Bekijk volle/desktop versie : Waarom kunnen wij dit niet?



24-02-2011, 11:36
“Mierenkolonies, zwermen vogels en scholen van vissen lijken gezamenlijk complexe taken uit te voeren. Vooral de samenwerking tussen mieren om bijvoorbeeld voedsel te vinden, dode soortgenoten op te ruimen en nesten te bouwen, is eigenlijk verbazingwekkend. Want terwijl de individuele mieren maar domme wezens zijn, die met een paar ingebouwde regels hun taken uitvoeren, is de groep toch in staat ogenschijnlijk intelligent werk te verzetten. “

Hou de opmerkingen als 'wij zijn geen mieren of scholen van vissen' maar voor je, dank!

24-02-2011, 11:38


Samier, cadeaupapier.

24-02-2011, 11:52
Wie is wij? De mens? Wat dat kan de mens wel degelijk. Hoe verklaar je anders de complex georganiseerde wereld?

Tenzijn je Marokkanen bedoelt. Die zijn er inderdaad belabberd in.

24-02-2011, 12:22

Citaat door Samir:
Samier, cadeaupapier.


dit slaat ehct gewoon nergens op

24-02-2011, 12:24


ik zag op animal planet hoe een troep leeuwen een buffel vingen.
echte team work

24-02-2011, 12:33

Citaat door Effe_serieus:
ik zag op animal planet hoe een troep leeuwen een buffel vingen.
echte team work



effe serieus

24-02-2011, 12:35

Citaat door billi_jean:
effe serieus


echt waaded ik zweer het je ze gingen in de nacht sluipen en ze kozen er een uit, die isoleerden ze van de groep en allemaal sprongen ze er op. ze hebben er dagen van gegeten

24-02-2011, 12:36

Citaat door Effe_serieus:
ik zag op animal planet hoe een troep leeuwen een buffel vingen.
echte team work


Ik zag op opsporing verzocht hoe 4 Marokkanen een juwelier "vingen", verschil moet er wezen.

Dit is trouwens het bizarste wilde-dieren fenomeen dat ik ooit gezien heb. Een buffel, die wordt aangevallen door een groep leeuwen, vervolgens half dood is, waarnaar er opeens krokodil uit het water komt, die de buffel van de groep leeuwen probeert af te pakken, om tot slot zijn buffelvrienden terug te zien komen die hem nog redden ook!

http://www.youtube.com/watch?v=LU8DDYz68kM

24-02-2011, 12:42

Citaat door syesorya:
dit slaat ehct gewoon nergens op



Klopt, zo ken ik er nog veel meer.

Mag ik?

24-02-2011, 12:44

Citaat door Jongenman83:
Ik zag op opsporing verzocht hoe 4 Marokkanen een juwelier "vingen", verschil moet er wezen.

Dit is trouwens het bizarste wilde-dieren fenomeen dat ik ooit gezien heb. Een buffel, die wordt aangevallen door een groep leeuwen, vervolgens half dood is, waarnaar er opeens krokodil uit het water komt, die de buffel van de groep leeuwen probeert af te pakken, om tot slot zijn buffelvrienden terug te zien komen die hem nog redden ook!

http://www.youtube.com/watch?v=LU8DDYz68kM


die ken ik heb eens gezien op tv. subhannallah

24-02-2011, 14:22

Citaat door Just_Hannah:
Wie is wij? De mens? Wat dat kan de mens wel degelijk. Hoe verklaar je anders de complex georganiseerde wereld?

Tenzijn je Marokkanen bedoelt. Die zijn er inderdaad belabberd in.
Marokkaanse gemeenschap heb ik het nu over .

24-02-2011, 14:23
Ja, idd -effe serieus- dat is ook een vorm van elkaar versterken en teamwork!