Bekijk volle/desktop versie : Wat zeg je ter afsluiting na een recitatie uit de Koran?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

23-02-2011, 17:24
Het zeggen van sadaqa Allahu 'Adheem aan het eind van een Qoraan recitatie : Correct of niet?!



Bismillah arRahman arRahim inna alhamdullilahi wa salatu wa salam ala Rasul lillah ama ba'd




Vraag:


Wat is de regelgeving over de uitdrukking sadaqa Allahu 'Adheem (Allah heeft de Waarheid gesproken) aan het eind van een Qoraan recitatie.



Antwoord:


De verklaring sadaqa Allahu 'Adheem na het beëindigen van een Qoraan recitatie is een bid'a (innovatie), omdat de profeet (vrede zij met hem) dit niet deed, noch de rechtgeleide khalieven, noch de rest van de metgezellen (Radhi Allahu 'Anhum) - noch de geleerden van de salaf (Rahimahumallaah - ondanks hun overvloed in het reciteren van de Qoraan en hun voorzichtigheid en hun kennis van de grootheid.

Dus dit zeggen (verklaring) en het opzeggen aan het eind is een nieuw uitgevonden innovatie en zeker het is vastgelegd van de profeet (vrede zij met hem) dat hij heeft gezegd: "Wie een daad doet die niet van is dan zal het worden afgewezen. (overgeleverd door Moslim)."

En bij Allaah ligt al het succes, en moge Allaah gebeden en begroetingen sturen over onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem) en zijn familie en zijn metgezellen.

Het Permanente Commitee voor Islamitische Onderzoek en Fataawa, bestaande uit:

Hoofd: Shaykh 'Abdul 'Azeez ibn Abdullaah ibn Baaz;
Vice Hoofd: Shaykh 'Abdur-Razzaaq 'Afeefee;
Lid: Shaykh 'Abdullaah Ibn Ghudayyaan;
Lid: Shaykh 'Abdullaah Ibn Qu'ood


Fataawa Ramadhaan - Volume 2, Pagina 583, Fataawa No.567;
Fataawa al-Lajnah ad-Daa.imah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa. - Fatwa
No.1790

http://www.fatwa-online.com/fataawa/innovations/quraan/0000504_11.htm



[video=youtube;gYWDtEC_OAw]http://www.youtube.com/watch?v=gYWDtEC_OAw[/video]

23-02-2011, 18:20


Abu Nu’aim heeft enkele uitspraken van Mu’aadh ibn Jabal zelf overgeleverd over de voortreffelijkheid van kennis, waaronder de volgende:

“Kennis is een troostende vriend in tijden van eenzaamheid, het is de beste metgezel gedurende reizen en het is de innerlijke vriend die tegen je spreekt in je privacy. Kennis is het onderscheidende bewijs van wat juist is en wat verkeerd is en het is de positieve kracht die je zal helpen om de beproevingen van gemak en van moeilijkheden te overwinnen. Kennis is je meest krachtige zwaard tegen je vijand en tenslotte is het je waardigste kleding in het gezelschap van je naaste metgezellen.”

“Door middel van kennis verheft Allah, Zijn Naam zij gezegend, sommige mensen in rang en Hij maakt hen leiders in rechtschapenheid en voorbeelden in moraliteit. Het spoor van hun geloof wordt gretig gezocht, hun daden worden wijselijk nagestreefd en mensen zullen onzelfzuchtig en concreet hun adviezen zoeken en bekrachtigen. De hemelse engelen zullen hun gezelschap zoeken en hen masseren met hun vleugels. Elk vers of vernietigd leven dat ze passeren, smeekt Allah de Almachtige om hen hun zonden te vergeven, zelfs de vissen in de oceanen, de dieren van de landen en elke roofvogel en trekvogel bidt en verzoekt de genade van Allah uit hun naam. Dit is omdat kennis de dode harten doet herleven en hen vanuit de duisternis in het licht drijft en omdat kennis het licht van de innerlijke ogen is dat iemands blindheid geneest en zijn innerlijke zicht herstelt.”

