Bekijk volle/desktop versie : Mehdi Carcela :Niemand steunde me. Alleen mijn moeder stond achter me.



Pagina's : [1] 2 3 4

23-02-2011, 19:34
Als jullie hierna niet diep respect voor deze jongen hebben weet ik het ook niet meer.

Iets meer dan een week geleden hield DH een interview met Mehdi Carcela Gonzalez. Daarin bracht de Marokkaanse speler wat dingen naar buiten die nog niet bekend waren gemaakt.
Over de papieren die Carcela tekende zei hij het volgende. "Ik wist niet wat voor documenten het waren. Er werd mij gevraagd CAS-papieren te tekenen. Zodra ik wist wat deze inhielden ben ik er mee gekapt. Waarom ik iets tekende wat ik niet kende? Ik aarzelde nog wat betreft mijn keuze, dus ik dacht dat het geen kwaad kon. Ik wilde de mogelijkheid behouden om te kunnen kiezen. Maar mijn keuze stond eigenlijk al vast."


De journalist stelde daarna natuurlijk de vraag waarom Mehdi er zo lang mee had gewacht zijn keuze kenbaar te maken. "Er was veel druk. Mijn familie en mijn club zetten mij onder druk. Niemand steunde me. Alleen mijn moeder stond achter me. Omdat ze Marokkaanse is was ze dolblij dat ik voor Marokko koos, maar dit had geen invloed op mijn uiteindelijke keuze. Ik heb problemen met mijn vader gehad wat dit betreft. Hij vond dat ik voor mijn belang moest kiezen voor België. Wat Standard Luik zei? Ze hebben de voor en nadelen van de keuzes voorgelegd. De nadelen voor het kiezen voor België volgens hen? Geen. De nadelen wat betreft Marokko: de Afrika Cup die tijdens de competitie wordt gehouden. Dit heeft mij aan het denken gezet, maar uiteindelijk heeft mijn hart gekozen."

Mensen brachten het gerucht dat Marokko de speler geld zou hebben beloofd. "Onzin, en als dat zo is dan moet ik het nog ontvangen (lacht)."

Volgens Carcela kan Marokko aardig wat bereiken. "Of België dat niet kan? Zeker wel, ze hebben een zeer goed team met potentie en ik ben ambitieus. Maar die vooruitzichten hebben geen invloed gehad op mijn keuze."

Eric Gerets stond aan het roer bij de eerste wedstrijd van Carcela als Marokkaanse international. Daarnaast zou de bond al voor de aanstelling van Gerets bezig zijn geweest Carcela over te halen. "Zijn functie als bondscoach heeft geen invloed gehad op mijn keuze. Het is een pluspunt, laat dat duidelijk zijn. Ik heb ook meer contact met de Marokkaanse bond gehad dan met de Belgische, maar ook dat heeft mij de keuze niet doen maken. Nogmaals, het was een keuze die ik met mijn hart heb gemaakt en ik ben blij dat nu alles achter de rug is."

23-02-2011, 19:37


Waarom respect? Hij wilde duidelijk nog de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen? Iemand die met z'n hart kiest wilt dat niet en denkt daar niet eens aan.

Ik denk dat ie het zegt omdat ie toch al niet meer kon switchen nadat hij naar CAS stapte, geef hem eens ongelijk.

Al met al, goede speler en een aanwinst voor Marokko.

23-02-2011, 19:41

Citaat door MounEB:
Waarom respect? Hij wilde duidelijk nog de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen? Iemand die met z'n hart kiest wilt dat niet en denkt daar niet eens aan.

Ik denk dat ie het zegt omdat ie toch al niet meer kon switchen nadat hij naar CAS stapte, geef hem eens ongelijk.

Al met al, goede speler en een aanwinst voor Marokko.


Het is ook gewoon nooit goed voor de Marokkanen he.
Hij uit persoonlijke zaken, ik denk niet dat zijn vader blij was dat hij dit openbaar zegt. Hij komt nogal als een slechte vader over nu.

23-02-2011, 19:43
Ennn hij zegt toch dat hij druk voelde , vandaar de twijfel

23-02-2011, 19:43



Citaat door C.misjezo:
Het is ook gewoon nooit goed voor de Marokkanen he.
Hij uit persoonlijke zaken, ik denk niet dat zijn vader blij was dat hij dit openbaar zegt. Hij komt nogal als een slechte vader over nu.


Nu kraam je best wel onzin uit? Hoezo is het nooit goed met de Marokkanen? Ik zeg toch wat hij zegt of zuig ik nu iets uit m'n duim?

Carcela zegt luid en duidelijk, ik wilde nog de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen? Waar of niet waar?

Waarom zou iemand die met zijn hart kiest die mogelijkheid willen hebben?

23-02-2011, 19:45

Citaat door MounEB:
Nu kraam je best wel onzin uit? Hoezo is het nooit goed met de Marokkanen? Ik zeg toch wat hij zegt of zuig ik nu iets uit m'n duim?

Carcela zegt luid en duidelijk, ik wilde nog de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen? Waar of niet waar?

Waarom zou iemand die met zijn hart kiest die mogelijkheid willen hebben?


Iwa safe, hij zet zijn vader soort van voor schut. En alsnog geloof je hem niet

23-02-2011, 19:46

Citaat door C.misjezo:
Iwa safe, hij zet zijn vader soort van voor schut. En alsnog geloof je hem niet


, z'n vader is gek. Hij is ook geen Belg en dan moet ie voor Belgie kiezen.

