Bekijk volle/desktop versie : Saoedische vorst neemt voorzorgen en schenkt volk miljarden



Pagina's : [1] 2

23-02-2011, 17:49
Koning Abdullah van Saoedi-Arabië gaat miljarden aan nieuwe subsidies uitdelen. De stappen lijken bedoeld om te voorkomen dat er onrust uitbreekt, zoals eerder gebeurde in andere Arabische landen.

Abdullah wil subsidies verstrekken voor inflatiebestrijding, huisvesting van jongeren en beurzen voor jongeren die in het buitenland studeren. Over politieke hervormingen werd er geen woord gerept.

De 86-jarige Abdullah keert woensdag terug naar zijn koninkrijk na een maandenlang verblijf in het buitenland. Hij reisde in november naar de Verenigde Staten voor een rugoperatie. De Saoedische koning herstelde de afgelopen tijd in Marokko.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1226728/2011/02/23/Saoedische-vorst-neemt-voorzorgen-en-schenkt-volk-miljarden.dhtml

23-02-2011, 17:51


Daar zouden ze echt eens de straten op moeten gaan. Je mag als vrouw niet eens een auto rijden?! Dat iedereen het ook pikt he...en dat is dan de sharia. Ze mogen m'n rug op.

23-02-2011, 17:55
de saudi.s zijn destijds in 1922 aan de macht geholpen door de britten om te zorgen dat het islamitisch kalifaat niet meer kan opstaan.

23-02-2011, 17:56

Citaat door Bigspenderr:
Daar zouden ze echt eens de straten op moeten gaan. Je mag als vrouw niet eens een auto rijden?! Dat iedereen het ook pikt he...en dat is dan de sharia. Ze mogen m'n rug op.











mag ik ok op je rug

23-02-2011, 17:57



Citaat door vinnie_paz:
de sharia die niet goed uitgevoert word




Ja geloof je het zelf? Ik ben zelf moslim maar ben het zo niet eens met dingen in die sharia. Ik ben tegen de doodstraf, steniging of andere vormen van lichamelijk straffen. Je hebt ook zoiets als een gevangenis of in een ander geval TBS-kliniek (waar ik zelf werkzaam ben ). Maar dit een ander te doen maakt je nog slechter dan de ander. Het zijn vooral mannen die zulke maatregelen aanmoedigen. Zal wel met testosteron te maken hebben .

23-02-2011, 18:04

Citaat door Mugabe:
Het westen neemt voorzorgen als KSA omvalt dan rijden hier geen auto's meer van mensen met minder dan 5000 euro per maand



ah joh we gaan gewoon over op duurzaam rijden dus elektriciteit of waterstof zoals Halsema al zei .

23-02-2011, 18:05

Citaat door Broodjeizan4:
Koning Abdullah van Saoedi-Arabië gaat miljarden aan nieuwe subsidies uitdelen. De stappen lijken bedoeld om te voorkomen dat er onrust uitbreekt, zoals eerder gebeurde in andere Arabische landen.

Abdullah wil subsidies verstrekken voor inflatiebestrijding, huisvesting van jongeren en beurzen voor jongeren die in het buitenland studeren. Over politieke hervormingen werd er geen woord gerept.

De 86-jarige Abdullah keert woensdag terug naar zijn koninkrijk na een maandenlang verblijf in het buitenland. Hij reisde in november naar de Verenigde Staten voor een rugoperatie. De Saoedische koning herstelde de afgelopen tijd in Marokko.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1226728/2011/02/23/Saoedische-vorst-neemt-voorzorgen-en-schenkt-volk-miljarden.dhtml


Dat zal wel weer helpen.
Geef het volk extra geld en het houdt zijn mond wel.
En het hele volk trapt er weer net zo makkelijk in.
Gratis geld is natuurlijk ook een stuk makkelijker dan al dat inspannende gedemonstreer.

Juist deze labbekakkerige en gemakzuchtige houding is er de oorzaak van dat de volkeren in die regio geen steek verder komen.

Beschamend om te zien, zoveel passiviteit.

23-02-2011, 18:08

Citaat door Peej:
Dat zal wel weer helpen.
Geef het volk extra geld en het houdt zijn mond wel.
En het hele volk trapt er weer net zo makkelijk in.
Gratis geld is natuurlijk ook een stuk makkelijker dan al dat inspannende gedemonstreer.