23-02-2011, 18:43
waar staat dat het niet is gezegd en waar staat dat het wel is gezegd? ik heb namelijk altijd gehoord dat het wel het geval is dat het werd gezegd, maar ik heb het ook nooit gezien in ahadeeth weet iemand hier wat meer over? Buiten deze fatwa om want hier staat ook verder niks alleen dat het niet werd gezegd maar niet waar dat uit blijkt..

23-02-2011, 19:08
Is saying “Sadaqa Allaahu al-‘Azeem ” after reciting from Qur’an bid’ah?

Is saying Sadaqaallahu Al Azim after reciting or quoting from the Qur'an an innovation, and if it is, how was it introduced?


Praise be to Allaah.

Many people have the habit of ending a recitation from the Qur’aan with the words “Sadaqa Allaahu al-‘Azeem (Almighty Allaah has spoken the truth),” but this has no basis in Islam because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) did not do it, nor was it the custom of the Sahaabah (may Allaah be pleased with them), and it was unknown among the Taabi’een (the generation after the Sahaabah).

This custom arose in later times because some reciters would say these words, on the basis of the aayah: “Say: Allaah has spoken the truth” [Aal ‘Imraan 3:95 – interpretation of the meaning], and people liked this. But this istihsaan (being liked) should be rejected, because if this was really something good, the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), the Sahaabah and the Taabi’een – the salaf or first and best generations of the ummah – would not have neglected to do it.

The aayah “Say: Allaah has spoken the truth” (Aal ‘Imraan 3:95 – interpretation of the meaning) does not mean that these words should be said at the end of any reading or recitation. If that were the case, He would have said, “When you finish reading, say ‘Allaah has spoken the truth,’” just as He said (interpretation of the meaning): “So when you want to recite the Qur’aan, seek refuge with Allaah from Shaytaan (Satan), the outcast (the cursed one).” [al-Nahl 16:98]

The aayah which the innovators use to support their practice of saying “Sadaqa Allaah” after reciting Qur’aan was actually revealed in the context of confirming what was said about how all food had been lawful to Bani Isra’eel except what Isra’eel had made unlawful for himself.

Allaah said (interpretation of the meaning): “… Say (O Muhammad): ‘Bring here the Tawraat (Torah) and recite it, if you are truthful.’ Then, after that, whosoever shall invent a lie against Allaah, such shall indeed be the zaalimoon (disbelievers). Say (O Muhammad), ‘Allaah has spoken the truth; follow the religion of Ibraaheem (Islamic monotheism, i.e., he used to worship Allaah alone), and he was not of al-mushrikeen (polytheists).” [Aal ‘Imraan 3:93-95]

If this aayah meant that these words should be said after reciting from the Qur’aan, the first one to know and do this would have been the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him). Because this is not the case, we know that this is not what was meant.

In conclusion, therefore, saying “Sadaqa Allaahu al-‘Azeem” after reciting Qur’aan is an innovation, and the Muslim should not say it.

But believing that Allaah has spoken the truth is obligatory, and whoever disbelieves or doubts the truth of what Allaah has said is a kaafir who is outside of the pale of Islam. We seek refuge with Allaah from that.

If a person says “Allaah has spoken the truth” on certain occasions, such as when something He has foretold comes to pass, affirming the truth of what He has said, then this is permissible, because something similar has been reported in the Sunnah.

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) was giving a speech, and al-Hasan and al-Husayn came along, so he came down from the minbar, picked them up and put them in from of him, then he said: “Indeed Allaah has spoken the truth: ‘Your wealth and your children are only a trial…’ [al-Taghaabun 64:15 – interpretation of the meaning].”



(Izaalat al-sitaar ‘an al-jawaab al-mukhtaar by Ibn ‘Uthaymeen, 79-80).

23-02-2011, 22:39



Imam Malik zei: "De sunnah is als de ark van Nuh, degene die aan boord gaan zullen gered worden en degene die achterblijven zullen verdrinken."

23-02-2011, 22:57

Citaat door Arab-ELLA:

Imam Malik zei: "De sunnah is als de ark van Nuh, degene die aan boord gaan zullen gered worden en degene die achterblijven zullen verdrinken."




alstublieft niet imam maalik aanhalen want zijn ousoul el fikh en zijn madhab die komt niet overeen met de hanbalitische madhab. veel niet

en al helemaal niet met die ala sheiks

je moet niet dingen mengen.

