Bekijk volle/desktop versie : Maradona : Mourinho beter dan guardiola



24-02-2011, 15:23
'Als ik voorzitter was, zou ik eerder Mourinho dan Guardiola halen'
Donderdag, 24 februari 2011 om 12:26

Diego Maradona lijkt geen groot fan van Barcelona en haar trainer, Josep Guardiola. De Argentijnse oud-voetballer, schoonvader van Sergio Agüero, spreekt zich in gesprek met de Spaanse media positief uit over de Madrileense club en minder over de Catalanen.
Maradona volgt de carrière van zijn schoonzoon nauwgezet. Agüero verliet Independiente in zijn vaderland vierenhalf jaar geleden om voor het eerst in Europa te gaan werken: inmiddels is hij één van de belangrijkste spelers bij Atlético Madrid en staat hij al op 63 competitiedoelpunten voor Los Colchoneros. Agüero ligt er nog tot medio 2014 vast, maar in de geruchtenrubrieken is hij al meermaals in verband gebracht met clubs als Barcelona, Real Madrid en Chelsea. Maradona adviseert hem naar De Koninklijke te gaan.
“Ik zie Kun wel bij Real spelen”, zegt de Argentijnse ex-bondscoach, die momenteel zonder werk zit. Hij werd de afgelopen maanden genoemd als kanshebber voor diverse bondscoachschappen en voor posities bij Fulham en Blackburn Rovers. Vooralsnog is hij echter nergens werkzaam. Wel spreekt hij zich uit over wie van 's werelds twee meest begeerde trainers hij zou kiezen, als hij ergens voorzitter zou zijn. “Eerder José Mourinho dan Josep Guardiola, absoluut”, aldus Pluisje.

24-02-2011, 16:22


Alsof hij killereigenschappen heeft wat betreft het coachen. Bakt er ook niet veel van.