Juist deze labbekakkerige en gemakzuchtige houding is er de oorzaak van dat de volkeren in die regio geen steek verder komen.

Beschamend om te zien, zoveel passiviteit.


doet me denken aan amerika, die elke jaar miljarden/miljoenen aan dictators gunt

23-02-2011, 18:08

Citaat door Mugabe:
Het westen neemt voorzorgen als KSA omvalt dan rijden hier geen auto's meer van mensen met minder dan 5000 euro per maand


Denk je dat nou werkelijk?
Als het huidige regime in KSA valt komt er vanzelf een nieuw regime.
En het eerste wat dat regima zal doen is olie verkopen. Om er zelf rijker van te worden.

Macht, en dus geld, zijn de enige twee dingen die mensen daar voor ogen hebben.

Ook een nieuwe regering zal namelijk oliedollars nodig hebben om het luie volk tevreden te houden.

23-02-2011, 18:10

Citaat door Peej:
Dat zal wel weer helpen.
Geef het volk extra geld en het houdt zijn mond wel.
En het hele volk trapt er weer net zo makkelijk in.
Gratis geld is natuurlijk ook een stuk makkelijker dan al dat inspannende gedemonstreer.

Juist deze labbekakkerige en gemakzuchtige houding is er de oorzaak van dat de volkeren in die regio geen steek verder komen.

Beschamend om te zien, zoveel passiviteit.



Wel makkelijk gezegd dit, je protesteert niet bij het Buitenhof maar wel in het meest ondemocratische land ter wereld. Er moeten duizenden mensen op staan anders eindig je in de politieke afdeling van een gevangenis in Riyaad. Zoals madame Bahrami.

23-02-2011, 18:11

Citaat door Broodjeizan4:
doet me denken aan amerika, die elke jaar miljarden/miljoenen aan dictators gunt


Amerikaans beleid waar ik ook een pesthekel aan heb.

Maar de VS betaald dat geld ook gewoon in ruil voor olie.
En ook eventuele nieuwe leiders zullen dat Amerikaanse geld ook graag aannemen (en in eigen zak steken) in ruil voor olie.

23-02-2011, 18:19
Wat ik niet snap dat er in zo'n rijk olieland als Saoedie arabie nog armoede heerst onder de bevolking. Terwijl de koningshuis daar miljarden beheert. Wat moet je als ouwe man nou met al die miljarden.

23-02-2011, 18:59



Citaat door Bigspenderr:
Daar zouden ze echt eens de straten op moeten gaan. Je mag als vrouw niet eens een auto rijden?! Dat iedereen het ook pikt he...en dat is dan de sharia. Ze mogen m'n rug op.



De sharia moet gods wetgeving voorstellen. Sinds wanneer zei God: "Gij mag geen auto rijden ow vrouwen".

23-02-2011, 19:01

Citaat door Bigspenderr:
Ja geloof je het zelf? Ik ben zelf moslim maar ben het zo niet eens met dingen in die sharia. Ik ben tegen de doodstraf, steniging of andere vormen van lichamelijk straffen. Je hebt ook zoiets als een gevangenis of in een ander geval TBS-kliniek (waar ik zelf werkzaam ben ). Maar dit een ander te doen maakt je nog slechter dan de ander. Het zijn vooral mannen die zulke maatregelen aanmoedigen. Zal wel met testosteron te maken hebben .



Je bent Moslim maar je laat duidelijk zien dat je geen enkele kennis hebt van de sharia of welke vorm van sharia dan ook.

23-02-2011, 19:05

Citaat door Bigspenderr:
Ja geloof je het zelf? Ik ben zelf moslim maar ben het zo niet eens met dingen in die sharia. Ik ben tegen de doodstraf, steniging of andere vormen van lichamelijk straffen. Je hebt ook zoiets als een gevangenis of in een ander geval TBS-kliniek (waar ik zelf werkzaam ben ). Maar dit een ander te doen maakt je nog slechter dan de ander. Het zijn vooral mannen die zulke maatregelen aanmoedigen. Zal wel met testosteron te maken hebben .


Hoe kun je jezelf een Moslima noemen maar niet geloven in de wetten van Allah?

Pagina's : [1] 2