Bekijk volle/desktop versie : Van naakt naar bedekt.. geef jouw tips aan mij



06-03-2011, 02:08
Selam oe 3alaikoem allemaal,

Ik open deze topic omdat ik af wil komen van mijn gedachtegang die zeer wisselvalig is. De ene keer wil ik er alles aan doen om een goede moslima te zijn (vooral in de avond krijg ik deze gedachtes) en de volgende dag ben ik niet meer zo standvastig. Ik ben wel waarachtig maar dus niet standvastig wat betreft mijn gedachtegang.

Ik combineer mijn hijab namenlijk met een skynny jeans (ik ben slank dus ik kan het goed hebben) maar voor alsnog geef ik hier niet het juiste voorbeeld aan de mensen om mij heen en daarnaast verliest mijn hijab zijn functie bijna omdat mensen toch mijn slanke benen kunnen zien.

De innerlijke hijab heb ik elhemdoellah wel zoals die hoort. Schaamte voormezelf en respect voor andere zijn mijn doelstellingen die ik ook echt verwezenlijk. Ik weet al een tijdje mijn koers niet meer te vinden, zelfs niet wat betreft mijn studie mogelijkheden. En ik weet ook niet waar ik moet beginnen met meer kennis opdoen over de islam, waar ik lange wijde kleding kan kopen en hoe ik mijn hijab op kan doen zonder dat ie steeds beweegt of lossig zit.

Wie kan mij tips geven? Waar moet ik beginnen met praktiseren?
Zijn er meiden die met hetzelfde zitten?

Graag tips.

Bedankt alvast.

06-03-2011, 02:49


Hier nog eentje.
Ik wil ook af van mijn manier van kleden. Hier en daar wil het nog wel lukken, maar jammer genoeg heb ik ook van die dagen dat ik er niet op let.

Voor dat ik trouwde was ik daar nog losser in. kon gauw een spijkerbroek met een truitje aan doen. Zonder bedekt te lopen.

Nu ik getrouwd ben probeer ik dat toch wel te veranderen. Ben ook wat voller geworden.

Maar zoals je zelf zegt. De ene dag ben je daar zo sterk in en de andere dag niet. Loop precies met het zelfde. Probeer echt mijn best te doen.
Ik merk ook wel dat ik het stapgewijs moet doen. In 1 keer alles veranderen kan niet, denk dat je uiteindelijk een terugval krijgt.

06-03-2011, 09:52
Kennis opdoen, InshaAllaah zal je daar sterker van worden..

En over kledingstijl kan je het met stappen doen tot je er goed in voelt.. Zoals broeken met wijdlopende pijpen, geen hakken, geen make-up, wijde jurkjes etc...

Moge Allah jou belonen voor je goede daden en intenties.. en voor alle Moslims inshaAllaah..

06-03-2011, 09:53
Begrijp me niet verkeerd maar vraag me dit echt af; wat is er nou zo moeilijk aan je kledingstijl aanpassen?

06-03-2011, 10:22



Citaat door Surfster:
Begrijp me niet verkeerd maar vraag me dit echt af; wat is er nou zo moeilijk aan je kledingstijl aanpassen?

Daar zit shaytaan tussen die van alles fluistert..(''als je dit aantrekt ben je lelijk'')

06-03-2011, 10:41
Gewoon,schakel over op jeans met wijde pijpen. En moest shaytaan je influisteren bedenk dat skinny jeans ongezond is voor je benen omdat het niet bevorderend is voor bloedsomloop en in mijn mening zijn die skinys spuuglelijk en onelegant. :P

06-03-2011, 11:39

Citaat door Saffiee:
Daar zit shaytaan tussen die van alles fluistert..(''als je dit aantrekt ben je lelijk'')

Ja.. de sheytan..






06-03-2011, 11:58
Tot de innerlijke hijab behoort het besef dat je Allah dient te vrezen en jezelf dient te beschermen tegen Zijn Toorn, door weg te blijven van zondes en berouw te tonen voor de zonden waarin je vervalt. Je innerlijke hijab is niet compleet als je dit niet beseft. Het is jammer dat je het gevoel dat je in de avond krijgt verliest overdag, moge Allah je standvastig maken. Ik heb geen idee hoe ik je zou kunnen motiveren verandering te brengen in je kledingstijl, ik kan je alleen zeggen besef je dat je elke dag wanneer je de deur uitgaat weer zondigt. Het is dus niet een zonde waar je vandaag in vervalt en je toont berouw en klaar, dag in dag uit loop je met een zak zondes te sjouwen, zuster, verlicht jezelf van deze last en koop wijde kleren en breng verandering hierin. De innerlijke hijab veranderen is moeilijker dan de uiterlijke hijab.

