Bekijk volle/desktop versie : EHBO certificaat voor gastoudergezin



Pagina's : [1] 2

13-03-2011, 15:39
Wie heeft de EHBO certificaat? Ik moet binnenkort op praktijk gaan en weet niet wat ik kan verwachten. Is het moeilijk? Gaan ze echt testen of je alle theorie onder de knie hebt of wat?

Ik zal het fijn vinden als iemand mij een beetje kan vertellen hoe en wat.
Dank u!

13-03-2011, 15:42


Ik heb gewone EHBO voor kinderen en je gaat vooral reanimatieoefenoingen doen tijdens praktijk!
Oersaai....

13-03-2011, 16:13

Citaat door Dauwdruppel:
Ik heb gewone EHBO voor kinderen en je gaat vooral reanimatieoefenoingen doen tijdens praktijk!
Oersaai....


Ja, dat heb ik ook.
Maar gaan ze je testen of je alles hebt geleerd?
Ben namelijk bang dat ik niet genoeg heb geleerd.

13-03-2011, 16:18
Ik heb 2 weken geleden ehbo voor kinderen gehaald. Het stelde echt niks voor! Het was heel erg gezellig en alles werd goed uitgelegd. Toen kregen we een stukje praktijk en daarna een stuk theorie wat ook absoluut niks voorsteld dus je haalt het zeker!!! Ze vertelde dat ze al 20 jaar ehbo les gaf en in die 20 jaar maar 1 keer iemand is gezakt en dat was een vrouw van eind 40 dus maak je geen zorgen.

De ehbo kinderen theorie via de e learning vond ik echt superrr moeilijk. Die heb ik 3 keer geprobeerd te halen en ben 3 keer ervoor gezakt. Toen ik ehbo praktijk ging doen en ik terug thuis kwam heeft mijn man die theorie voor mij gehaald Dus heb ze nu allebei elhamdoelilah


en voor deze praktijk kun je niet leren want had dit ook gevraagd

14-03-2011, 14:43



Citaat door _shopaholic_:
Ik heb 2 weken geleden ehbo voor kinderen gehaald. Het stelde echt niks voor! Het was heel erg gezellig en alles werd goed uitgelegd. Toen kregen we een stukje praktijk en daarna een stuk theorie wat ook absoluut niks voorsteld dus je haalt het zeker!!! Ze vertelde dat ze al 20 jaar ehbo les gaf en in die 20 jaar maar 1 keer iemand is gezakt en dat was een vrouw van eind 40 dus maak je geen zorgen.

De ehbo kinderen theorie via de e learning vond ik echt superrr moeilijk. Die heb ik 3 keer geprobeerd te halen en ben 3 keer ervoor gezakt. Toen ik ehbo praktijk ging doen en ik terug thuis kwam heeft mijn man die theorie voor mij gehaald Dus heb ze nu allebei elhamdoelilah


en voor deze praktijk kun je niet leren want had dit ook gevraagd


Ohhhh je hebt me blij gemaakt! Dank je wel schat! Echt thanx!
Want ik was echt bang dat ik 'm niet zou halen want de theorie is inderdaad echt moeilijk! Ik heb de toets wel gehaald, maar ik begrijp de stof bijna niet.

Alleen je zegt dat je man later jouw theorie heeft gehaald, maar dat kan toch niet? Want je mag pas op praktijk als je je theorie hebt toch?
Maar gaan ze je wel iets vragen of helemaal niks niks niks?


14-03-2011, 15:17
Zijn er misschien meer mensen met ervaringen?

14-03-2011, 19:03
Kom op dames, help me!

14-03-2011, 19:50
ik had hem ook binnen 1 dagje gehaald, stelt echt niets voor,echt heel makkelijk! je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor

14-03-2011, 20:20

Citaat door aischa89:
ik had hem ook binnen 1 dagje gehaald, stelt echt niets voor,echt heel makkelijk! je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor


Shoekran voor je reactie.

Maar mijn vraag is... gaan ze je testen met vragen over de theorie?

14-03-2011, 20:25
Maak je niet druk meid. Het stelt echt niets voor! Vooral als je het theoriegedeelte gedaan hebt. Daar is het een kwestie van goed luisteren en kijken en wanneer het van je gevraagd wordt, laten zien dat je goed opgelet hebt. Je gaat oefeningen doen als een drukverbandje aanleggen en reanimeren. Komt goed inshaAllah.

