Bekijk volle/desktop versie : AD vandaag: over Marokkanen en het halen van de top



05-03-2011, 14:04
Hoofdredacteur van nijnatten haalt uit naar marokkaanse voetballers dat ze nooit de top halen


Citaat:
Toen Mounir El Hamdaoui in de rust van Ajax-RKC van Frank de Boer het dwingende advies kreeg de bal eens wat vaker en sneller af te spelen, viel dat slecht bij de gelegenheidsspits. ,,Nou, dan speel ik die bal toch naar jou, als je dat zo graag wil,'' luidde zijn cynische reactie, zo willen bronnen uit de betreffende kleedkamer. De Boer was er snel klaar mee. Wisselen die gast en inmiddels is hij na een verhelderend gesprek zelfs teruggezet naar Jong Ajax.

Ik zeg het niet graag maar Mounir El Hamdaoui is de zoveelste voetballer van Marokkaanse afkomst die bewijst tekort te komen voor de echte top. Als je bij Ajax al niet meekan, hoe moeilijk heb je het dan niet als je in Engeland of Spanje aan de bak moet? Het is per definitie al moeilijk om in de hoogste regionen terecht te komen en er blijvend te presteren, of je nu een Scandinaviër, Braziliaan, Nederlander of Wit-Rus bent.

Maar ooit duikt er altijd wel ergens een jongen uit een echt voetballand op in, pakweg, de finale van de Champions League. Marokko is een echt authentiek voetballand, voetballende Marokkanen vullen de pleintjes en velden ook in ons land, maar nooit breekt er eentje definitief door als nieuwe vedette. Noureddine Naybeth werd met Deportivo la Coruña twee keer kampioen van Spanje, Houssine Kharja timmert momenteel aan de weg bij Inter, Marouane Chamakh bij Arsenal en Ibrahim Afellay kreeg na onder meer vier landstitels bij PSV en een WK-finale als invaller een kans bij Barcelona. Op die laatste twee vestigt zich de hoop van alle Marokkaanse voetballertjes. Ik hoop met ze mee en zie Afellay graag komend voorjaar op Wembley met de belangrijkste clubbeker ter wereld in zijn handen staan. Maar ik moet het nog zien. Het kan geen toeval zijn dat zo'n voetbalnatie nog steeds geen topspeler heeft afgeleverd.

Ik zou daar graag El Hamdaoui eens wat over willen horen zeggen. Dat zal helaas niet meevallen. Hij had tot gistermiddag zelden meer dan een paar woorden over voor de media. In de kleedkamer hoor je hem hele zinnen zeggen, maar daar heeft-ie nu misschien alweer spijt van. (CHRIS VAN NIJNATTEN)
http://www.ad.nl/ad/nl/1044/Sportcolumnisten/article/detail/571604/2011/03/05/Cynisme-El-Hamdaoui-wordt-hem-noodlottig.dhtml

05-03-2011, 15:47


Hij heeft gelijk.

05-03-2011, 15:51
Toevallig dat ze in het buitenland allemaal goed presteren enzo, maar in Nederland allemaal falen.
Ze worden gewoon genaaid hier (zie Boussoufa)

Maar ontken ook niet dat het beetje aan mentaliteit ligt van die Marokkaanse spelers

05-03-2011, 15:55
Ik zeg toch.. ware hetze over de marokkaan. Zelfs ik voel me nu aangesproken. Je moet een jood zijn en alcohol en varkensvlees eten om bij Real Madrid te komen.

05-03-2011, 15:58


Deze man heeft nog nooit van Larbi Benbarek gehoord.

Heeft iemand zijn mail, heb hem wel het een en ander te melden. Hoe bedoel je een heel volk over een kam scheren !?

05-03-2011, 16:14
Waarom zegt hij bv niet dat een Marokkaanse voetballer bij Ajax niet kan slagen en bij andere clubs bv wel.

Oulida, Boukhari, El Hamdaoui enz.