Bekijk volle/desktop versie : Wie zal de laatste persoon zijn die het Paradijs binnentreedt, weet jij het al?!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-03-2011, 22:24



De laatste persoon die het Paradijs zal binnentreden : Hadith met video:


Abd Allah ibnoe Mas3oed overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei:



“De laatste die het Paradijs zal binnentreden is een man die loopt (over de Siraat) en dan weer valt en dan weer door het Vuur wordt verschroeid.

Als hij eenmaal aan de overkant is, draait hij zich om en zegt: ,,Verheven is Degene Die mij van jou heeft gered. Allah heeft mij zeker iets gegeven wat hij niemand van de eersten en de laatsten heeft gegeven.” Daarna werpt zich voor hem een boom op.

Hij zal dan vragen: ,,O mijn Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik zijn schaduw kan opzoeken en van zijn water kan drinken.” Allah, de Verhevene, zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?”

Hij zal zeggen: ,,Nee, O Heer.” En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan. Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Hij zal dan van zijn schaduw genieten en van zijn water drinken.

Vervolgens werpt zich een boom op die nog mooier is dan de vorige. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik van zijn water kan drinken en zijn schaduw kan opzoeken. Verder zal ik U niets vragen.”

Hij (Allah) zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd niets anders te zullen vragen.” Dan zal Hij zeggen: ,,Wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?” En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan. Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Hij zal dan van zijn schaduw genieten en van zijn water drinken.

Vervolgens werpt zich een boom op bij de Poorten van het Paradijs die nog mooier is dan de vorige twee. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik van zijn water kan drinken en zijn schaduw kan opzoeken. Verder zal ik U niets vragen.”

Hij (Allah) zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd niets anders te zullen vragen.” Dan zal Hij zeggen: ,,Wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?” En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan.

Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Als hij hierbij in de buurt komt hoort hij stemmen van de bewoners van het Paradijs. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, laat mij het binnentreden?” Hij (Allah) zal dan vragen: ,,O zoon van Adam, Hoe kan Ik zodanig tevreden stellen zodat jij ophoudt met vragen? Zal je tevreden zijn als Ik jou ad-Doenyaa (de wereld) geef en het gelijke hiervan?”

Hij zal antwoorden: ,,O Heer, drijft U de spot met Mij, terwijl U de Heer der Werelden bent?” Hierop moest Ibn Mascoed lachen en zei: “Zullen jullie mij niet vragen waarom ik lach?”

Waarop zij vroegen: “Waarom lach je?” Hij antwoordde: “Zo ook moest de Boodschapper van Allah hierom lachen. Toen werd er aan hem gevraagd: “Waarom lacht u, O Boodschapper van Allah?”

Waarop hij antwoordde: “Vanwege het gelach van de Heer der Werelden toen er tegen Hem werd gezegd: “O Heer, drijft U de spot met Mij, terwijl U de Heer der Werelden bent?”

En Hij (Allah) zegt daarna: ,,Ik drijf de spot niet met jou, maar Ik ben tot alles wat Ik wil in staat.” (Moeslim 187)



http://www.youtube.com/watch?v=TiOr5pFJBC8



عن عبدالله بن مسعود رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: ( آخر من يدخل الجنة رجل ، فهو يمشي مرة ، ويكبو مرة ، وتسفعه النار مرة، فإذا ما جاوزها التفت إليها فقال : تبارك الذي نجاني منك ، لقد أعطاني الله شيئا ما أعطاه أحدا من الأولين والآخرين، فترفع له شجرة ، فيقول يا رب: ادنني من هذه الشجرة فلأستظل بظلها، واشرب من مائها، فيقول الله عز وجل: يا ابن آدم لعلي إن أعطيتكها سألتني غيرها؟ فيقول : لا ، يارب ، ويعاهده أن لا يسأله غيرها، قال : وربه عز وجل يعذره لأنه يرى مالا صبر له عليه، فيدنيه منها ن فيستظل بظلها ، ويشرب من مائها ، ثم ترفع له شجرة هي أحسن من الأولى ، فيقول : اي رب ، أدنني من هذه لشرب من مائها، وأستظل بظلها ، لا أسألك غيرها، فيقول: يا ابن آدم، الم تعاهدني أن لا تسألني غيرها؟ فيقول: لعلي إن أدنيتك منها تسألني غيرها؟ فيعاهده أن لا يسأله غيرها، وربه تعالى يعذره، لأنه يرى مالا صبر له عليه، فيدنيه منها، فيستظل بظلها، ويشرب من مائها، ثم ترفع له شجرة له عند باب الجنة، وهي أحسن من الأوليين، فيقول: أي رب أدنني من هذه لأستظل بظلها وأشرب من مائها ، لا أسألك غيرها، فيقول: يا ابن آدم ، ألم تعاهدني أن لا تسألني غيرها ؟ قال : بلى، يا رب لا أسألك غيرها - وربه عز وجل يعذره لأنه يرى مالا صبر له عليه- فيدنيه منها، فإذا أدناه منها سمع اصوات أهل الجنة ، فيقول اي رب أدخلنيها، فيقول: يا ابن آدم ن ما يصريني منك أيرضيك أن أعطيك الدنيا ومثلها معها ؟ قال : يارب، اتستهزئ مني وأنت رب العالمين؟ فضحك ابن مسعود، فقال: ألا تسألوني مم أضحك؟ قالوا مم تضحك؟ قال : هكذا ضحك رسول الله صلى الله عليه وسلم، فقالوا مما تضحك يا رسول الله؟ فقال : من ضحك رب العالمين ، حين قال : أتستهزئ بي وأنت رب العالمين؟ فيقول : إني لا استهزئ منك، ولكني على ما اشاء قادر) أخرجه مسلم
منقول


