Bekijk volle/desktop versie : recept gezocht van die koekjes die door de jam en de kokos gaan!?



10-03-2011, 19:06
dames, wie heeft het recept van mij van die koekjes ( bolletjes) die je door de warme honing haalt, en dan door de kokos???

ik zat al een paar uur te googlen ernaar, maar kan het echt niet vinden en wil het graag vandaag of morgenochtend maken

is er aub iemand die het recept voor mij heeft??? mijn dank is groot!

10-03-2011, 19:47


ik maak het zo

ik maak altijd heel weinig
1ei+glas suiker niet beker maar gewone glas waar je marokaanse thee mee drinkt+1glas olie 1bakpoeder en een vanillesuiker
dat samen goed mengen met je hand en dan doe je bloem erbij dat weet ik niet percies hoeveel gewoon tot dat je een soepele bal krijgt de bal moet nog wat zachter zijn en dan maak je daar van kleine rondjes van doe ze in de oven en nadien kook je jam van abrikozen en dan doe je op jam en dan rol je het door in cocos hoop dat je het begrijpt

10-03-2011, 21:10
hahah was er ook opzoek naar
die zijn simpel en blijven lekker

11-03-2011, 10:45
dank je wel meid, maar ik ben al een kluns in de keuken en als ik niet alles precies heb opgeschreven lukt het me niet

ik hoop dat er iemand nog de moeite kan nemen om mij het receptje te geven.

11-03-2011, 21:27


DIt is de mijne, tenminste heb ze me eigen gemaakt.
recept heb ik ooit eens gekregen van mams&van iemand hier op m.nl Beetje combineren en dan krijg je dit.


Citaat:
Kokos-jam koeken



Ingrediënten
200gr suiker
1.5 ei (dus eiwit van de 2de)
200 gram gesmolten boter
½ bakpoeder
½ vanille suiker
En meel

Extra:
abrikozen Jam (rond 1/3 van een pot!)
2 el Mazhar/maward (liefst maward/rozenwater, hééérlijk!)
Kokos.

Alles in volgorde toevoegen. Maak er een goed deeg van en laat het het even rusten. Maak er ronde platte balletjes van en bak ze af in de oven.
Verwarm de jam met een beetje mazhar/maward. DE koekjes laten afkoelen en daarna in de warme jam en door de kokosrollen.



x Even serieus. wanneer je jam met maward overhebt IS DAT ZÓ LEKKER! gewoon stokbrood met roomboter en dan deze jam. Echt waar, heerlijk.
Vind ik