23-02-2011, 19:50

Citaat door MounEB:
, z'n vader is gek. Hij is ook geen Belg en dan moet ie voor Belgie kiezen.

El mohim zijn vader steunde hem niet. En dat is voor jongens juist de persoon waarvan je steun verwacht.De persoon waar je naar opkijkt als voorbeeld. Alsnog, stelt hij zijn vader teleur en kiest voor Marokko. Niemand behalve zijn moeder steunde hem. Zijn club niet, zijn vrienden niet (chadli) heel België niet. En daarom verdiend hij respect

23-02-2011, 19:52
MounEB stel je voor he jij hebt je gevoel bij marokko zitten maar de rest van je familie van je zegt tegen je neeeee kies voor Nederland a sahbieee daar heb je betere toekomst blablabla, wil je zeggen dat je niet even gaat twijfelen?

23-02-2011, 19:55

Citaat door Maximus.:
MounEB stel je voor he jij hebt je gevoel bij marokko zitten maar de rest van je familie van je zegt tegen je neeeee kies voor Nederland a sahbieee daar heb je betere toekomst blablabla, wil je zeggen dat je niet even gaat twijfelen?


Ik praat heel serieus met je wat ik nu zeg, geloof het of geloof het niet. 3awad Carcela z'n keuze is moeilijker dan wat jou voorbeeld want z'n vader is dan ook geen Marokkaan en hij ook niet volbloed, maar toch.

Ik zou zelf hoe dan ook, nooit een andere land boven Marokko kiezen.. Is wel makkelijk om te zeggen omdat het logisch is dat mijn familie dat nooit zou zeggen. Maar als ik profvoetballer was, precies zoals hoe ik nu ben, dus karakter en liefde voor het nationale elftal, dan zou ik echt nooit voor een andere land kiezen dan Marokko. Oprecht.

23-02-2011, 20:02
Wat is er nou mooier dan met marokko het WK behalen of Afrika cup winnen. de dankbaarheid is vele malen groter van het marokkaanse volk!
hier in holland/belgie ben je de volgende dag een kutmarokko en in marokko zullen ze je altijd herinneren.

Hoe dan ook, altijd voor Marokko kiezen!

23-02-2011, 20:04

Citaat door MounEB:
Ik praat heel serieus met je wat ik nu zeg, geloof het of geloof het niet. 3awad Carcela z'n keuze is moeilijker dan wat jou voorbeeld want z'n vader is dan ook geen Marokkaan en hij ook niet volbloed, maar toch.

Ik zou zelf hoe dan ook, nooit een andere land boven Marokko kiezen.. Is wel makkelijk om te zeggen omdat het logisch is dat mijn familie dat nooit zou zeggen. Maar als ik profvoetballer was, precies zoals hoe ik nu ben, dus karakter en liefde voor het nationale elftal, dan zou ik echt nooit voor een andere land kiezen dan Marokko. Oprecht.



Duidelijk. Zo zit jij dan in elkaar, broer. Maar eerlijk ik kan wel begrijpen hoe hij zich zou hebben gevoeld. Ookal zit zijn gevoel bij Marokko als iedereen in je omgeving steeds zegt dat je voor Belgie moet kiezen ga je ook aan jezelf beginnen te twijfelen. Dus enigzins kan ik het wel begrijpen dat hij zolang in de twijfel heeft gestaan maar ik geloof het wel als hij zegt dat het een keuze uit het hart was.

23-02-2011, 20:07



Citaat door Maximus.:
Duidelijk. Zo zit jij dan in elkaar, broer. Maar eerlijk ik kan wel begrijpen hoe hij zich zou hebben gevoeld. Ookal zit zijn gevoel bij Marokko als iedereen in je omgeving steeds zegt dat je voor Belgie moet kiezen ga je ook aan jezelf beginnen te twijfelen. Dus enigzins kan ik het wel begrijpen dat hij zolang in de twijfel heeft gestaan maar ik geloof het wel als hij zegt dat het een keuze uit het hart was.


Tuurlijk, wollah ik snap het volkomen. Geen enkele jongen wil tegen z'n vader ingaan. Daarom ben ik echt blij dat hij voor Marokko heeft gekozen. Ik neem het hem ook niet kwalijk dat hij heeft getwijfeld, hij heeft uiteindelijk toch voor Marokko gekozen. Maar hij heeft wel getwijeld, kunnen we hoog of laag om springen, hij heeft wel getwijfeld. Logisch, maar toch.

Meer zei ik ook niet.

23-02-2011, 20:09

Citaat door MounEB:
Tuurlijk, wollah ik snap het volkomen. Geen enkele jongen wil tegen z'n vader ingaan. Daarom ben ik echt blij dat hij voor Marokko heeft gekozen. Ik neem het hem ook niet kwalijk dat hij heeft getwijfeld, hij heeft uiteindelijk toch voor Marokko gekozen. Maar hij heeft wel getwijeld, kunnen we hoog of laag om springen, hij heeft wel getwijfeld. Logisch, maar toch.

Meer zei ik ook niet.




Klopt wat je zegt. Een aanwinst daar zijn we het allemaal over eens hoop ik

23-02-2011, 20:09
afellay twijfelde geen seconde voor hollanda... tyfushond.

Pagina's : [1] 2 3 4