06-03-2011, 12:10

Citaat door Mariah:
Gewoon,schakel over op jeans met wijde pijpen. En moest shaytaan je influisteren bedenk dat skinny jeans ongezond is voor je benen omdat het niet bevorderend is voor bloedsomloop en in mijn mening zijn die skinys spuuglelijk en onelegant. :P



06-03-2011, 13:08
http://www.lifestyleagent.nl/2009/05/28/Skinny-jeans-zijn-schadelijk-voor-de-gezondheid/


06-03-2011, 19:39
Je dient een besef te hebben dst je wilt veranderen

Eenmaal een Abaya dan wil je niet meer terug

06-03-2011, 19:50

Citaat door Weeswaarachtig:
Selam oe 3alaikoem allemaal,

Ik open deze topic omdat ik af wil komen van mijn gedachtegang die zeer wisselvalig is. De ene keer wil ik er alles aan doen om een goede moslima te zijn (vooral in de avond krijg ik deze gedachtes) en de volgende dag ben ik niet meer zo standvastig. Ik ben wel waarachtig maar dus niet standvastig wat betreft mijn gedachtegang.

Ik combineer mijn hijab namenlijk met een skynny jeans (ik ben slank dus ik kan het goed hebben) maar voor alsnog geef ik hier niet het juiste voorbeeld aan de mensen om mij heen en daarnaast verliest mijn hijab zijn functie bijna omdat mensen toch mijn slanke benen kunnen zien.

De innerlijke hijab heb ik elhemdoellah wel zoals die hoort. Schaamte voormezelf en respect voor andere zijn mijn doelstellingen die ik ook echt verwezenlijk. Ik weet al een tijdje mijn koers niet meer te vinden, zelfs niet wat betreft mijn studie mogelijkheden. En ik weet ook niet waar ik moet beginnen met meer kennis opdoen over de islam, waar ik lange wijde kleding kan kopen en hoe ik mijn hijab op kan doen zonder dat ie steeds beweegt of lossig zit.

Wie kan mij tips geven? Waar moet ik beginnen met praktiseren?
Zijn er meiden die met hetzelfde zitten?

Graag tips.

Bedankt alvast.



Je moet ergens aan beginnen. Lees boekje, woon lezingen bij etc.
Moge Allah swt jou inschallah hierbij helpen

08-03-2011, 20:54



Citaat door ouafaetoen:
Je dient een besef te hebben dst je wilt veranderen

Eenmaal een Abaya dan wil je niet meer terug

Genoeg mensen die ik ken die terugvallen dus zo stellig is dat niet te zeggen.

08-03-2011, 23:40

Citaat door Weeswaarachtig:
Selam oe 3alaikoem allemaal,

Ik open deze topic omdat ik af wil komen van mijn gedachtegang die zeer wisselvalig is. De ene keer wil ik er alles aan doen om een goede moslima te zijn (vooral in de avond krijg ik deze gedachtes) en de volgende dag ben ik niet meer zo standvastig. Ik ben wel waarachtig maar dus niet standvastig wat betreft mijn gedachtegang.

Ik combineer mijn hijab namenlijk met een skynny jeans (ik ben slank dus ik kan het goed hebben) maar voor alsnog geef ik hier niet het juiste voorbeeld aan de mensen om mij heen en daarnaast verliest mijn hijab zijn functie bijna omdat mensen toch mijn slanke benen kunnen zien.

De innerlijke hijab heb ik elhemdoellah wel zoals die hoort. Schaamte voormezelf en respect voor andere zijn mijn doelstellingen die ik ook echt verwezenlijk. Ik weet al een tijdje mijn koers niet meer te vinden, zelfs niet wat betreft mijn studie mogelijkheden. En ik weet ook niet waar ik moet beginnen met meer kennis opdoen over de islam, waar ik lange wijde kleding kan kopen en hoe ik mijn hijab op kan doen zonder dat ie steeds beweegt of lossig zit.

Wie kan mij tips geven? Waar moet ik beginnen met praktiseren?
Zijn er meiden die met hetzelfde zitten?

Graag tips.

Bedankt alvast.


Als je nou eens in je achterhoofd houdt dat ÁLLE slechte gedachtes van shitan zijn.. iedere x als je maar aan iets slechts denkt... bedenk dit dan en zeg onmiddelijk een aantal keren; A3oudou billahi mina shitan araziem. Dat slechte gevoel zal dan insha'Allah verdwijnen..

Een hijaab dragen met skinny kán echt niet zuster.. Ik zie het zo vaak om mij heen jammergenoeg.. en ik kan er echt met mijn hoofd niet bij! Doe het vanaf morgen gewoon niet meer!! Weggooien die rotzooi!! Want meer is het niet.. Mocht je getrouwd zijn, en je man vindt t mooi oke.. draag het dan gewoon thuis alleen.

Ik weet niet waar je woont maar in de wat grotere steden (Amsterdam etc.) kan je abaya's kopen en er is hier ook een lid actief die ze verkoopt ... misschien dat iemand een link kan plaatsen (het was iets met moslimaworld) Bij haar kan je ook hoofddoeken en islamitsche boekjes kopen. Ga lezingen bijwonen. Ik weet niet of je bid.. zo ja.. probeer op tijd te bidden als je dat niet doet. Zet iedere dag koran op. Doe dit alles zodat je jezelf eraan blijft herinneren dat er niets belangrijkers is dan dit.. en insha'Allah zal je imaan sterker worden!

09-03-2011, 00:19
http://moslimaworld.come2me.nl/ voor abaya's, hoofddoeken en islamitische boeken