Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN



03-03-2011, 15:52
Ik citeer:

K.U.Leuven - ESAT-MICAS

Onlangs woonde ik een seminar bij over borstkanker. Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen.

De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn onschadelijk.

Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na. Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, gooi ze dan onmiddellijk weg. (zelfs onder de naam van deodorant). O.a Rexona en Dove deodorant). Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten.

De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden.

Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid. Vrouwen die anti-transpirant gebruiken vlak na het ontharen lopen nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaam binnendringen.

Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent. Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan. Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal het nooit verloren tijd geweest zijn.

ALUMINIUM CHLORHYDRAAT zit in de Nivea Deodorant sensitive zonder alcohol en ook inderdaad in de Dove Deodorant Silk dry (gouden dop), niet in Dove fresh touch , Sanex deo roll-on, 8x4 balsam roll-on...wel in de Sanex dermo-protector !
---

secretary
K.U.Leuven - ESAT-MICAS
Kasteelpark Arenberg 10
B-3001 Leuven
BELGIUM
tel.: +32 16 32 10 69
fax: +32 16 32 19 75

03-03-2011, 17:28


Goed dat je dit met ons deelt! anders had ik het nooit geweten.
bij de bas zijn ze in de aanbieding
1plus1 gratis ik heb er nog vier van gehaald ook en allemaal bevatten ze dat stofje..

03-03-2011, 17:31
wil je misschien duidelijk zijn, en welke wel mag en welke niet?

B.V.D

03-03-2011, 18:11
Oh dit wist ik niet! Ik gebruikte altijd Sanex en heb net gekeken, daar zit inderdaad dat spul in. Sinds kort gebruik ik die depper van Odorex, weet iemand toevallig of het daar ook in zit? Kan het namelijk niet terug vinden.
En TS, echt tof van je dat je het met ons deelt!

03-03-2011, 18:59


Heb net gekeken, ik gebruik al jaren rexona crystal en daar zit het ook in.

03-03-2011, 19:22
Serieus? In al mijn deo's zit dat!

03-03-2011, 19:51
Ik heb dove.. Shaize.

03-03-2011, 19:51
Als dit waar is, waarom liggen die dingen nog in de winkel!!??

03-03-2011, 21:39

Citaat door casaOuiiatje:
Als dit waar is, waarom liggen die dingen nog in de winkel!!??


Ja inderdaad zou toch verboden moeten worden.

03-03-2011, 23:25
Heb het gezegd tegen wat mensen, het bleek zelfs een tijdje in het nieuws te hebben gestaan...

04-03-2011, 00:49
Bedankt voor het delen van deze waardevolle info!!!!!

04-03-2011, 07:42
Jeetje, ik gebruik dove original en daar zit het ook in.