Bekijk volle/desktop versie : vraagje.. navelpiercing haram?



10-03-2011, 00:58
ook als niemand het ziet? Graag met bron/daliel derbij


x

10-03-2011, 02:19


Ik heb een deja vu. Precies dezelfde vraag is een tijdje terug hier gesteld, als ik me niet vergis. Weet alleen niet meer wat de antwoorden waren, maar de topic zal mss nog bestaan?

10-03-2011, 09:51
Ik weet niet of het haram is, ordinair is het zeker wel

10-03-2011, 10:15
ik vind het wel wat hebben ik zou het ook graag willen weten

10-03-2011, 10:37


ik wil et ook weten

10-03-2011, 10:44
Meiden, ga maar eens zoeken bij al-yaqeen.com.. Daar vindt je vast je antwoord. En het is ook betrouwbaar.

Succes!

10-03-2011, 11:54

Citaat door S_1012:
Ik weet niet of het haram is, ordinair is het zeker wel


Hoeft niet ordinair te zijn hoor. Als je een platte getinte buikje heb staat het prachtig.

12-03-2011, 00:41

Citaat door hallallove:
Ik heb een deja vu. Precies dezelfde vraag is een tijdje terug hier gesteld, als ik me niet vergis. Weet alleen niet meer wat de antwoorden waren, maar de topic zal mss nog bestaan?

haha grappig.. ik heb wel van een lieve lid een topic gekregen waarin het staat, maar het was zo niet overzichtelijk.

Citaat door S_1012:
Ik weet niet of het haram is, ordinair is het zeker wel

Niet met een strak buikje.

Citaat door dounia133:
ik vind het wel wat
hebben ik zou het ook graag willen weten


Ik heb het nagevraagd bij een imaam..Dit topic kan zo sluiten. Moet je ook gwn doen bij jou in de buurt.

12-03-2011, 00:42

Citaat door Boutaiina18:
ik wil et ook weten
Vraag het een geleerde! Is duidelijker..

Citaat door Mefrouwtje_YoUs:
Meiden, ga maar eens zoeken bij al-yaqeen.com.. Daar vindt je vast je antwoord. En het is ook betrouwbaar.

Succes!

Dankjewel lieve meid..


Citaat door Exeptional:
Hoeft niet ordinair te zijn hoor. Als je een platte getinte buikje heb staat het prachtig.


Indd!

12-03-2011, 09:41
Dat wilde ik dus ook weten, want van mijn man mag ik het nemen. (als het alleen voor ons allebei is) maar kwam er maar niet uit, wat ik als antwoord kreeg, was neit duidelijk voor mij. Dus daarom heb em niet genomen.
bij el -yaqeen kwam ik er ook niet uit trouwens..

12-03-2011, 10:35
als jij m laat zetten voor je man is t wel te doen, maar als jij m laat zetten voor t strand om dan in je bikini het te showen dan maak je slechte zondes mee.


dit is mijn theorie ..

12-03-2011, 10:40
Piercings

Vraag:

Wat is het islamitische oordeel over navel- en neuspiercings?

Antwoord:

Alle Lof zij Allah.

De vraag over navelpiercings werd aan Sheikh cAbdoellaah ibn Djibrien voorgelegd. Hij antwoordde: “Dit is een vorm van zelfverminking. Dit is niet een plek waar versieringen worden gedragen. Daarnaast brengt het piercen van de navel geen voordelen met zich mee en verandert men hiermee de schepping van Allah.”

We hebben de vraag met betrekking tot het dragen van neuspiercings voorgelegd aan Sheikh Fawaz Jneid. Hij antwoordde hierop: “Er bestaat een meningsverschil hierover tussen de huidige geleerden, maar ons inziens is het niet toegestaan omdat dit geschaard kan worden onder lichamelijke verminking en verandering van de schepping van Allah.”
En Allah weet het het beste.

Team al-Yaqeen


12-03-2011, 11:35



Citaat door Butterfly_B:
Dat wilde ik dus ook weten, want van mijn man mag ik het nemen. (als het alleen voor ons allebei is) maar kwam er maar niet uit, wat ik als antwoord kreeg, was neit duidelijk voor mij. Dus daarom heb em niet genomen.
bij el -yaqeen kwam ik er ook niet uit trouwens..

neem aan dat je weet dat navel onder lichaamsdeel valt dat bedekt moet zijn voor de man en vrouw. door wie wil je de navelpiercing laten zetten als het halal zou zijn?

imitatie van iets dat geen toegevoegde waarde heeft. het is geen lichaamsdeel voor versiering zoals de oor dat wel is. je verminkt je lichaam ermee.

12-03-2011, 11:35

Citaat door Roulette:
ook als niemand het ziet? Graag met bron/daliel derbij


x

Body piercing
What is the ruling on piercing the skin around the navel (belly-button) and inserting a metal ring?

Praise be to Allaah.

We put this question to Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Jibreen (may Allaah preserve him), who answered as follows:

This is self-inflicted torture. This is not a place where adornments are usually worn, and there is no benefit in this practice. It comes under the heading of changing the creation of Allaah. And Allaah knows best.
Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Jibreen

buiten dit, door wie wil je de piercing laten zetten?
jij zelf of door je man, aangezien jullie twee de enige zijn die je navel mogen zien?
je weet wel, awrah dat bedekt moet zijn enzo

12-03-2011, 21:15

Citaat door ghalil:
neem aan dat je weet dat navel onder lichaamsdeel valt dat bedekt moet zijn voor de man en vrouw. door wie wil je de navelpiercing laten zetten als het halal zou zijn?

imitatie van iets dat geen toegevoegde waarde heeft. het is geen lichaamsdeel voor versiering zoals de oor dat wel is. je verminkt je lichaam ermee.

Dit waren voor mij ook de redenen waardoor ik em niet heb genomen(samen met mijn eerder genoemde reden)