verraden... dat is de Libische bevolking.

15-03-2011, 16:44

Citaat door Fris85:
Europese leiders hebben nu hij zijn ware gezicht laat zien van hem afgekeerd.

Dat is geen verraad.



Dankzij Europa kon Gadhafi het zolang volhouden. Het was Gadhafi die in de jaren 90 besloot om de banden met het westen aan te halen omdat Libie bijna bankroet was en zijn positie wankel was.
De VS en Europa vergaven hem zijn zondes en gingen zaken met hem doen..
Ze wisten wat voor een tiran hij was, maar de olie was belangrijker.

15-03-2011, 16:48

Citaat door Mister1979:
Dankzij Europa kon Gadhafi het zolang volhouden. Het was Gadhafi die in de jaren 90 besloot om de banden met het westen aan te halen omdat Libie bijna bankroet was en zijn positie wankel was.
De VS en Europa vergaven hem zijn zondes en gingen zaken met hem doen..
Ze wisten wat voor een tiran hij was, maar de olie was belangrijker.

Klopt, maar of we nu blauw of groen zeiken, dat is altijd al zo geweest.
Economie..olie zijn belangrijke dingen voor elk land...het zorgt voor welvaart en rust in het land. Zo gaat dat al eeuwen.
Ken jij een land dat geen zaken wil doen met China, een land dat lak heeft aan de rechten van de mens?
Ze staan allemaal te springen om zaken te doen met China..en dan gaat de moraal opzij..altijd en in elk land!

Pagina's : [1] 2