Bekijk volle/desktop versie : Goed nieuws voor mensen die masturberen!!!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

02-09-2008, 12:14
salam ou aleykoum wwb wat moet ik nu doen heb er zwaar goesting in laatste tijd en nu weet iknog niet of haram is of niet, is het niet makrouh antwoord op zuster_3@hotmail.com haast jullie

02-09-2008, 14:52

mastruberen is haram,, laat je niet gek maken door vasle info op internet !

02-09-2008, 15:44
allemaal dikke bull shit haram blijft haram

en niks dit of dat

02-09-2008, 15:51
zaad verspillen is toch haram.....????


of is het gedoogdbeleid

02-09-2008, 17:10


Citaat door HaagseMoCro:
Volgens Dhr Abdulwahid van Bommel is het wel toegestaan. Dit heb ik hem horen vertellen tijdens een interview op televisie, Dit vertelt hij ook :

[QUOTE]· Salam Alaikum,
Zelfbevrediging of masturbatie

De meningen van de islamitische schriftgeleerden over masturbatie lopen zeer uiteen. Hedendaagse noch vroegere moslimgeleerden verbieden masturbatie echter volledig. Om niet tot overspel of ontucht (zina) te vervallen is al-istimna bi'l-yad of zelfbevrediging toegestaan, hoewel het afkeurenswaardig blijft. Zelfbevrediging wordt echter niet als zina (ontucht of overspel) beschouwd, zelfs niet indien een man met de hand van een vrouw wordt gemasturbeerd waarmee hij niet is getrouwd. Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin. Publieke bekendmaking kan echter wel tot een disciplinaire straf leiden indien het alleen om wellust ging. De vraag hierover is gesteld in verband met verpleegkundige verzorging in de ziekenhuizen in Cairo, waarbij de toenmalige Sheikh al-Azhar, het heeft toegestaan.
De meest genuanceerde opvattingen hierover treffen we aan bij de leerschool van Abu Hanifa. De denkwijze hierover loopt parallel met de denkwijze over de mate van verplichting tot trouwen. Als het alleen om zelfopgewekte wellust gaat, is het verboden. Maar als de lustgevoelens te machtig worden en hij of zij is niet getrouwd, dan is het niet laakbaar. Wanneer gevaar voor overspel dreigt is het zelfs een plicht volgens de hanafieten. Binnen alle leerscholen bestaat toestemming voor zelfbevrediging wegens langdurige eenzaamheid en/of indien gevaar bestaat voor homoseksuele contacten, zoals in de gevangenis.
Ahmad ibn Hanbel heeft gevangenen en reizigers zonder partner toestemming gegeven tot masturberen als het ging om overspel te voorkomen of om gezondheidsredenen. Sommige Hanbali-geleerden hebben toestemming gegeven voor een soort vroegtijdige xxxxx (kirrandj) die van dierenhuid was gemaakt, voor vrouwen waarvan de man lange tijd van huis weg was.
Bezwaren tegen masturbatie van zowel vrouwen als mannen zijn erop gebaseerd dat de basis voor zelfbevrediging meestal fantasie is en dat het denken aan fantasiepartners de weg opent tot overspel. Ook zou het een aanzet tot homoseksuele contacten kunnen zijn.

ma'a salama,
Abdulwahid



Naschrift:

Zelfbevrediging is dus in de Islam zelden verboden en soms zelfs toegestaan.

Ik kan er nog aan toevoegen, dat de bezwaren waarover Van Bommel spreekt intussen zijn achterhaald. Er is geen verband aangetoond tussen zelfbevrediging en overspel. Ook is er geen verband tussen zelfbevrediging en homoseksualiteit. Homo kun je namelijk niet worden, je bent het of je bent het niet. (JH) BRON QUOTE]

· Is masturbatie of zelfbevrediging toegestaan in de islam?


De meningen van de islamitische schriftgeleerden over masturbatie lopen zeer uiteen. Hedendaagse noch vroegere moslimgeleerden verbieden masturbatie echter volledig. Om niet tot overspel of ontucht (zina) te vervallen is al-istimna bi'l-yad of zelfbevrediging toegestaan, hoewel het afkeurenswaardig blijft. Zelfbevrediging wordt echter niet als zina (ontucht of overspel) beschouwd, zelfs niet indien een man met de hand van een vrouw wordt gemasturbeerd waarmee hij niet is getrouwd. Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin. Publieke bekendmaking kan echter wel tot een disciplinaire straf leiden indien het alleen om wellust ging. De vraag hierover is gesteld in verband met verpleegkundige verzorging in de ziekenhuizen in Cairo, waarbij de toenmalige Sheikh al-Azhar, het heeft toegestaan.