23-02-2011, 23:20

Citaat door dekkandekkan:
alstublieft niet imam maalik aanhalen want zijn ousoul el fikh en zijn madhab die komt niet overeen met de hanbalitische madhab. veel niet

en al helemaal niet met die ala sheiks

je moet niet dingen mengen.



Beste broeder,

Imam Malik rahimuhAllah, behoort tot de 4 grote aimma. Dat jij daar een andere visie op nahoudt is aan jou, maar kom niet aan met een zogezegd feit dat IK dingen aan het MENGEN ben als ik slechts een citaat van hem Quote. bij het uppen van de topic Geen kwade vermoedens gaan uiten! Slecht voor je weegschaal!Hier wil ik het overigens bij laten, wil geen offtopicvervuiling.


Ter overdenking en als nasieha:

Men zal wel recht hebben op eigen mening, maar niemand heeft recht op eigen ‘feiten’.[/SIZE]


[SIZE="2"]Al Imaam Aboe Hatim Ibn Hibbaan Al bastti zei:
De tong van de oprechte zit achter zijn hart. Als hij wilt praten, raadpleegt hij zijn hart. Als het in zijn voordeel is dan praat hij en anders niet..

De onwetende heeft zijn hart aan het uiteinde van zijn tong zitten en alles wat zijn tong passeert spreekt hij uit.. En degene die zijn tong niet in bedwang houdt, is niet in staat om zijn Religie te begrijpen.Rawdatoe Al'oqalaa-e wa nuzhatoe Alfodalaa-e (blz 49)[/SIZE]


[SIZE="2"]HADITH 12
Aboe Horayra (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd: De boodschapper van Allah(Allahs zegen en vreden zij met hem) heeft gezegd:
‘Het hoort tot iemands goede Islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. Een goede hadis, op deze wijze door Tirmidzi en anderen overgeleverd


Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.
(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10)


De Profeet (vrede zij met hem) zei:
"Een goed woord is beter dan stilte, en stilte is beter dan boosaardig gepraat!"

Umar ibn al-Khathaab (Radiya Allahu 'Anhu) heeft gezegd: "Verzamel geen kennis voor drie zaken en verlaat kennis niet omwille van drie zaken. Verzamel geen kennis om het te gebruiken om te discussiëren, noch om erover op te scheppen, noch om ermee te koop te lopen. Verlaat daarentegen de kennis niet omdat je schaamte je ervan weerhoudt om ernaar op zoek te gaan , of omdat je geen enkel verlangen hebt om iets te leren of omdat je er voldoening in vindt onwetend te zijn."[/SIZE]


[SIZE="2"]Abu Nu’aim heeft enkele uitspraken van Mu’aadh ibn Jabal zelf overgeleverd over de voortreffelijkheid van kennis, waaronder de volgende:

“Kennis is een troostende vriend in tijden van eenzaamheid, het is de beste metgezel gedurende reizen en het is de innerlijke vriend die tegen je spreekt in je privacy. Kennis is het onderscheidende bewijs van wat juist is en wat verkeerd is en het is de positieve kracht die je zal helpen om de beproevingen van gemak en van moeilijkheden te overwinnen. Kennis is je meest krachtige zwaard tegen je vijand en tenslotte is het je waardigste kleding in het gezelschap van je naaste metgezellen.”

“Door middel van kennis verheft Allah, Zijn Naam zij gezegend, sommige mensen in rang en Hij maakt hen leiders in rechtschapenheid en voorbeelden in moraliteit. Het spoor van hun geloof wordt gretig gezocht, hun daden worden wijselijk nagestreefd en mensen zullen onzelfzuchtig en concreet hun adviezen zoeken en bekrachtigen. De hemelse engelen zullen hun gezelschap zoeken en hen masseren met hun vleugels. Elk vers of vernietigd leven dat ze passeren, smeekt Allah de Almachtige om hen hun zonden te vergeven, zelfs de vissen in de oceanen, de dieren van de landen en elke roofvogel en trekvogel bidt en verzoekt de genade van Allah uit hun naam. Dit is omdat kennis de dode harten doet herleven en hen vanuit de duisternis in het licht drijft en omdat kennis het licht van de innerlijke ogen is dat iemands blindheid geneest en zijn innerlijke zicht herstelt.” [/SIZE]


[SIZE="2"]'Godsdienst is oprechtheid'. Wij zeiden: 'Ten opzichte van wie?' Hij De profeet (zei vrede met hem) zei: 'Ten opzichte van Allah ,Zijn Boek,Zijn boodschapper,de leiders van de moslims en hun gemeenschap'.

