Bekijk volle/desktop versie : Studie Laptops verplicht op HBO



27-02-2011, 20:21
Vinden jullie dat laptops verplicht moeten worden gesteld op een Hogeschool. Waarom wel en waarom niet.
Ik hoor graag je mening!!

Groetjess Nadia

27-02-2011, 20:23


Als ze gratis zijn dan wel natuurlijk!

27-02-2011, 20:24


Waarom? Contacturen zijn lager dan op het MBO, Der is meer nadruk op zelfstandigheid/thuisstudie. Dus ik zie het nut niet...

27-02-2011, 20:35
Nee ik zie het nut er ook niet van in.
Maar moest vn school ff onderzoeken wat de meningen zijn van het verplichten van een laptop. Ik zelf heb er ook een maar ik neem het nooit mee. Ten eerste is het vervelend om de hele dag mee te sjouwen en ten tweede gebruik ik mijn schriften liever om aantekeningen te maken. Kan ik nog tekeningen maken als ik me verveel

Degenen die het willen verplichten zijn meestal de mensen die zon minilaptopje overal mee naar toe dragen. Die zijn dan de enige in het projectgroep die internet kunnen gebruiken en moeten dan alles voor het groepje opzoeken. Maar dat heb ik als enige argument gehoord dat voor het verplicht stellen is.

27-02-2011, 20:42


Nee! Persoonlijk vind ik het niet handig, want je moet er inderdaad elke keer mee zeulen. Alsof de boeken niet al zwaar genoeg zijn. Als je laptop crasht of je batterij is leeg dan heb je niets meer op papier staan. Daarbij, je kan niet in iemands portemonnee kijken. Niet iedereen kan even een laptop kopen.

27-02-2011, 20:45

Citaat door PaRaSoNiCa:
Nee! Persoonlijk vind ik het niet handig, want je moet er inderdaad elke keer mee zeulen. Alsof de boeken niet al zwaar genoeg zijn. Als je laptop crasht of je batterij is leeg dan heb je niets meer op papier staan. Daarbij, je kan niet in iemands portemonnee kijken. Niet iedereen kan even een laptop kopen.


Ja idd ik heb op dit moment best wel een zware laptop. Maar moest het verplicht worden, dan zou ik een nieuwe moeten kopen. van alleen mijn studiefinanciering kan ik mijn school niet eens betalen, laat staan laptop kopen.

27-02-2011, 22:06
Nee nergens voor nodig.

Gebruik van Laptop kan heel handig zijn, maar moet zeker niet verplicht worden!

27-02-2011, 23:13
Veel studies heb je eigelijk niet eens een pc nodig tijdens de lessen en anders zijn er vaak wel aardig wat computers beschikbaar. Daarbij heb ik zo weinig les dat ik merendeel van de week gewoon thuis werk. Laptop is meer een extra voor jezelf en alleen bij bepaalde opleidingen zoals media ofzo wel handig.

28-02-2011, 14:41
Bedankt voor jullie reacties