Bekijk volle/desktop versie : Hartfunctie laborant !!



13-03-2011, 22:19
Haaii lieve mensen,

Wie van jullie kent iemand of studeert zelf deze studie?!
Pleass tell me ik zit namelijk ERG te twijfelen of ik het wel of neit moet doen.
ALLE TIPS zijn welkom.

Big Kiss

:nijn:

14-03-2011, 21:00


Ik had t bijna overwogen haha
Is t hbo opleiding?

15-03-2011, 21:39
is het hbo?

21-03-2011, 20:18

Citaat door SabrinIraq:
Ik overweeg ook om deze opleiding te doen...alleen vind het moeilijk om de eerste stap te maken. Ik heb wat info gezocht op het web. het is dus een deeltijd opleiding dat intern in een ziekenhuis wordt gegeven. Ik ben nu beig met het schrijven van een sollicitatiebrief...Waarom wil jij die opleiding doen?
gr



Haaii,

EIndelijk iemand die reageert, ik wil het doen omdat het me ERG intressant lijkt en ik wou altijd al werken in het ziekenhuis. Daarnaast ben je ook aanwezig in OK plus doe je allerlei dingen daarnaast dus is superr afwisselend tenmiste zo komt het over
Maar je hebt gelijk is deeltijd en daar twijfel ik dus erg aan, k ben bang dat er te weinig theorie gegeven word enzo snap je plus je begitn in een ziekenhuis helemaal blanzo enzo :S
Waar ga jij solliceteren en waar woon je als k vragen mag?

21-03-2011, 20:19



Citaat door Dalila1234:
is het hbo?


Jah is HBO niveau, alleen wordt het in deeltijd gegven.

21-03-2011, 21:21
Lijkt me leuk ja

22-03-2011, 12:12

Citaat door falina:
Lijkt me leuk ja



Superrr leuukk hé

23-03-2011, 19:52

Citaat door SabrinIraq:
Ik vind die combinatie van werken en leren juist interessant, op deze manier wordt leren een stuk makkelijk denk ik. Er zijn geloof ik niet zo heel veel vacatures voor leerlingen open....ik was opzoek in de buurt van amsterdam...en jij?


Het voordeel ervan is indd dat je heeeellll erg veel ervaring op kunt doen en dat is altijd goed, maar k ben bang dat je te weinig theorie krijgt waardoor je problemen krijgt op je stage.
En het lekkere is dat je ook gewoon doorbetaald krijgt tijdens je stage
hoef je daarnaast neit druk te maken om het geld hahha!!
Ik ben ook opzoek in Amsterdam k dacht zelf aan VU en jij...
Trwns heb je een proefles van ze genomen, k d8 misschien om dat te doen krijg k een beeld van hoe ze les geven enzo.

23-03-2011, 20:56
Is hartfunctielaborant een HBO opleiding? Qua moeilijkheidsgraad stelt het niet zoveel voor volgens mij.

Wat doet een hartfunctielaborant in het algemeen en vooral op de OK?, volgens mij klopt dat niet, zou niet weten wat voor bijdrage die op de OK zou brengen!

23-03-2011, 21:35

Citaat door khalidb:
Is hartfunctielaborant een HBO opleiding? Qua moeilijkheidsgraad stelt het niet zoveel voor volgens mij.

Wat doet een hartfunctielaborant in het algemeen en vooral op de OK?, volgens mij klopt dat niet, zou niet weten wat voor bijdrage die op de OK zou brengen!


Hier staat alles info:
http://www.hartfunctieopleiding.nl/subpage1.aspx?page=de opleiding&current=Vrijstellingen

'n ik las ook dat je dan de cardioloog helpt in de OK met bepaalde operaties.

23-03-2011, 21:40

Citaat door SabrinIraq:
Ja je doet zeker veel ervaring op, in je 3de jaar draai je al helemaal mee.
JA ik dacht ook aan het VU maar volgens mij hebben ze geen vacature openstaan,,,vaak heeft zo"n bekend ziekenhuis ook veel belangstelling binnen aankomense studenten ..ik heb liever een klein/middelmatig zkh waar weinig mensen solliciteren (meer kans om aangenomen te worden toch)
Wanneer wil jij beginnen...want voor september ben je (volgens mij) best laat. ik ook BTW
maar vind je het vak inhoudelijk ook leuk?
gr



Ja daar dacht ik ook aan dat ze waarschijnelijk geen plekken meer hebben, maar ik probeer het toch en anders doe k een andere ziekenhuis denya hanya hahah!!
Ik wou eigenlijk in september beginnen hoe komt het dan dat we te laat zijn....?!! Het vak inhoudelijk lijkt me best wel intressant en het veel contact met patienten is ook erg leuk.
Ik wil alleen niet ALTIJD ECG's doen want dat is echt supperr kxt hahah
Wat voor opleiding volg jij nu eigenlijk..!!
Maar ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen vind wel supperr jammer dat er geen open dagen zijn.

