Bekijk volle/desktop versie : Help energieleverancier!



Pagina's : [1] 2 3

28-02-2011, 17:59
[ Salaam alaikoum dames,

Er was iemand aan de deur geweest om energie te verkopen en ik had mijn gegevens etc gegeven en aangegeven dat ik er even over na wou denken en bespreken.
De verkoper zei toen, geen probleem je kunt gebruik maken van de corpotatiewet (als ik het goed heb?) dus als ik binnen 8 dagen mij zou bedenken moest ik een strookje opsturen dan kwam ik er kosteloos vanaf.

Na 4 dagen heb ik dit strookje opgestuurd omdat we er toch vanaf zagen.
Ik dacht, alles in orde zo.. tot ik vandaag op mijn bank keek en zag dat er geld vanaf was gehouden. =/

Meteen bellen, meneer zei dat ze het strookje niet binnen hadden gehad en hij probeerde het nu te annuleren en ik kan mn geld gewoon stagneren bij de bank. Woensdag even terug bellen zei hij om te kijken of het in orde is.

Mijn vraag nu, wat moet en kan ik doen als er toch iets misgaat? En wat vinden jullie van deze situatie?

Sorry voor het lange verhaal. ]

28-02-2011, 18:09


Reageren is gratis.

28-02-2011, 18:11
het ligt aan je OT , iedereen denkt je bent een slager , en zijn bang dat ze de volgende worden

28-02-2011, 18:13
Jeetje ik zou zeggen : eigen schuld dikke bult!
Je moet NOOOIT ingaan in die verkooppraatjes aan telefoon of aan de deur. Ik heb daar vroeger ook gewerkt en k deed bijna ALLES voor mijn score's en mijn bonussen.

Je kan nu weinig doen omdat je geen bewijs hebt! Je had een aangetekende brief moeten sturen. Want indd. jij als klant hebt in feite 7WERKDAGEN om te annuleren maar wel via een aangetekende brief.

Wat is het voor energiebedrijf?

28-02-2011, 18:14



Citaat door AbouRfissa:
het ligt aan je OT , iedereen denkt je bent een slager , en zijn bang dat ze de volgende worden

Nee jij bent de volgende abou.

28-02-2011, 18:15

Citaat door verhaalmaakster:
Jeetje ik zou zeggen : eigen schuld dikke bult!
Je moet NOOOIT ingaan in die verkooppraatjes aan telefoon of aan de deur. Ik heb daar vroeger ook gewerkt en k deed bijna ALLES voor mijn score's en mijn bonussen.

Je kan nu weinig doen omdat je geen bewijs hebt! Je had een aangetekende brief moeten sturen. Want indd. jij als klant hebt in feite 7WERKDAGEN om te annuleren maar wel via een aangetekende brief.

Wat is het voor energiebedrijf?

Oxxio is het.

Hoezo, er staat bij de voorwaarden duidelijk 8 dagen bedenktijd.
Heb het strookje in een envelop verstuurd waarop het adres staat.

28-02-2011, 18:17

Citaat door Nederlandse_:
Oxxio is het.

Hoezo, er staat bij de voorwaarden duidelijk 8 dagen bedenktijd.
Heb het strookje in een envelop verstuurd waarop het adres staat.


Ik heb ook bij oxxio gewerkt. Wat zeiden ze toen je belde? Ze kunnen nu zeker niks voor ze doen! Je hebt ook zeker getekend aan de deur? Je had de voorwaarde's moeten doornemen voordat je zoiets tekent.
Want je hebt eigelijk een contract ondertekend met voorbehoud 'maar dat is wettelijk zo' dat je dus 7werkdagen hebt om op te zeggen.

Voor hoelang loopt het contract? En wat boden ze aan?

28-02-2011, 18:17

Citaat door Nederlandse_:
Nee jij bent de volgende abou.



dat is zeker iets wat je graag wilt he , anderen pijn doen

28-02-2011, 18:18

Citaat door verhaalmaakster:
Ik heb ook bij oxxio gewerkt. Wat zeiden ze toen je belde? Ze kunnen nu zeker niks voor ze doen! Je hebt ook zeker getekend aan de deur? Je had de voorwaarde's moeten doornemen voordat je zoiets tekent.
Want je hebt eigelijk een contract ondertekend met voorbehoud 'maar dat is wettelijk zo' dat je dus 7werkdagen hebt om op te zeggen.

Voor hoelang loopt het contract? En wat boden ze aan?

Hij zei ik annuleer het nu in het systeem, het bedrag mag je gewoon van de bank laten terug storten en bel woensdag even terug of het in orde is.

Maar ik vertrouw het nu dus niet meer..

28-02-2011, 18:19

Citaat door AbouRfissa:

dat is zeker iets wat je graag wilt he , anderen pijn doen

Jou niet in ieder geval.

28-02-2011, 18:21

Citaat door Nederlandse_:
Hij zei ik annuleer het nu in het systeem, het bedrag mag je gewoon van de bank laten terug storten en bel woensdag even terug of het in orde is.

Maar ik vertrouw het nu dus niet meer..


Huh telefonisch opzeggen kan zoiezo niet. Wanneer zijn ze langsgeweest? zit je nog in je 'opzegtermijn'? Zoja dan morgenvroeg gelijk een aangetekende brief sturen dat je niet akkoord gaat en dat je alles wilt annuleren.

28-02-2011, 18:22

Citaat door Nederlandse_:
Nee jij bent de volgende abou.


Citaat door Nederlandse_:
Jou niet in ieder geval.




28-02-2011, 18:24



Citaat door verhaalmaakster:

Huh telefonisch opzeggen kan zoiezo niet. Wanneer zijn ze langsgeweest? zit je nog in je 'opzegtermijn'? Zoja dan morgenvroeg gelijk een aangetekende brief sturen dat je niet akkoord gaat en dat je alles wilt annuleren.

Ik belde naar aanleiding van het bedrag dat was afgeschreven ik heb dat strookje in envelop al drie weken terug opgestuurd..

28-02-2011, 18:25

Citaat door AbouRfissa:

Maar niet met pijn.

28-02-2011, 18:26

Citaat door Nederlandse_:
Ik belde naar aanleiding van het bedrag dat was afgeschreven ik heb dat strookje in envelop al drie weken terug opgestuurd..

Jeetje wel een lange tijd geleden. Daarom had je het aangetekend moeten doen, DAT je bewijs hebt dat ie aangekomen is.
Tsja k weet niet hoe verderrrrr.

InchAllah komt het wel goed

Pagina's : [1] 2 3