De meest genuanceerde opvattingen hierover treffen we aan bij de leerschool van Abu Hanifa. De denkwijze hierover loopt parallel met de denkwijze over de mate van verplichting tot trouwen. Als het alleen om zelfopgewekte wellust gaat, is het verboden. Maar als de lustgevoelens te machtig worden en hij of zij is niet getrouwd, dan is het niet laakbaar. Wanneer gevaar voor overspel dreigt is het zelfs een plicht volgens de hanafieten. Binnen alle leerscholen bestaat toestemming voor zelfbevrediging wegens langdurige eenzaamheid en/of indien gevaar bestaat voor homoseksuele contacten, zoals in de gevangenis.

Ahmad ibn Hanbel heeft gevangenen en reizigers zonder partner toestemming gegeven tot masturberen als het ging om overspel te voorkomen of om gezondheidsredenen. Sommige Hanbali-geleerden hebben toestemming gegeven voor een soort vroegtijdige xxxxx (kirrandj) die van dierenhuid was gemaakt, voor vrouwen waarvan de man lange tijd van huis weg was.

Bezwaren tegen masturbatie van zowel vrouwen als mannen zijn erop gebaseerd dat de basis voor zelfbevrediging meestal fantasie is en dat het denken aan fantasiepartners de weg opent tot overspel. Ook zou het een aanzet tot homoseksuele contacten kunnen zijn.

Abdulwahid van Bommel
>>> Bron


Geleerden van niks.
Allah subhana wa talla heeft het ons verboden, en daar kan geen enkele geleerde wat aan veranderen.
Grootste onzin ooit dit.
Niet van alles en iedereen aannemen. Oppassen daarmee.

02-09-2008, 17:48

Citaat door HaagseMoCro:
ik weet het pas ook pas vandaag dat masturberen toegestaan is. Moet je nagaan wat ik allemaal nog niet weten.


Ik weet wel dat de reden waarom masturbereren toegestaan is, en dat is omdat men overspel probeert te voorkomen. En dat lijkt mij een goede zaak.

Want als je moet kiezen tussen twee kwaden. Dan zou ik kiezen voor het minst erge.

dus iedereen veel plezier.................



jij bent gek wat toegestaan
aftrekken is slecht voor de zenuwstelsel,en mensen die veel hebben afgetrokken in hun leven komen snel klaar du s kunnen ze later huin vrouw niet bevredigen.

03-09-2008, 09:51
slm ou aleykoum wwb, ok Moge ALLAH swt ons vergeven als we deze fout toch hebben begaan en onze zondes vergeven Amin dank je wel iedereen!

14-09-2008, 02:27
Drab Pagga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14-09-2008, 04:39
hij heeft gelijk .. k heb het ook gehoord op aljazeera .. in een interview met qardawi (bekend imam)

kijk t is ook logisch .. als je geen behoeft hebt aan mastruberen dan is het prima .. maar sommigen kunnen het niet meer vol houden .. en miss zullen ze wat verkeerd doen als het zo blijft .. mastruberen kan helpen om wat erger te ontwijken ...

p.s: toegestaan bdoelt niet dat je het moet doen ..

14-09-2008, 06:03

Citaat door leip_kind:
hij heeft gelijk .. k heb het ook gehoord op aljazeera .. in een interview met qardawi (bekend imam)

kijk t is ook logisch .. als je geen behoeft hebt aan mastruberen dan is het prima .. maar sommigen kunnen het niet meer vol houden .. en miss zullen ze wat verkeerd doen als het zo blijft .. mastruberen kan helpen om wat erger te ontwijken ...

p.s: toegestaan bdoelt niet dat je het moet doen ..


nou als ze hetniiee volhouden gaan ze maar trouwen ofzoo,,,,
maar dit is wel erg vies man..egt walgelijk....
islam2008 ofzoo?hoe meer we vooruit in detijd gaan hoe meer halaal er komt,,,,,wat gaat er gebeuren na 50jaar? kwil et niet eens weten man.
egt schandalig man..................

14-09-2008, 06:13
er word wel erg laconiek over gedaan.
citaat:
Citaat:
Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin.
hoe zit dat dan met het zien van de aura?

het blijft afkeurenswaardig word er ook gezegd, zo; waarom dan zulke stukken op het internet plaatsen zodat leken als jij en ik een stuk gemakkelijker van het rechte pad gaan dwalen?

ik begrijp hier echt geen sikkepit van hoor

14-09-2008, 14:22

Citaat door achie25:
Ik zou maar oppassen met het zomaar geloven van van Bommel. Ik heb hem persoonlijk een aantal mailtjes gestuurd. Op eentje heeft hij geantwoord en wenst er verder niet meer op in te gaan. Daarin zegt hij dat hij niet verplicht is om bewijzen te geven van zijn uitspraken. Iedereen moet hem maar geloven op zijn woord.