23-02-2011, 23:30

Citaat door Arab-ELLA:
Beste broeder,

Imam Malik rahimuhAllah, behoort tot de 4 grote aimma. Dat jij daar een andere visie op nahoudt is aan jou, maar kom niet aan met een zogezegd feit dat IK dingen aan het MENGEN ben als ik slechts een citaat van hem Quote. bij het uppen van de topic Geen kwade vermoedens gaan uiten! Slecht voor je weegschaal!Hier wil ik het overigens bij laten, wil geen offtopicvervuiling.


Ter overdenking en als nasieha:

Men zal wel recht hebben op eigen mening, maar niemand heeft recht op eigen ‘feiten’.[/SIZE]


[SIZE="2"]Al Imaam Aboe Hatim Ibn Hibbaan Al bastti zei:
De tong van de oprechte zit achter zijn hart. Als hij wilt praten, raadpleegt hij zijn hart. Als het in zijn voordeel is dan praat hij en anders niet..

De onwetende heeft zijn hart aan het uiteinde van zijn tong zitten en alles wat zijn tong passeert spreekt hij uit.. En degene die zijn tong niet in bedwang houdt, is niet in staat om zijn Religie te begrijpen.Rawdatoe Al'oqalaa-e wa nuzhatoe Alfodalaa-e (blz 49)[/SIZE]


[SIZE="2"]HADITH 12
Aboe Horayra (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd: De boodschapper van Allah(Allahs zegen en vreden zij met hem) heeft gezegd:
‘Het hoort tot iemands goede Islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. Een goede hadis, op deze wijze door Tirmidzi en anderen overgeleverd


Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.
(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10)


De Profeet (vrede zij met hem) zei:
"Een goed woord is beter dan stilte, en stilte is beter dan boosaardig gepraat!"

Umar ibn al-Khathaab (Radiya Allahu 'Anhu) heeft gezegd: "Verzamel geen kennis voor drie zaken en verlaat kennis niet omwille van drie zaken. Verzamel geen kennis om het te gebruiken om te discussiëren, noch om erover op te scheppen, noch om ermee te koop te lopen. Verlaat daarentegen de kennis niet omdat je schaamte je ervan weerhoudt om ernaar op zoek te gaan , of omdat je geen enkel verlangen hebt om iets te leren of omdat je er voldoening in vindt onwetend te zijn."[/SIZE]


[SIZE="2"]Abu Nu’aim heeft enkele uitspraken van Mu’aadh ibn Jabal zelf overgeleverd over de voortreffelijkheid van kennis, waaronder de volgende:

“Kennis is een troostende vriend in tijden van eenzaamheid, het is de beste metgezel gedurende reizen en het is de innerlijke vriend die tegen je spreekt in je privacy. Kennis is het onderscheidende bewijs van wat juist is en wat verkeerd is en het is de positieve kracht die je zal helpen om de beproevingen van gemak en van moeilijkheden te overwinnen. Kennis is je meest krachtige zwaard tegen je vijand en tenslotte is het je waardigste kleding in het gezelschap van je naaste metgezellen.”

“Door middel van kennis verheft Allah, Zijn Naam zij gezegend, sommige mensen in rang en Hij maakt hen leiders in rechtschapenheid en voorbeelden in moraliteit. Het spoor van hun geloof wordt gretig gezocht, hun daden worden wijselijk nagestreefd en mensen zullen onzelfzuchtig en concreet hun adviezen zoeken en bekrachtigen. De hemelse engelen zullen hun gezelschap zoeken en hen masseren met hun vleugels. Elk vers of vernietigd leven dat ze passeren, smeekt Allah de Almachtige om hen hun zonden te vergeven, zelfs de vissen in de oceanen, de dieren van de landen en elke roofvogel en trekvogel bidt en verzoekt de genade van Allah uit hun naam. Dit is omdat kennis de dode harten doet herleven en hen vanuit de duisternis in het licht drijft en omdat kennis het licht van de innerlijke ogen is dat iemands blindheid geneest en zijn innerlijke zicht herstelt.” [/SIZE]


