Bekijk volle/desktop versie : Henna avond wat is de bedoeling?



28-02-2011, 16:39
Wat is nou eigenlijk de bedoeling hiervan? Wat ik zelf in gedachten had was thuis prive henna zetten samen met mijn naasten nichtjes ed. Daarna in een zaaltje klein feestje met dj enz alleen met fam! Maar ik wil heel graag dat mijn mannetje foto komt maken alleen beweert mijn fam dat hij niet mag komen op de henna vond Wat is precies de bedoeling met de mannen? Houden die dan een sadaka avond ofzo?

28-02-2011, 16:54


hmmz voor zover ik weet komt de man zo en zo binnen voor foto's, dus dat klopt niet. En zo heb ik dat ook altijd bij anderen gezien.

Bij mij gaat het anders incha alah, tegenwoordig bij meerdere..
Bij mij komen ook mijn ooms gewoon de zaal in, dus wordt avondje van mijn tantes, nichten, neven en oom.
Mijn moeder vondt dat leuker omdat er op de bruiloft ook anderen aanwezig zullen zijn. En eerlijk gezegd lijkt mij dat ook super!
Mijn verloofde mag ook aanwezig zijn en als hij niet wilt komt hij even voor de foto's en dan gaat hij weg, zijn moeder en zusjes die blijven.

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat..

Ps. Vindt alleen vrouwen trouwens niet zo leuk, heb liever mijn ooms erbij, dan is het echt 1 avond ALLÉÉN Fam.
xx

28-02-2011, 17:09
Een henna hoort een henna te zijn gewoon thuis met nichten en vriendinnen en tantes en niet met je man! Ik vind dat helemaal niks! Ik hoef mijn man er niet bij op de henna. Die dag hoor je izren te zingen met je tantes, nichten en vriendinnen. En geen mannen.

28-02-2011, 18:24
De bedoeling van de henna is dat jij je feest alleen viert met je familie en naaste en hij doet hetzelfde in zijn eigen huis..dus je ziet elkaar pas bij het ophalen. zo ging het altijd vroeger) alleeen nu wordt het veel uitgebreid gevierd en met negafa enz....! en man moet komen voor fotos etc... dus ieder beslist hoe hij/zij t feest geeft.
succes..!

28-02-2011, 18:31


Op mijn hennadag kwam mijn man voor eventjes met zijn zusjes en nichtjes, voor op de foto's ect. en cadeautjes en koekjes brengen.. maar henna zetten was ieder apart, hij bij zijn ouders waar er een feest aan de gang was en ik in mijn ouderlijk huis..

28-02-2011, 19:19
Hallo dame,
Zo heeft ieder zijn tradities.

Wat ik voornamelijk heb meegemaakt is dat de hennadag voor de vrouw en man apart wordt gedaan.
Vaak wordt er dan door de familie van de bruidegom dfou3 (cadeaus, maar ook vlees en/kippen of dergelijk) gebracht naar de bruid. Ze blijven dan even feesten, thee drinken en dan gaan ze vaak weg. Tegenwoordig kiezen veel stelletjes er voor om de hennadag uitgebreider te doen ( negaffa, zaal etc)en dan komt de man ook ff foto's maken.
Belangrijk is dat je doet wat jou hartje wil... zo krijgje achteraf geen spijt.
Succes en Allaah ikemel Blgayr!

Groetjes,
SaRaHa Creations