Bekijk volle/desktop versie : cito groep 2 en 3



10-03-2011, 12:52
Welke Juf kan mij verder helpen?

Wie kan mij helpen aan cito opgaven van groep 2 en 3.

Mijn zoontje heeft niet zo goed gescoord, en ik wil graag met hem thuis oefenen. (de school zelf wil het niet verstrekken, omdat je anders kan oefenen met je kind??)

Het gaat met name om de reken opgave en de woordenschat.

Alvast bedankt!

10-03-2011, 14:51


Kan je het niet op internet googlen of zo? Anders heb ik ook geen flauw idee...

10-03-2011, 15:36
Nee op internet kan je het niet terug vinden helaas.

10-03-2011, 15:57
Mocht je het ook niet inzien? Ik heb het is doorgekeken. De leerkracht mag een vraag maar 1x stellen kind moet uit 3 afbeeldingen kiezen. Alle 3 lijken erg veel op elkaar, maar 1 is echt de juiste.

10-03-2011, 16:07


Ik heb een abbonement op Pompom.
Erg leerzaam en je kunt goed met je kind thuis opgaves offenen.
Je kunt het hier bestellen:

http://www.zwijsen.nl/web/VoorThuis/Abonnementen/Tijdschriften.htm

10-03-2011, 16:10
Ook erg leerzame werkjes:

http://www.bobo.nl/werkjes.aspx

10-03-2011, 16:13
In welke groep zit je zoontje, groep 2 of 3?
Beide cito's zijn anders...
Ik heb 2 jaar les gegeven aan groep 2. Oefen met hem het volgende:
-Alle voorzetsels: dus wat is 'op', 'naast', 'onder', etc
- dichtbij, ver
- de cijfers
- woorden leren hakken: m-ui-s: zet een streep waar je de mmm hoort.
- Rijmen: Welk plaatje rijmt er op boek? dan zie je 3 plaatjes waar bijv een koek ook te zien is
- vol-leeg
- eerste, tweede, derde
- laag, hoog
- algemene kennis: wat gaat sneller: een trein of een bus?

pfff meer weet ik niet meer. als me nog wat binnenschiet, dan zet ik het erop....

11-03-2011, 12:45
http://www.leestrainer.nl/
DAAR STAAT VEEL LESSEN SITO TOETSEN ..........

11-03-2011, 13:04
Ik zie dat je al wat tips hebt gekregen. Het is goed om thuis met hem te oefenen, in winkels verkopen ze ook boekjes met algemene oefeningen erin maar ook die specifiek op taal en rekenen zijn gericht. Wellicht kan je hiermee met hem oefenen. Verder zeg ik maak je niet al te druk, dat hij slecht scoort nu zegt niet heel veel. Hij is nog jong en maakt ook voor t eerst zo'n soort toets! Maak het oefenen met hem thuis niet te geforceerd, houdt het leuk! Succes!

11-03-2011, 17:13
Leerkrachten mogen officieel niet zomaar CITO toetsen mee naar huis geven om te oefenen. Dat is ook niet eerlijk en betrouwbaar, want dan oefen je de opgaven van dat boekje, en haalt hij een hele hoge score. Maar als het woord, of voorzetsel of cijfer in een andere context wordt gevraagd door de juf, dan zal hij het waarschijnlijk niet meer weten. Hij valt hoe dan ook door de mand, want een CITO is een halfjaarlijkse toets, en tussendoor wordt er door de juf ook getoetst dmv observaties, gesprekjes e.d

zoals het lid Nadeeny al zei, om echt met hem te oefenen en ervoor te zorgen dat hij het onthoudt, moet je de cijfers, voorzetsels, letters/klanken e.d met hem oefenen. Alleen op die manier weet hij altijd wat het woord betekent, niet alleen op de CITO.