Wa alaikum assalam

06-03-2011, 22:41


Abu Hurairah heeft overgeleverd dat hij de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft horen zeggen:

"Als iemand van jullie zijn streven in Islam verbeterd, dan zullen zijn goede daden tien tot zevenhonderd keer beter worden beloont en zijn slechte daad zal slechts een keer worden genoteerd (i.e. en een keer gestraft als Allah hem niet vergeeft)."
Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 40).

06-03-2011, 22:49
wauw wauw wauw!!

machallah!!!

06-03-2011, 23:11
masja Allah... Moge Allah ta 3ala ons tot de bewoners van Al Djennah laten behoren, AMIEN..

07-03-2011, 17:16



Citaat door StreetChic:
wauw wauw wauw!!

machallah!!!



Prachtig om te lezen inderdaad!

07-03-2011, 17:19

Citaat door marketing:
masja Allah... Moge Allah ta 3ala ons tot de bewoners van Al Djennah laten behoren, AMIEN..




Allahuma ameen op je mooie dua!

07-03-2011, 20:05
Djazak Allahoe gairan voor het plaatsen.

07-03-2011, 20:07
tbakkallahe moge allahe je belonen voor de goede daden inschallahe

07-03-2011, 23:58

Citaat door -Asmae-:
Djazak Allahoe gairan voor het plaatsen.



Ameen op je dua lieverd! Wa feeki BarakAllah!

08-03-2011, 00:27

Citaat door noraaa__00:
tbakkallahe moge allahe je belonen voor de goede daden inschallahe





Alhamdulilah! Ameen. Was me een genoegen om te doen en fijn om te horen dat je de info zo waardeert!

Moge Allah subhanahu watahala je rijkelijk belonen met al het goede voor elke letter die je ogen aan profijtvolle kennis lezen! Ameen!

08-03-2011, 01:33
Hakim ibn Hizam heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, over het geven van aalmoezen horen zeggen, 'De bovenhand (i.e. die geeft) is beter dan de onder hand (i.e. die het ontvangt)'.
(Sahih Bukhari, Boek 24, Hadith 508).

08-03-2011, 13:36
De profeet (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) heeft tevens gezegd: "Tussen mijn Oemmah zullen er zeker mensen zijn die zinaa, zijde, alcohol en muziekinstrumenten toestaan..." (overgeleverd door al-Boekhaari ta'lieqan, nr. 5590; verteld als mawsoel door at-Tabaraani en al-Bayhaqie. Zie as-Silsilah as-Sah'iehah van sheikh al-Albaani, 91).

08-03-2011, 21:52


Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:
"Bij de Ene in Wiens Hand mijn ziel is, er is niets dat mij dichter naar het Paradijs brengt en verder van het Vuur, of ik heb het jullie bevolen en er is niets dat jullie dichter naar het Vuur en verder van het Paradijs brengt of ik heb het jullie verboden." Ahmad, Ibn Choezaymah

09-03-2011, 16:27
Abu Raafi' en anderen hebben overgeleverd dat Rasuulullaah(s.a.s.) heeft gezegd:

"Ik wil niemand van jullie op zijn bank achterover zien leunen en wanneer hij van mijn geboden of verboden hoort,horen zeggen:"Ik accepteer het niet; zoiets staat niet in de Qur'aan."

Verzameld door at-Tirmithi, Abu 'Iesa zei:"Dit is een Sahih-Hasan hadith."
(zie Sunan at-Tirmithi; Shaakir editie nr:2663.)

09-03-2011, 19:52

Aboe Horayra ‘Abder-Rahman Ibn Sachr(Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:Ik hoorde de Boodschapper van Allah(Allahs zegen en vrede zij met hem)zeggen:

‘Jullie moeten je ver houden van datgene wat ik jullie verbied.Verricht zo veel mogelijk als jullie kunnen van datgenewat ik jullie opgedragen heb. Door hun vele vragen en meningsverschillen met hun Profeten zijn degenen die voor jullie leefden, te gronde gegaan!'

Overgeleverd door Buchari en Moslim

Pagina's : [1] 2 3 4 5