Bekijk volle/desktop versie : Verandering van wetgeving voor sociale huurwoningen?



08-03-2011, 18:39
Hallo dames,

Zoals we nu allemaal waarschijnlijk wel weten is per 1 januari 2011 de wetgeving voor het verhuren van sociale huurwoningen aangepast. Dat wil zeggen dat mensen die een verzamelinkomen boven de 33.614 euro niet meer in aanmerking komen voor een sociale huurwoning. De keus is dan alleen nog of een veel duurdere vrije sectorwoning of het kopen van een huis.

Wie weet wat er voor zittende huurders veranderd? Had ergens gelezen dat per 1 juli 2011 daarvoor ook wat zal veranderen. Kan het alleen nergens terug vinden. Als het goed is was er hier ook een topic over.

Wie kan mij helpen met deze informatie?

08-03-2011, 20:02


Dat laatste dat is nog in ontwikkeling en ik weet alleen niet of het doorgaat. De huur gaat dan jaarlijks met 5% omhoog. Niemand ontkomt dus eigelijk dat hij straks in een goedkope woning zit. In nl zijn steeds minder huurwoning en steeds meer mensen die daar aasnpraak op doen. Ze willen dat de mensen die weinig verdienen deze woningen krijgen, maar nu kan iedereen daar eigelijk vrij op reageren. Ik denk dat ze daarom deze wet hebben gemaakt.

Vandaag ging het bij radiozender BNR over dat er veel klachten zijn gekomen over de nieuwe wet sinds 1 jan. Er is een klachtenlijn waar je naar toe kunt bellen om je klacht door te geven. Er zijn al honderdend klachten binnen gekomen en hoe meer hoe beter.

08-03-2011, 20:04
Inkomenshuren per 1 juli?

In het regeerakkoord is aangekondigd dat er een extra huurverhoging van maximaal 5 procent mogelijk wordt voor huurders met een inkomen boven de 43.000 euro. Minister Donner van BZK liet eind januari weten ‘alles op alles’ te zetten om ervoor te zorgen dat die maatregel op 1 juli 2011 ingaat. De Woonbond, die tegen de maatregel is, betwijfelt ten zeerste of dit gaat lukken.

08-03-2011, 20:11
http://www.ikwilookwonen.nl

08-03-2011, 21:54


Bedankt Aini, die informatie zocht ik.

Ben benieuwd of ze dat door gaan zetten.

09-03-2011, 15:20

Citaat door Huisje_Boompje:
Bedankt Aini, die informatie zocht ik.

Ben benieuwd of ze dat door gaan zetten.


Your welkom.... Trouwens ze noemen het scheef wonen die wet die ze vanaf 1 juli in willen laten voeren.

09-03-2011, 18:40
Waarom doen ze in de grote steden ook niet wat er op deze pagina staat?
http://www.woonbond.nl/nieuws/2297

In de Haagse landen is de grens voor gezinnen ook al verhoogd naar 44.000 waarom in A'dam dan niet?