Bekijk volle/desktop versie : Islam & Praktiseren



11-03-2011, 20:28
Assalam Alaykom wa Rahmatoulah wa barakataho

Heb een topic geopend bij dwvdmv maar geen reactie
hier dan maar proberen.

Hoe praktiseren jullie de Islaam? Ben je de enige in de
familie? Zijn ze ertegen of motiveren ze jou?

Ik ben de enige die praktiseerd wat soms moeilijk is
omdat ik geen steun krijg
Maar ghair Incha Allaah

Wa Alaykom salam wa rahmatoulah wa barakataho

11-03-2011, 21:21


Alikoum Salam Warahmatoulahi Wabarakatu,

messchien helpt het als je met de juiste zusters omgaat die ook erg praktiserend zijn? Ik ging vorig jaar met de verkeerde meisjes om en was daardoor helemaal niet bezig met mijn geloof ookal kreeg ik steun van thuisuit. Eenmaal dat ik de deur uit was leek het wel alsof ik een ander persoon was.
Ik heb nu Elhamdoulillah de juiste zusters tegen gekomen waarmee ik over onze mooie geloof kan praten op die manier leren we van elkaar.

Wat ook erg help is naar lezingen gaan ik ben vorige week voor het eerst geweest (ik had dit al eerder moeten doen!) en het was echt fantastisch Mach'Allah ik voelde me erna zo goed en mijn imaan is er van sterker geworden Elhamdoulillah.

[SIZE="1"](ik zie dat je van België ben, mag ik weten vanwaar als je het niet erg vindt? Want ik ben namelijk ook van Belgi&euml[/SIZE]

Alikoum Salam Warahmatoullahi Wabarakatu

11-03-2011, 21:27
Macha Allaah mooi. Ja naar lezingen gaan is een optie
als het dicht bij jou is. Heb jou pm gestuurd zuster

11-03-2011, 22:09
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Bararkthu.

Bij het echt praktiseren van het geloof zijn we helaas niet alleen vreemden in de maatschappij maar ook thuis. De ouders praktiseren niet zoals jij dat doet of hebben zelfs bezwaar. Zij doen dit natuurlijk met een goed hart walHamdulillah.

Ik ben Alhamdulillah erg gelukkig in het praktiseren en al is het soms erg moeilijk. Er is niks zo goed als te weten dat Allah (Subhanahu) Bestaat. Al zou ik verloren zijn, slechts dat er ooit Rechtvaardigheid zal zijn en dat Allah geen persoon onrecht zal doen. Zij die geloofden, goed deden en geduld hadden krijgen hetgeen hun beloofd is, en de zondenaren, leugenaars, de criminelen, hun straf. Zij die onderdrukken en het ergere. Dit gebeuren en natuurlijk zovele andere aspecten van het geloof maken mij gelukkig en geduldig.

Weet, des te moeilijker de weg, des de meer beloning insja`Allah. Is Allah (Subhanahu) niet de beste der Rechters.

Ow, de volgende Nasheed wat betreft het vreemd/alleen zijn in je doen.



M3aSalaam.

11-03-2011, 22:13


Heel mooi Anasheed.
En je hebt het mooi verwoord Tahmied. Ik voel
me thuis echt als een vreemde.
Ghair Incha Allaah.

11-03-2011, 22:19
Tahmid; Je hebt zeker gelijk dat je je erg gelukkig voelt als je praktiseert. Als je afgedwaald bent van het rechte pad dan voel je Subhan'Allah echt zo'n leegte in je hart.

11-03-2011, 22:42
Asallaam ou Ala3koem wa rahmatoellah,

beste zuster,

Ik woon samen met mijn moeder en een grotere zus. En ik en mijn moeder zijn inchallah goed en praktiserend, en mijn zus TOTAAL niet.


Hoe praktiseer ik?
Ik doe dit als volgt: als ik iets lees en/of hoor wat mij baat, dan ga ik dit als eerst opzoeken en er wat kennis over opdoen. Dit doe ik diezelfde dag nog. Als ik er dan genoeg over weet dan ga ik het ook toepassen en herhaal het in het begin vaak zodat ik dit onthoud.

Ik ga nu ook altijd naar de moskee en bid daar Al Maghreb en Ischa gebed. En tussen na al Maghreb gebed blijf ik altijd in de moskee tot het laatste gebed en pak dan een boek, en lees hier uit. Soms de koran reciteren en soms een boek pakken met een desbetreffende onderwerp in de islam om er wat kennis van op te doen en dit lees ik dan tot het gebedstijd aanbreekt.


Waar haal ik mijn wil en motivatie vandaan?
Ik gedenk Allah SWT de hele dag!!! En zeg vaak tegen mezelf doe iets dat je in het hiernamaals zal baten en niets onzinnigs te doen. Eigenlijk moet je jezelf motiveren en steeds meer kennis opdoen over de islam en als Allah wil zal hij de imaan in je hart plaatsen en zal je de dien nooit los kunnen laten.


Ghair inchaAllah, en moge Allah je leiden en je doen toebehoren tot de recht geleide moslims.

Sterkte meid en de beste medicijn als je je een beetje down voelt is het gedenk van Allah SWT en zijn boodschapper. En inchaAllah zul je je dan goed vullen.

Wa Sallaam ou Ala3ykoem

12-03-2011, 12:08
TrueIslam Amien op jouw dua.

Ik hoop dat er nog meer leden zijn die hun dagelijkse
routine vertellen.

12-03-2011, 13:26
Ma shaa'Allaah.