14-03-2011, 20:31

Citaat door Maram:
Maak je niet druk meid. Het stelt echt niets voor! Vooral als je het theoriegedeelte gedaan hebt. Daar is het een kwestie van goed luisteren en kijken en wanneer het van je gevraagd wordt, laten zien dat je goed opgelet hebt. Je gaat oefeningen doen als een drukverbandje aanleggen en reanimeren. Komt goed inshaAllah.


Shoekran schat, lief van je.
Ik ben een beetje bang omdat ik niet veel van de theorie afweet. Ik heb de toets wel gemaakt en ook gehaald, maar dat komt omdat je 'm zovaak over mag doen als je wilt.
Maar als je me iets zal vragen over de stof, dan weet ik er heel weinig over. Ben dus bang dat ze me iets gaan vragen over de theorie en dat ik het niet weet. Maar volgens jou hoef ik dus niet bang te zijn? Mooi zo!

14-03-2011, 20:34
Ik heb mn BHV-diploma. Ik moest destijds ook reanimeren en brandblussen enz... best wel leuk om te doen.

14-03-2011, 20:36



Citaat door Omar_001:
Shoekran schat, lief van je.
Ik ben een beetje bang omdat ik niet veel van de theorie afweet. Ik heb de toets wel gemaakt en ook gehaald, maar dat komt omdat je 'm zovaak over mag doen als je wilt.
Maar als je me iets zal vragen over de stof, dan weet ik er heel weinig over. Ben dus bang dat ze me iets gaan vragen over de theorie en dat ik het niet weet. Maar volgens jou hoef ik dus niet bang te zijn? Mooi zo!


Als je niet meteen een antwoord hebt op een vraag die je gesteld is, is het ook geen drama. De vraag wordt dan aan een andere cursist gesteld die het antwoord misschien wel weet. Of de "docent" geeft zelf het goede antwoord. Vergeet niet dat je daar bent om te leren. Maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je nergens een antwoord op hebt he

14-03-2011, 20:52

Citaat door Maram:
Als je niet meteen een antwoord hebt op een vraag die je gesteld is, is het ook geen drama. De vraag wordt dan aan een andere cursist gesteld die het antwoord misschien wel weet. Of de "docent" geeft zelf het goede antwoord. Vergeet niet dat je daar bent om te leren. Maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je nergens een antwoord op hebt he


Ah oké, dan moet het wel goed komen. Het is niet zo dat ik niks weet, ik red me denk ik wel.
In ieder geval, hartstikke bedankt.

15-03-2011, 11:03

Citaat door Omar_001:
Shoekran voor je reactie.

Maar mijn vraag is... gaan ze je testen met vragen over de theorie?


Nee!! Hier kun je echt niet voor studeren!! Je gaat een groot deel praktijk doen en daarna krijg je een vragenlijst met vragen die gingen over wat je hebt gedaan tijdens de praktijk. Echt een makkie wollah!! Je haalt dit zekerrr!!!

Citaat door Omar_001:
Ohhhh je hebt me blij gemaakt! Dank je wel schat! Echt thanx!
Want ik was echt bang dat ik 'm niet zou halen want de theorie is inderdaad echt moeilijk! Ik heb de toets wel gehaald, maar ik begrijp de stof bijna niet.

Alleen je zegt dat je man later jouw theorie heeft gehaald, maar dat kan toch niet? Want je mag pas op praktijk als je je theorie hebt toch?
Maar gaan ze je wel iets vragen of helemaal niks niks niks?


Jawel hoor dat kan wel want heel veel hadden 'm nog niet eens gemaakt. Ik heb het over de theorie van e learning. Er werd ook helemaal niet naar gevraagd. Je moet een EHBO diploma hebben. Die wat je via e learning hebt gedaan doe je gewoon in je portofolio!
Mag ik vragen in welke regio je de ehbo gaat doen??

ze gaan je echt niksssss vragen. Je komt daar en je gaat zitten. Daarna beginnen ze met uitleggen. Het is heeeeeeel intersant als je zelf ook kids hebt!!! En daarna ga je reanimatie doen op een pop en gaat ze nog meer uitleggen maar echt geen moeilijke dingen. Het is echt intersant. Daarna krijg je en vragenlijst met 17 theorie meerkeuze vragen.


Ps ik heb 107 euro betaald voor die cursus en ik krijg 50 euro terug van zorgverzekering. Je moet er niet bij zeggen dat je dit doet voor gastouder studie maar dat je dit gewoon doet voor jezelf. Dan krijg je die 50 euro op je rekening gestort

Mijn man heeft deze cursus vrijwillig ook gedaan een paar maanden geleden omdat hij het intersant vond en heeft ook 50 euro teruggekregen

Pagina's : [1] 2