[SIZE="2"]'Godsdienst is oprechtheid'. Wij zeiden: 'Ten opzichte van wie?' Hij De profeet (zei vrede met hem) zei: 'Ten opzichte van Allah ,Zijn Boek,Zijn boodschapper,de leiders van de moslims en hun gemeenschap'.




maar even een vraagje dan ontopic

is het zeggen van sadak allahou al3adiem volgensjou

bid3a hakikia of bid3a idhafiya

23-02-2011, 23:33
Niks mis mee, zolang je het niet gaat zien als verplicht of onderdeel van het geloof.

23-02-2011, 23:35

Citaat door __Taliban__:
Niks mis mee, zolang je het niet gaat zien als verplicht of onderdeel van het geloof.



aha daar komt de intentie er bij kijken. kijk de zaak wordt al wat verlicht

23-02-2011, 23:42

Citaat door dekkandekkan:
maar even een vraagje dan ontopic

is het zeggen van sadak allahou al3adiem volgensjou

bid3a hakikia of bid3a idhafiya



Het antwoord is door de vooraanstaande geleerden, de akbar ulama, de dragers van kennis; het is een innovatie, reeds gegeven aghi in de 2 bovenstaande fatawa op te volgen door een ieder die het weten en opvolgen wil in oprechtheid zonder hawaa ingevingen als zelf verkozen leidraad in dit tijdelijke leven.

En zoals in de gegeven nasieha is het niet de bedoeling naar eigen hawaa er op los te gaan filosoferen aghi en daarmee een nutteloze discussie te starten, daar is de geplaatste info NIET voor bedoeld, waarbij overigens al duidelijk vast staat hoe JIJ over de gegeven fatawa denkt naar eigen visie en niet gebaseert op de kennis van het niveau van de dragers van kennis, dit gezien je reacties.

Jij hebt jouw visie en dat mag tenslotte is ieder slechts verantwoordelijk te houden voor zijn eigen daden en nalatigheid daarvan. En de mijne staat blijkbaar haaks op de jouwe. Er is geen dwang in de islam tenslotte.

Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.
(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10)

23-02-2011, 23:54

Citaat door Arab-ELLA:
Het antwoord is door de vooraanstaande geleerden, de akbar ulama, de dragers van kennis; het is een innovatie, reeds gegeven aghi in de 2 bovenstaande fatawa op te volgen door een ieder die het weten en opvolgen wil in oprechtheid zonder hawaa ingevingen als zelf verkozen leidraad in dit tijdelijke leven.

En zoals in de gegeven nasieha is het niet de bedoeling naar eigen hawaa er op los te gaan filosoferen aghi en daarmee een nutteloze discussie te starten, daar is de geplaatste info NIET voor bedoeld, waarbij overigens al duidelijk vast staat hoe JIJ over de gegeven fatawa denkt naar eigen visie en niet gebaseert op de kennis van het niveau van de dragers van kennis, dit gezien je reacties.

Jij hebt jouw visie en dat mag tenslotte is ieder slechts verantwoordelijk te houden voor zijn eigen daden en nalatigheid daarvan. En de mijne staat blijkbaar haaks op de jouwe. Er is geen dwang in de islam tenslotte.

Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.
(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10)




ougtie fi el islam.

imam abu ishaq esjatibi is wel even tien keer groter dan de 3oulama die jij aanhaalt.

hij heeft een heel boek geschreven over elbid3a dat boek heet al i3tisaam. waar hij een hele methodiek heeft beschreven om bid3a te beoordelen

heb het nou niet over hawaa iedereen die het niet eens is met jou stelling of geleerden die jij aanhaalt wordt beschuldigd van tiba3 alhawaa

imam esjatibi heeft een onderverdeling gemaakt in bid3a idhafiya en bid3a hakikia niet dat de ene goed is of zo. zijn allebei slecht maar er zit nogal een verschil tussende twee.



mijn vraag aan jou is wat nu als andere 3oulama andere fatawi uitvaardigen (en ik zeg niet dat zo is) maar wat dan ??

wa allau a3la wa a3lam

23-02-2011, 23:59



Citaat door Arab-ELLA:
Het antwoord is door de vooraanstaande geleerden, de akbar ulama, de dragers van kennis; het is een innovatie, reeds gegeven aghi in de 2 bovenstaande fatawa op te volgen door een ieder die het weten en opvolgen wil in oprechtheid zonder hawaa ingevingen als zelf verkozen leidraad in dit tijdelijke leven.

