Bekijk volle/desktop versie : baby 3 maanden en afgeplat hoofd



Pagina's : [1] 2

03-03-2011, 20:06
wie heeft hier ook mee te maken of heeft er ervaring mee wat hebben jullie daar tegen gedaan en is het nog te redden?

03-03-2011, 20:42


er is helemaal niemand?/

03-03-2011, 20:48
Geen paniek, komt wel goed, zorg er voor dat je de baby overdag, wanneer jij in de buurt bent, afwisselend op de zij te leggen. Ik legde mijn dochter na elke voeding op een andere zij en enkel 's nachts op haar rug, maar doe het wel enkel wanneer je in de buurt bent.

03-03-2011, 21:08
Heeyheey,

Probeer haar elk slaapje op haar andere zij te leggen en let aub goed op dat ze niet omrolt naar haar buik ivm kans op stikken.
als je merkt dat ze alleen 1 kant op wil liggen met haar hoofd gelijk kinderfysio inschakelen om oefeningen te leren ivm voorkeurshouding.

03-03-2011, 21:13


Ja insha allah valt dat nog te redden want ze is nog zo klein. Wat ik altijd deed was mijn zoontje niet op zijn zij leggen maar gewoon op zijn rug, en dan alleen zijn hoofdje na elke voeding naar de andere kant doen. De ene keer op zijn rechteroortje laten slapen en de andere keer op zijn linkeroor. Dan was ik ook niet bang dat hij zou omrollen. Toen hij wat ouder was zo rond de 6mnd kon hij vanzelf omrollen en sindsdien slaapt hij het liefst op zijn buik(hij heeft nooit n afgeplat hoof gehad maar zo deed de vk het voor

03-03-2011, 23:49
lieve schat ga naar kinderfyshio. je bent nog keurig op tijd. laat ze wel een meting doen. want soms duren ze te lang voor een meting. als het zo erg is kan ze met 5 maanden een helmpje krijgen. een resedressiehelm.

03-03-2011, 23:54
heey meid

das toevallig dat ik deze topic tegenkom
Een maandje geleden kwam ik er pas achter dat mijn dochtertje ook een super plat achterhoofd heeft, zag er ook super raar uit....
Heb haar meteen aangemeld voor kinderfysio.. ik kreeg de tip omdat mijn ze als ik haar op haar zij in bed legde tog weer plat op haar hoofd ging liggen. Ik leg haar nu tussen twee rijstzakken van elk 5 kilo raar gezicht maar t helpt

over een weekje gaat ze weer haar hoofdje opmeten ...
maak je geen zorgen ze hebben tot ongeveer hun eerste jaar om te veranderen, en anders krijgen ze een leuke helm met een print die mama uit mag kiezen..

Alhoewel ik denk dat zo'n helm niet lkkr slaap

04-03-2011, 09:51
Leg je kindje zoveel mogelijk op de niet platte zijde. Laat goed comtroleren of het minder wordt.

04-03-2011, 19:59
hier ook een plathoofdje gehad. Ik schrok best wel toen het me opviel. Ik heb haar daarna ieder slaapje op haar zij gelegd, ook als ik er niet bij was, ivm reflux. Het is helemaal goed gekomen met haar hoofdje, elhamdullilah.

04-03-2011, 21:47
Ben met me zoontje rond de 3 maanden ook naar de fysio gegaan. Zij geeft je goede tips, want een plat achterhoofdje heeft ook effect op zijn gehele houding. Het is dus meer dan een plat hoofdje. Heb ook zo'n speciaal kussen toen nog gehaald. Het heeft alhamdulilah allemaal geholpen. Want je ziet het totaal niet meer. Een helmpje is zo zielig, alhamdulilah bij mij was het niet zo erg....dus wees er tijdig bij en bel een kinderfysio.

04-03-2011, 23:42
ik loop indeedaad ook bij de kinderfysio alleen wat ik zwaar irritant vind is dat ze het hoofdje 1 keer heeft opgemeten met een band die ze heeft nat gemaakt en die daarna hard is geworden en ze heeft me ook tips gegeven maar ze gaat een keer in april kijken of het hoofdje is veranderd doen ze tussentijds niet kijken?? wil wel weten of er verbetering komt

06-03-2011, 09:52
Mijn zoontje had ook een plat achterhoofdje. Ik ben met 3 maanden ook begonnen met fysio en legde hem overdag veel op z'n buik. Maar helaas mocht niet baten dus met 6 maanden heeft hij een helmpje gekregen. Ik vond het erger dan hij want hij had er helemaal geen last van ook niet tijdens het slapen. Zodra hij dat helmpje had zag je al binnen een maand verschil echt heel snel.Hij moest m dragen totdat hij 1 jaar was en nu is zijn hoofdje weer heel mooi alhamdolillah.

06-03-2011, 11:07



Citaat door ammo:
Ja insha allah valt dat nog te redden want ze is nog zo klein. Wat ik altijd deed was mijn zoontje niet op zijn zij leggen maar gewoon op zijn rug, en dan alleen zijn hoofdje na elke voeding naar de andere kant doen. De ene keer op zijn rechteroortje laten slapen en de andere keer op zijn linkeroor. Dan was ik ook niet bang dat hij zou omrollen. Toen hij wat ouder was zo rond de 6mnd kon hij vanzelf omrollen en sindsdien slaapt hij het liefst op zijn buik(hij heeft nooit n afgeplat hoof gehad maar zo deed de vk het voor

Zo heb ik het ook gedaan! En nu heeft hij een mooie achterhoofd haha

06-03-2011, 11:13
ja wissel af van houding voor je kindje..
Wissel af van zijkanten..

Mn zoontje had het ook toen hij klein was en ik dacht dat zn hoofdje zo ging blijven.

06-03-2011, 11:32
Ik lees hier steeds dat je hoofdligging moet afwisselen maar daar is het te laat voor. Je kindje moet nu juist vaker op de 'gave' kant gelegd worden. Dit ook stimuleren door een handdoek, naar het licht, naar een spelgoedje enz.

Een helpje is erg sbeu maar wel effectief. Je kindje is nog klein en je bent dan ook niet te laat. Maak er dan ook werk van ajb.

Pagina's : [1] 2