23-03-2011, 22:59

Citaat door miss_talbidoet:
Hier staat alles info:
http://www.hartfunctieopleiding.nl/subpage1.aspx?page=de opleiding&current=Vrijstellingen

'n ik las ook dat je dan de cardioloog helpt in de OK met bepaalde operaties.


Ik heb de site bekeken, dank je.

Blijkbaar kun je de functielaboranten indelen in ECG/holter en echo, daarnaast hartkatheterisatie/ pacemaker.

Die eerste twee zag ik al wel als laborant, ik dacht dat die andere twee meer met verpleegkunde te maken hadden.

In principe zijn ze allemaal te doen, wel wat eentonig. Die hartkatheterisaties in de grotere ziekenhuizen hebben ook nacht en weekenddiensten.

Ps een cardioloog opereert niet, hij katheteriseert, dottert en implanteert pacemakers, de hartchirurg doet de 'echte' operaties, maar verdient minder geld.

24-03-2011, 11:39



Citaat door khalidb:
Ik heb de site bekeken, dank je.

Blijkbaar kun je de functielaboranten indelen in ECG/holter en echo, daarnaast hartkatheterisatie/ pacemaker.

Die eerste twee zag ik al wel als laborant, ik dacht dat die andere twee meer met verpleegkunde te maken hadden.

In principe zijn ze allemaal te doen, wel wat eentonig. Die hartkatheterisaties in de grotere ziekenhuizen hebben ook nacht en weekenddiensten.

Ps een cardioloog opereert niet, hij katheteriseert, dottert en implanteert pacemakers, de hartchirurg doet de 'echte' operaties, maar verdient minder geld.


Dat is zwaar ze zijn wel eentonig, mjah alles word uiteindelijk eentonig. Maar omdat je vaak met verschillende soorten patienten werkt blijft het wel intressant.
wat voor richting in lab heb je dan gedaan?! Klinusche chemie ?!

05-04-2011, 22:37

Citaat door SabrinIraq:
Wij zijn waarschijnlijk al te laat omdat ze al in feb-maart mensen beginnen te selecteren voor in september, en dan had je uiterlijk je sollicitatie in januari moeten opsturen,,,Moet je echt doen hoor, ik heb ook 1 sollicitatie opgestuurd. Jah ECG"s is wel 1 van de hoofdtaken,,,ik denk dat je bij iedere patient automatisch ECG en bloeddruk afneemt...(zo niet dan bij de meesten wel) Inhoudelijk lijkt het me heel interessant,,,Immers vind ik het hart het leukste menselijk orgaan. Ik doe nu HBo mondzorgkunde..en jij?
gr



Haaii,
wat vreemd dat ze selecteren in feb-maart waarom dan ?!!
Ik las dat ook nergens, mjah kan aan mij liggen hoor hahahha.
Mondzorgkunde is dat leuk, ik twijfel daar ook aan.
Ik ben nu eigenlijk een beetje op zoek naar een HBO opleiding en k denk niet dat ik nog hartfunctie laborant ga doen. Dat deeltijd theorie is echt een doorn in mij ogen ik doe nu al zoiets ( capabel) en het kan echt op een zootje eindige soms.
Ik ben nu bijna klaar met opleiding Doktersassistent dus ervaring met ECG's en RR heb ik al en jij...!!?

07-04-2011, 21:14

Citaat door SabrinIraq:
Jah ik vind het theorie gedeelte ook lastig aangezien het zelfstudie is en geen begeleiding etc...Ik heb hiervoor ook DA gedaan (toevallig:P) Mondzorgkunde is een theoretisch/praktische opleiding. met name praktijk is ergg lastig...ik adviseer je om er heel goed over na te denken voordat je die stap neemt...succes



Hahhaha grappig indd dat je ook een DA bent.
Maar wat ga je nu doen dan, ga ej stoppen met mondzorgkunde en starten met Hartfunctie laborant ?!
En indd na goed na te hebben gedacht is mondzorgkunde toch neit echt wat voor mij, ik heb hiervoor ook bij een Tandartspraktijk gewerkt en dacht owwhh wat leuk enzo.
Mjah op een gegven moment dacht ik toch neeehhh doe maar niet