Bekijk volle/desktop versie : iets anders

27-12-2002, 11:44
heb ej visite en wil je ze eens iets anders voorschotelen dan de standaard marokaanse dingen dan is dit wel erg makkelijk en lekker

je koopt een pak kwarktaart
maar je maakt de bodem zelf door een hele luchtige cake te maken maar dan moet je wel een klein laagje in een ronde bakschaal gieten
dat bak je in de oven goudbruin is de cake te dik geworden om als bodem te gaan dan snijd je er een stuk van af zodat je een bodem overhoud

je maakt vervolgens volgesn het pak het mensel voor de kwarktaart en voegt nog naar smaak wat kleurstof en stukjes vers fruit toe
en dat laat je opstijven in de koelkast

als de taart opgestijfd is dan moet je die in kleine stukjes snijden en opdienen

heel makkelijk en heel lekker

28-12-2002, 08:17

salam alaikoem, welke kwarktaart bedoel je? Want de meeste kwarktaarten uit het supermarkt zijn haram, daarin zit gelatine.

31-12-2002, 12:52
ze bedoeld een pak kwarktaart die zelf moet maken thuis dat heeft ze ook duidelijk aangegeven

01-01-2003, 00:43
nee hoor, er staat je koopt een pak kwarktaart dat staat duidelijk aangegeven!

01-01-2003, 21:47

IS GELATINE DAN HARAM? WIST IK NIET.

02-01-2003, 11:51

Citaat:
Origineel gepost door halima180
IS GELATINE DAN HARAM? WIST IK NIET.
ja dat is haram omdat er dierlijke vetten in zijn verwerkt

23-01-2003, 21:17
salaam oalaikoem, pakje kwarktaart zit gelatine in het is wel heel erg lekker maar sinds ik heb gelezen dat er gelatine in zit, eet ik het niet meer.

Gelatine is van beenderen, niet halal (islamitisch geslacht) dieren afkoemstig. zoals rund, schaap en ook VARKENSBEENDEREN.

DUS HET IS VEEL BETER OM GELATINE ZOVEEL MOGELIJK TE VERMIJDEN.

17-03-2003, 16:51
ik heb begrepen dat gelatine halal is omdat het door het produktieproces wordt verbouwd tot iets anders, het uiteindelijk eindprodukt is in feite geen bot meer...dus dan kan je het wel eten!!!

dit heb ik gelezen op meerdere topic en bij de cyberimam.

en dat idee van kwarktaart is echt handig, ik heb het ook al meerdere malen gemaakt en lijkt wel uit de winkel en smaakt nog heerlijk ook.

nadeel; het moet 3 uur in koelkast opstijven.

ps: ik maak ander bodem: 2/3 pak choco chip koekjes fijnmalen...en daardoorheen 50 gram gesmolten boter...en dan aandrukken op bodem van springvorm en laten opstijven in koekast voor 10 min...ehhmm jammie