Bekijk volle/desktop versie : Borstvoeding En Kunstvoeding!!!!



04-03-2011, 11:47
Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en vanaf dag 1 wil de kleine niet aan de borst,heb van alles geprobeerd tepelhoedje,kolven etc. en sinds hij de fles heeft gekregen in het ziekenhuis met bijvoeding wil hij niks liever.

Nu heb ik heel weinig melk ongeveer 40 cc per dag.
Ik ben nu van plan om mee te stoppen.

Wie van de dames hebben dit ook meegemaakt en hoe gingen jullie mee om. zijn er ook dames die ook geen borstvoeding hebben gegeven.


04-03-2011, 13:22


ik heb precies hetzelfde ook 2 weken geleden bevallen ik kolf en geef het dan in de fles want ze wil echt niet aan de borst heb alles geprobeerd er is zelfs een lactatiekundige langs geweest.

Sinds 2 dagen geef ik een combinatie want ik red het niet met het melk dat ik kolf. Ben bang dat ik ook naar volledige kunstvoeding moet overstappen.

04-03-2011, 14:18

Citaat door Nadoriaaaa_18:
ik heb precies hetzelfde ook 2 weken geleden bevallen ik kolf en geef het dan in de fles want ze wil echt niet aan de borst heb alles geprobeerd er is zelfs een lactatiekundige langs geweest.

Sinds 2 dagen geef ik een combinatie want ik red het niet met het melk dat ik kolf. Ben bang dat ik ook naar volledige kunstvoeding moet overstappen.





vervelend is dat heh.....je hebt het teminste gebrobeerd

04-03-2011, 15:40
had ik bij alle drie, het liep heel snel terug

geef wat je kan geven en combineer met hypeallergene melk, dit mag gewoon

zodra je volledig overstapt kun je geleidelijk naar normale babymelk overstappen mits het cb dit goedkeurd

let je goed op je voeding en vochtinname? eet heel goed, drink overdreven veel, elke voeding die je geeft moet je zelf ook drinken zo ook bij kolven, kolf ook vaker en leg als het kan vaker aan

rust is ook heel belangrijk, want als jij niet voor jezelf zorg heb je je baby ook geen melk te geven

ook borstvoedingsthee hielp bij mij goed, dat gaf het kraamhotel me altijd, vraag dat maar eens bij je verloskundige want ik ken de verhoudingen van de kruiden niet meer

slik ook vitamines

meid: als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan!

PS: zodra je baby niet meer goed plast/poept, of zelfs een uraatluier heeft( rode vlekjes die zeker geen bloed zijn) dan moet je direct stoppen met bv en een flesje geven

dit is namelijk sterk geconcentreerde urnine wat aangeeft dat je baby uitdroogt! wees dus alert op goeie, volle luiers en een gezond gewicht

06-03-2011, 13:37


mijn zoontje was 4 dagen oud toen ik gestopt ben met bv. hij kreeg vanaf eerste dag ook kv erbij omdat ik te wenig bv had. ik heb ook gekolft maar er was net genoef voor 1 voeding voor 1 dag. hij huilde veel.met pijn in mijn hart ben ik ermee gestopt. hij sindsdien kruidvat1 voeding en dat ging veel beter en hij was veel rustiger geworden. toen ik ermee was gestopt kreeg ik veel commmetaar waarom ik dat heb gedaan. mijn zoontje krijgt hdl genoeg binnen. en ik moet zeggen het is ook makkelijker met kv. iedereen kan voeden ook ik aan het werk ben hoef ik me geen zorgen te maken dat ik te weinig bv heb. ik heb het geprobeert maar het lukte niet.