Bekijk volle/desktop versie : WW-uitkering voor een student?



08-03-2011, 22:18
Kom je als student in aanmerking voor een WW-uitkering? Zou dit graag willen weten. Alvast bedankt.

08-03-2011, 23:04


Nope aangezien je als student studiefinanciering ontvangt en in alle gevallen nog studerende bent. Ander sis het wel erg makkelijk als je niet goed uitkomt met je 4 jaar prestatiebeurs.

08-03-2011, 23:14
ja je hebt gewoon recht op je ww, het is precies hetzelfde als een bijbaan naast je studiefinanciering. Overigens heb je voor de ww opbouw betaald.

Beste mensen,

OPGELET, jaar werkloos? Uitkering UWV ? Geen traject afgerond?

Alexander Calder is partner van In Bedrijf. Dit is een samenwerkingsverband van werkgevers, reintegratiebedrijven, het UWV en deelnemende Gemeentes. De werkgevers bieden banen aan voor minimaal 6 maanden, gecombineerd met een opleiding en persoonlijke begeleiding. HEEL NEDERLAND!!!

Ideaal, GRIJP JE KANS PAK DIE BAAN! WIJ HEBBEN DE LEUKSTE BANEN MET OPLEIDING ALS JE AAN DE BOVENSTAANDE CRITERIA VOLDOET!!!
OF MAAK JOUW VRIEND, KENNIS, OOM, BUURMAN HIER ATTENT OP!!!!

Kom naar onze banenmarkt op 09 maart 2011 tussen 10:00 uur en 14:00 uur aan de Niasstraat 6, 3531 WP Utrecht. (voor de banen in regio utrecht en omstreken) kom je in aanmerking ook wajong personen zijn welkom. heb je een wajong status of voldoe je aan de bovenstaande info kom dan op 09 maart

http://www.calderjobs.nl
Succes en wellicht tot morgen!

09-03-2011, 10:17
Ja, je komt idd in aanmerking voor ww. Lees de voorwaarden op de website van uwv.nl.

09-03-2011, 11:23



Citaat door Man_:
Kom je als student in aanmerking voor een WW-uitkering? Zou dit graag willen weten. Alvast bedankt.


Beste Man,

Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering dien je van de laatste 36 weken minimaal 26 weken te hebben gewerkt.
Is dit het geval en ben je beschikbaar voor werk ? Dan kun je een WW-uitkering aanvragen.

De actuele voorwaarden om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

09-03-2011, 14:01
Als dat kon, ging elke Marokkaan studeren. Daarnaast waren we dan allemaal miljonair geweest en zaten we niet meer in Nederland.

Studiefinanciering uitwonend: 500 tot 600,- Daarnaast nog een WW-uitkering. Ongelooflijk.

Te mooi om waar te zijn Ga werken voor je geld, voordat ik je een trap onder je kont geef.

09-03-2011, 14:15
notif.

Marokkanen studeren vaak niet, "omdat het duur is".

Hoeveel kost het dan? "ja weet ik niet."

09-03-2011, 14:27

Citaat door Nieuwwlid:
notif.

Marokkanen studeren vaak niet, "omdat het duur is".

Hoeveel kost het dan? "ja weet ik niet."

Juist, velen hebben helaas de verkeerde mentaliteit

09-03-2011, 14:50

Citaat door Juriste:
Ja, je komt idd in aanmerking voor ww. Lees de voorwaarden op de website van uwv.nl.




Ik dacht het niet hoor:

http://www.uwv.nl/Werkloos/fasevragen/Ik_word_werkloos/Kan_ik_een_uitkering_krijgen.aspx#26213203

09-03-2011, 18:48
Jawel, lees de voorwaarden en met name de 26 van de 36 weken eis, ongeacht het feit dat ts student is of niet, kan hij alsnog ww ontvangen. Ts heeft niet aangegeven of hij al dan niet zolang heeft gewerkt dus kunnen we ook niet weten of hij daar in aanmerking komt of niet. Bovendien spreek ik uit ervaring. Ik had ook recht op ww als studentzijnde toen ik werd ontslagen. Daarna heb ik toch nog ander werk kunnen vinden, dus hoefde ik ook niet uitkering te trekken.

09-03-2011, 19:02

Citaat door HoceimaBoyZ:
Als dat kon, ging elke Marokkaan studeren. Daarnaast waren we dan allemaal miljonair geweest en zaten we niet meer in Nederland.

Studiefinanciering uitwonend: 500 tot 600,- Daarnaast nog een WW-uitkering. Ongelooflijk.

Te mooi om waar te zijn Ga werken voor je geld, voordat ik je een trap onder je kont geef.


Hahaha niet iedereen ontvangt studiefinanciering!

Tevens ontvangt niet elke student een haram beurs. Ik bedoel.. feit blijft dat het haram geld is. Indien je daadwerkelijk uitwonend bent, zul je dat geld besteden aan het betalen van de huur e.d.
Conclusie: kom je alsnog tekort!

@ topicstarter: geen idee, maar lijkt mij wel als je verder geen inkomen hebt en werkloos bent.

10-03-2011, 08:59

Citaat door Juffrouwtje:
Hahaha niet iedereen ontvangt studiefinanciering!

Tevens ontvangt niet elke student een haram beurs. Ik bedoel.. feit blijft dat het haram geld is. Indien je daadwerkelijk uitwonend bent, zul je dat geld besteden aan het betalen van de huur e.d.
Conclusie: kom je alsnog tekort!

@ topicstarter: geen idee, maar lijkt mij wel als je verder geen inkomen hebt en werkloos bent.

Feit blijft dat de meerderheid van de Marokkaanse studenten die harambeurs ontvangt Meeste wonen gewoon thuis en welke kosten hebben zij? Collegegeld van 1.600 en voor de MBO's +/- 900 (weet niet precies). Boekengeld gemiddeld 500 per jaar? Dat is 2.100 per jaar maximaal. Voor een MBO'er zelfs 1.400. En zij ontvangen dan minimaal 6.000. Willen ze ook nog eens een WW-uitkering.

Ik stoor me echt aan zulke mensen ...

10-03-2011, 14:40



Citaat door HoceimaBoyZ:
Feit blijft dat de meerderheid van de Marokkaanse studenten die harambeurs ontvangt Meeste wonen gewoon thuis en welke kosten hebben zij? Collegegeld van 1.600 en voor de MBO's +/- 900 (weet niet precies). Boekengeld gemiddeld 500 per jaar? Dat is 2.100 per jaar maximaal. Voor een MBO'er zelfs 1.400. En zij ontvangen dan minimaal 6.000. Willen ze ook nog eens een WW-uitkering.

Ik stoor me echt aan zulke mensen ...


Haha ja dat is waar. Daar kan ik me ook aan storen, pure hebzucht!
Maar ik weet niet of de topicstarter daar ook onder valt of dat hij een crisis student is, net als ik ben geweest. Of heb ik ergens overheen gelezen...?