Bekijk volle/desktop versie : Zlatan : guardiola is gek dat hij voor 70 miljoen miskoopt



24-02-2011, 15:24
Ibrahimovic: 'Bij Barcelona had ik alleen problemen met De Filosoof'
Donderdag, 24 februari 2011 om 12:38
Zlatan Ibrahimovic zit alweer flink wat maanden bij AC Milan, maar kan het niet laten om nog venijnige uitspraken te doen richting ex-werkgever Barcelona. De samenwerking tussen Ibracadabra en de Spaanse topclub duurde maar één seizoen. Ibrahimovic maakte voor 46 miljoen euro de overstap van Inter naar Camp Nou en leverde zestien doelpunten aan de blaugrana, die kampioen werden. Toch liet Barcelona de Zweedse aanvaller naar Milan gaan, toen de kans zich voordeed hem weer kwijt te raken.

“Bij Barcelona heb ik geleerd hoe snel dingen in de voetballerij veranderen”, zegt Ibrahimovic tegen Eurogoals. “Mijn probleem daar was één man: De Filosoof. Met andere mensen dan Josep Guardiola had ik geen problemen. Niemand kan zeggen dat ik het slecht deed in de eerste zes maanden. Het was allemaal erg goed, maar toen gebeurde er iets, ook al weet ik zelf ook niet precies wát. Ik wacht nog altijd op een reactie, maar feit is dat hij na de eerste twee maanden van 2010 niet meer met me sprak.”
Ibrahimovic trekt Guardiola in vergelijking met José Mourinho, met wie hij succesvol werkte bij Inter. “Als je niet iemand zoals hij hebt, iemand die je enorm motiveert, vecht je niet. Om die reden bestáán trainers”, aldus de ex-Ajacied. “Ik zou hebben gemoord voor Mourinho, als terugbetaling voor hoe hij mij motiveerde, mij stimuleerde. Met die ander (Guardiola, red.) was er voetbal, maar een coach moet zich ook kunnen aanpassen aan zijn spelers. Zeker als je zeventig miljoen euro voor iemand hebt laten betalen”, aldus Ibrahimovic, die ook de transfers van Samuel Eto'o en Aleksandr Hleb optelt.