Verder vind hij het ook kunnen dat ongetrouwde mannen en vrouwen met elkaar afspreken. Hij zegt er echter niet bij dat een mahram er verplicht bij moet zijn.

Daarnaast staat hij make-up toe omdat er nu eenmaal ergere dingen gebeuren en daar moeten we ons meer op focussen...

m.ar.0c.nl staat vol van die rare "fatawa" van hem..



Jammer dat hij dan niet de moeite neemt om zijn uitlatingen te onderbouwen
Als dit tenminste waar is wat jij hier nu stelt.

12-10-2008, 11:32

Er zijn heel veel marokkaanse dieven in Europese landen:

In Nederland: 8.764 dieven,
In Frankrijk: 20.984 dieven,
In Spanje: 21.764 dieven ---------> vandaar slechte reputatie van marokkanen in Europese landen, want in deze landen, een marokkaan betekent een dief.



Er zijn ook heel veel marokkaanse hoeren in Arabische landen:

In DUBAI : 8.598 hoeren,
In Bahrain : 7.736 hoeren,
In Saudie arabie: 5.853 hoeren,
In LIBIE : 9.876 hoeren: -------> vandaar slechte reputatie van marokkanen in Arabische landen, want in deze landen, een marokkaanse vrouw betekent een h.oer.

En in MAROKKO : 1.763.673 hoeren en 10.065.875 dieven

12-10-2008, 11:44

Citaat door HaagseMoCro:
Volgens Dhr Abdulwahid van Bommel is het wel toegestaan. Dit heb ik hem horen vertellen tijdens een interview op televisie, Dit vertelt hij ook :

[QUOTE]· Salam Alaikum,
Zelfbevrediging of masturbatie

De meningen van de islamitische schriftgeleerden over masturbatie lopen zeer uiteen. Hedendaagse noch vroegere moslimgeleerden verbieden masturbatie echter volledig. Om niet tot overspel of ontucht (zina) te vervallen is al-istimna bi'l-yad of zelfbevrediging toegestaan, hoewel het afkeurenswaardig blijft. Zelfbevrediging wordt echter niet als zina (ontucht of overspel) beschouwd, zelfs niet indien een man met de hand van een vrouw wordt gemasturbeerd waarmee hij niet is getrouwd. Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin. Publieke bekendmaking kan echter wel tot een disciplinaire straf leiden indien het alleen om wellust ging. De vraag hierover is gesteld in verband met verpleegkundige verzorging in de ziekenhuizen in Cairo, waarbij de toenmalige Sheikh al-Azhar, het heeft toegestaan.
De meest genuanceerde opvattingen hierover treffen we aan bij de leerschool van Abu Hanifa. De denkwijze hierover loopt parallel met de denkwijze over de mate van verplichting tot trouwen. Als het alleen om zelfopgewekte wellust gaat, is het verboden. Maar als de lustgevoelens te machtig worden en hij of zij is niet getrouwd, dan is het niet laakbaar. Wanneer gevaar voor overspel dreigt is het zelfs een plicht volgens de hanafieten. Binnen alle leerscholen bestaat toestemming voor zelfbevrediging wegens langdurige eenzaamheid en/of indien gevaar bestaat voor homoseksuele contacten, zoals in de gevangenis.
Ahmad ibn Hanbel heeft gevangenen en reizigers zonder partner toestemming gegeven tot masturberen als het ging om overspel te voorkomen of om gezondheidsredenen. Sommige Hanbali-geleerden hebben toestemming gegeven voor een soort vroegtijdige xxxxx (kirrandj) die van dierenhuid was gemaakt, voor vrouwen waarvan de man lange tijd van huis weg was.
Bezwaren tegen masturbatie van zowel vrouwen als mannen zijn erop gebaseerd dat de basis voor zelfbevrediging meestal fantasie is en dat het denken aan fantasiepartners de weg opent tot overspel. Ook zou het een aanzet tot homoseksuele contacten kunnen zijn.

ma'a salama,
Abdulwahid



Naschrift:

Zelfbevrediging is dus in de Islam zelden verboden en soms zelfs toegestaan.

Ik kan er nog aan toevoegen, dat de bezwaren waarover Van Bommel spreekt intussen zijn achterhaald. Er is geen verband aangetoond tussen zelfbevrediging en overspel. Ook is er geen verband tussen zelfbevrediging en homoseksualiteit. Homo kun je namelijk niet worden, je bent het of je bent het niet. (JH) BRON QUOTE]

· Is masturbatie of zelfbevrediging toegestaan in de islam?


