Bekijk volle/desktop versie : Getrouwd en kinderen: carrière of huisvrouw?



09-03-2011, 16:48
Salem aleykoum w rahmatou Allah w barakatouh dames,

Tegenwoordig zie ik steeds meer mama's en echtgenotes die liever carrière maken dan huisvrouw zijn.
Wat dat betreft ben ikzelf zo'n ouderwets type die vindt dat de man werkt en de vrouw thuisblijft om voor de kinderen, de man en het huishouden te zorgen, mits de (financiële) situatie dit toestaat uiteraard. Zeker als je kinderen hebt, vind ik het noodzakelijk dat je als moederzijnde thuisblijft, gezien Allah je geen kinderen hebt geschonken om ze vervolgens naar de creche of oppas te sturen.
Graag zou ik willen weten wat jullie zouden kiezen: carrière of huishouden (en alles wat daar bij hoort)? En waarom??

09-03-2011, 16:55



Citaat door DJAAZAAiiRiiYAA:
Salem aleykoum w rahmatou Allah w barakatouh dames,

Tegenwoordig zie ik steeds meer mama's en echtgenotes die liever carrière maken dan huisvrouw zijn.
Wat dat betreft ben ikzelf zo'n ouderwets type die vindt dat de man werkt en de vrouw thuisblijft om voor de kinderen, de man en het huishouden te zorgen, mits de (financiële) situatie dit toestaat uiteraard. Zeker als je kinderen hebt, vind ik het noodzakelijk dat je als moederzijnde thuisblijft, gezien Allah je geen kinderen hebt geschonken om ze vervolgens naar de creche of oppas te sturen.
Graag zou ik willen weten wat jullie zouden kiezen: carrière of huishouden (en alles wat daar bij hoort)? En waarom??


het is niet perse of/of, het kan ook en/en. Waarom? omdat ik het ook belangrijk vind om mezelf te ontwikkelen, en omdat je wereld anders wel erg beperkt wordt. Bovendien heb ik niet voor niets gestudeerd natuurlijk.

Maar goed, ieder moet zijn eigen keuzes maken in het leven.

09-03-2011, 16:55
Koul wa7ed dorrof djelloe, het leven is duur geworden. Ik zit nu ook thuis tot mijn jongste naar de kleuterklas gaat, en dan ga ik direct werken inshAllah. Ook al is het alleen om te sparen voor hun toekomst (studie enz). ps dus stem niet hihi

09-03-2011, 17:02

Citaat door moehakoes_lady:
het is niet perse of/of, het kan ook en/en. Waarom? omdat ik het ook belangrijk vind om mezelf te ontwikkelen, en omdat je wereld anders wel erg beperkt wordt. Bovendien heb ik niet voor niets gestudeerd natuurlijk.

Maar goed, ieder moet zijn eigen keuzes maken in het leven.


Goede beredenering, niets op aan te merken!! Haha


Citaat door olily:
Koul wa7ed dorrof djelloe, het leven is duur geworden. Ik zit nu ook thuis tot mijn jongste naar de kleuterklas gaat, en dan ga ik direct werken inshAllah. Ook al is het alleen om te sparen voor hun toekomst (studie enz). ps dus stem niet hihi


Zoals ik al zei, mits de (financiële) situatie dit toelaat! Ik zou natuurlijk ook gewoon werken als mijn man het niet alleen zou redden, maar wel zo veel mogelijk de creche en de oppas vermijden!
Inch'Allah oukhti!!

09-03-2011, 17:04



Citaat door DJAAZAAiiRiiYAA:
Goede beredenering, niets op aan te merken!! Haha



Zoals ik al zei, mits de (financiële) situatie dit toelaat! Ik zou natuurlijk ook gewoon werken als mijn man het niet alleen zou redden, maar wel zo veel mogelijk de creche en de oppas vermijden!
Inch'Allah oukhti!!

Oh okè ja natuurlijk wat is er beter dan lekker op je gemakje alles doen hihi dan steeds te moeten haasten.

09-03-2011, 17:07

Citaat door olily:
Oh okè ja natuurlijk wat is er beter dan lekker op je gemakje alles doen hihi dan steeds te moeten haasten.


Hahaha ook dat!!

09-03-2011, 18:26
Dit is een discussie zonder eind omdat niet de werkende moeders gelijk hebben noch de huismoeder.

09-03-2011, 19:03

Citaat door Nieuwe_stap:
Dit is een discussie zonder eind omdat niet de werkende moeders gelijk hebben noch de huismoeder.


Maar toch is het beter voor de kids dat ze bij hun moeder zijn, dan dat ze de hele dag op kinderopvang zitten bij vreemd mensen. alleen als de moeder niet anders kan ja dat is dan een andere verhaal.

09-03-2011, 19:04

Citaat door Nieuwe_stap:
Dit is een discussie zonder eind omdat niet de werkende moeders gelijk hebben noch de huismoeder.


In een discussie gaat het er niet om wie er gelijk heeft en wie niet, maar het gaat om de verschillende opinies die met elkaar worden gedeeld. Bovendien was 't ook mijn bedoeling niet om gelijk te krijgen of te geven, maar om jullie mening hierover te weten te komen, uit nieuwsgierigheid.

09-03-2011, 19:06

Citaat door Sneeuwvlokje.:
Maar toch is het beter voor de kids dat ze bij hun moeder zijn, dan dat ze de hele dag op kinderopvang zitten bij vreemd mensen. alleen als de moeder niet anders kan ja dat is dan een andere verhaal.


Uhu, vind ik ook!

09-03-2011, 20:00
voor de ontwikkeling voor de moeder en kinderen is het beter als de moeder werkt hoeft niet fulltime kan ook partime..elke dag thuis zitten lijkt me maar saai

09-03-2011, 20:09
Er is een verschil tussen werken en carriere maken he

09-03-2011, 22:36


Ben nu een huismama en dit al sinds mijn zwangerschap.
Maar binnenkort verandert het insha Allah. Ik ga een kinderkleding zaak openen en daar werken.

09-03-2011, 23:37
Na mijn eerste kindje incha Allah lekker een huisvrouwtje worden. Ben nu nog aan het afstuderen incha Allah. En nee, ik vind het zeker geen zonde van mijn studie, want een diploma op zak is zoiezo alleen maar een voordeel.

Werken is daarentegen ook gewoon echt niks voor mij. Heb nu al moeite met het opstaan en laat thuis komen, dat maakt je zo moe; en dan nog kinderen er naast. Naah incha Allah zal het financieel niet nodig zijn.