Bekijk volle/desktop versie : lopen we straks met mini-computers in ons lichaam?



Pagina's : [1] 2 3

01-03-2011, 19:41
Wetenschappers van de universiteit van Michigan hebben de kleinste computer ter wereld gemaakt. De computer heeft een kleine accu, een geheugenkaart, een drukmeter, een antenne en een processor. Op de foto links ziet u de kleine machine op een muntstuk van één dollarcent liggen. De computer heeft een grootte van slechts één kubieke millimeter.

“De volgende grootste uitdaging is om nog kleinere computers te maken”, zegt David Blaauw van de universiteit van Michigan. “Wellicht dat mensen in de toekomst tientallen tot honderden van deze computers in hun lichaam hebben zitten, die allerlei lichaamsfuncties in de gaten houden.”

Dit is een zeer interessant idee. Minicomputers kunnen aangeven wanneer er bijvoorbeeld een tumor ontstaat. Of wanneer de gehoorfunctie van een persoon achteruit gaat. Voorlopig is dit nog science-fiction, maar gezien de huidige technologische vooruitgang is het meer dan logisch dat wij ooit volgestopt worden met kleine computers.


De miniscule computer kan geimplanteerd worden in een menselijk oog. Vervolgens is de computer in staat om de interne druk van het oog te meten. Zo kunnen wetenschappers op zoek gaan naar tekenen van glaucoom (groene staar). Groene staar is een aandoening waarbij de verhoging van de druk in de oogbal leidt tot gezichtsvelduitval of zelfs blindheid.

De minicomputer gebruikt erg weinig stroom. Het systeem consumeert gemiddeld 5,3 nanowatt elektriciteit. De computer maakt gebruik van zonne-energie om de batterijen op te laden. Het systeem kan een week informatie opslaan.
http://www.scientias.nl/dit-is-de-kleinste-computer-ooit/25894

01-03-2011, 19:47


Voor we het weten eten we niet meer, maar laden we onszelf op.

01-03-2011, 19:48
Ik wil een op afstand bestuurbaar lekker wijf!

01-03-2011, 19:49
het moet niet gekker worden

01-03-2011, 19:50



Citaat door led_zeppelin:
Ik wil een op afstand bestuurbaar lekker wijf!




01-03-2011, 19:50

Citaat:
“Wellicht dat mensen in de toekomst tientallen tot honderden van deze computers in hun lichaam hebben zitten, die allerlei lichaamsfuncties in de gaten houden.”
Ze willen echt over iedere burger de controle hebben. Straks heb je echt totaal geen privacy meer.

01-03-2011, 19:53

Citaat door Anouar_J:


Met ne4kfunctie

01-03-2011, 19:53

Citaat door led_zeppelin:
Ik wil een op afstand bestuurbaar lekker wijf!



Een soort van ja knikker.

01-03-2011, 19:54

Citaat door Marouan_22:
Ze willen echt over iedere burger de controle hebben. Straks heb je echt totaal geen privacy meer.


Ze schijnen nu een minicomputer te hebben die de lengte van je fluit op Facebook zet. Kijk maar uit.

01-03-2011, 19:57

Citaat door Marouan_22:
Ze willen echt over iedere burger de controle hebben. Straks heb je echt totaal geen privacy meer.

De nanobots zitten al overal
In menselijke hersenen veroorzaken ze de meest waanzinnige complotillusies.

Nou weet je eindelijk hoe het komt.......

01-03-2011, 19:59

Citaat door led_zeppelin:
Ik wil een op afstand bestuurbaar lekker wijf!


01-03-2011, 20:02

Citaat door pollewopje:
Een soort van ja knikker.


01-03-2011, 20:02



Citaat door led_zeppelin:
Ik wil een op afstand bestuurbaar lekker wijf!





Moet je die ingebouwde chip leren hacken!

01-03-2011, 20:05

Citaat door herreb:


Moet je die ingebouwde chip leren hacken!


Ik ben professioneel computernerd, dus wie weet

01-03-2011, 20:41

Citaat door mokerrina:
Voor we het weten eten we niet meer, maar laden we onszelf op.


na zeg de technologie is toch wel al zo ver dat door beweging de accu wordt herladen

dus niks opladen of eten.... goed tegen de ziekte "overgewicht"


pssss. en wie zegt dat we allang geen chip hebben gekregen...met al die zogenaamde griepinentingen

Pagina's : [1] 2 3