De meningen van de islamitische schriftgeleerden over masturbatie lopen zeer uiteen. Hedendaagse noch vroegere moslimgeleerden verbieden masturbatie echter volledig. Om niet tot overspel of ontucht (zina) te vervallen is al-istimna bi'l-yad of zelfbevrediging toegestaan, hoewel het afkeurenswaardig blijft. Zelfbevrediging wordt echter niet als zina (ontucht of overspel) beschouwd, zelfs niet indien een man met de hand van een vrouw wordt gemasturbeerd waarmee hij niet is getrouwd. Sommige geleerden staan zelfs sceptischer tegenover de eigen hand als de hand van een slavin. Publieke bekendmaking kan echter wel tot een disciplinaire straf leiden indien het alleen om wellust ging. De vraag hierover is gesteld in verband met verpleegkundige verzorging in de ziekenhuizen in Cairo, waarbij de toenmalige Sheikh al-Azhar, het heeft toegestaan.

De meest genuanceerde opvattingen hierover treffen we aan bij de leerschool van Abu Hanifa. De denkwijze hierover loopt parallel met de denkwijze over de mate van verplichting tot trouwen. Als het alleen om zelfopgewekte wellust gaat, is het verboden. Maar als de lustgevoelens te machtig worden en hij of zij is niet getrouwd, dan is het niet laakbaar. Wanneer gevaar voor overspel dreigt is het zelfs een plicht volgens de hanafieten. Binnen alle leerscholen bestaat toestemming voor zelfbevrediging wegens langdurige eenzaamheid en/of indien gevaar bestaat voor homoseksuele contacten, zoals in de gevangenis.

Ahmad ibn Hanbel heeft gevangenen en reizigers zonder partner toestemming gegeven tot masturberen als het ging om overspel te voorkomen of om gezondheidsredenen. Sommige Hanbali-geleerden hebben toestemming gegeven voor een soort vroegtijdige xxxxx (kirrandj) die van dierenhuid was gemaakt, voor vrouwen waarvan de man lange tijd van huis weg was.

Bezwaren tegen masturbatie van zowel vrouwen als mannen zijn erop gebaseerd dat de basis voor zelfbevrediging meestal fantasie is en dat het denken aan fantasiepartners de weg opent tot overspel. Ook zou het een aanzet tot homoseksuele contacten kunnen zijn.

Abdulwahid van Bommel
>>> Bron


Even voor de duidelijkheid, abdulwahid van bommel ken ik. En hij is qua islamitisch nivo gelijk aan onze nivo. Net als dat wij geen islamitische fatawa mogen doen over zaken, zo is hij er ook niet toe bevoegd.

Ik weet dat hij dit antwoord ook een aantal jaren geleden gaf toen hij een speech gaf. Ook heb ik zijn artikelen gelezen en zijn lezing via via gehoord waarbij hij zei dat een man en een vrouw gewoon voro het huwelijk contact mochten hebben en dan uiteindelijk trouwen.

Ik ben absoluut geen type dat ik iemand zwart maak, maar wel kan ik met volle overtuiging zeggen dat hij niet bevoegd is om dergelijke uitspraken te doen.

Over het onderwerp masturberen zijn tig uitspraken gedaan. Die ook sterk onderbouwd zijn met bewijzen. Abdulwahid gebruikt geen bewijzen, alleen datgene wat hij in zijn hoofd heeft. Die man heeft ook geen indrukwekkende studies gevolgd. Hij is eigenlijks een beetje door de nederlandse moslims bekend geworden.

Wat ik wil zeggen is dat wij met zijn allen moeten uitkijken met het aannemen van uitspraken. We moeten geen slechte intenties hebben dat als we tien keer via verschillende richtingen te horen krijgen dat het niet toegestaan is, dat we dan toch op zoek gaan naar iemand die het toestaat.

Het geloof gaat niet volgens de mond van mensen die weinig kennis hebben, maar volgens datgene wat Allah en de profeet vrede zij met hem hebben geboden en verboden.

12-10-2008, 11:59

Citaat door zubair:



ricknick3 is
Reacties: n/a
Credits: De Profeet (zegen van God en vrede zij met hem) zei, “Geruïneerd zijn zij die overdreven en overmatig streng zijn in het geloof


Lees zubair en leer ervan



Graag insha Allah, want ik ken deze hadieth niet. Althans niet op de manier zoals jij het verteld in aanvulling op jouw verhaal.



Komt uit de Koran:
Zeg: "O, mensen van het Boek, overdrijft uw godsdienst niet ten onrechte, "{Qur’aan 5:77}

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10