En zoals in de gegeven nasieha is het niet de bedoeling naar eigen hawaa er op los te gaan filosoferen aghi en daarmee een nutteloze discussie te starten, daar is de geplaatste info NIET voor bedoeld, waarbij overigens al duidelijk vast staat hoe JIJ over de gegeven fatawa denkt naar eigen visie en niet gebaseert op de kennis van het niveau van de dragers van kennis, dit gezien je reacties.

Jij hebt jouw visie en dat mag tenslotte is ieder slechts verantwoordelijk te houden voor zijn eigen daden en nalatigheid daarvan. En de mijne staat blijkbaar haaks op de jouwe. Er is geen dwang in de islam tenslotte.

Abu Musa heeft overgeleverd dat de mensen aan de Profeet vroegen, 'Wien's Islam is de beste?' Hij antwoordde, 'Van degenen die het vermijdt om de Muslims kwaad te doen met zijn tong en handen'.
(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 10)


even een nasieha aan jou als je een hadith plaats dan is het zo dat je de arabische versie eerst zet dan de vertaling erbij of tenminste erbij zet (vrij vertaald)

de profeetkon namelijk geen nederlands dus pasopmet wat je plaatst

24-02-2011, 00:04

Citaat door dekkandekkan:
ougtie fi el islam.

imam abu ishaq esjatibi is wel even tien keer groter dan de 3oulama die jij aanhaalt.

hij heeft een heel boek geschreven over elbid3a dat boek heet al i3tisaam. waar hij een hele methodiek heeft beschreven om bid3a te beoordelen

heb het nou niet over hawaa iedereen die het niet eens is met jou stelling of geleerden die jij aanhaalt wordt beschuldigd van tiba3 alhawaa

imam esjatibi heeft een onderverdeling gemaakt in bid3a idhafiya en bid3a hakikia niet dat de ene goed is of zo. zijn allebei slecht maar er zit nogal een verschil tussende twee.



mijn vraag aan jou is wat nu als andere 3oulama andere fatawi uitvaardigen (en ik zeg niet dat zo is) maar wat dan ??

wa allau a3la wa a3lam



Aghi,

Jij mag je eigen geloofslijn en visie opvolgen en geleerden volgen die jij prefereert. Dat is geheel en alleen aan jou. MAAR ga geen vooraanstaande geleerden bestempelen als ongeletterd of onwetend! Dat is het uiten van laster en JIJ bent slechts een LEEK, net als ik.

En zoals ik al aangaf is de topic niet bedoeld voor discussie over aangelegenheden waarbij het niveau van de vooraanstaande geleerden niet aanwezig is door diegene die de aangehaalde geleerden betwist qua inhoudelijke kennis die ten grondslag heeft gelegen aan de uitvaardiging van deze fatawa in overeenstemming m.a.w. consensus met diverse andere deskundige vooraanstaande geleerden. Ik zou deze geleerden hun welverdiende respect betonen en hen in hun waarde laten en geen laster over hen uiten aghi. Is slechts een nasieha!

24-02-2011, 00:09

Citaat door Arab-ELLA:
Aghi,

Jij mag je eigen geloofslijn en visie opvolgen en geleerden volgen die jij prefereert. Dat is geheel en alleen aan jou. MAAR ga geen vooraanstaande geleerden bestempelen als ongeletterd of onwetend! Dat is het uiten van laster en JIJ bent slechts een LEEK, net als ik.

En zoals ik al aangaf is de topic niet bedoeld voor discussie over aangelegenheden waarbij het niveau van de vooraanstaande geleerden niet aanwezig is door diegene die de aangehaalde geleerden betwist qua inhoudelijke kennis die ten grondslag heeft gelegen aan de uitvaardiging van deze fatawa in overeenstemming m.a.w. consensus met diverse andere deskundige vooraanstaande geleerden. Ik zou deze geleerden hun welverdiende respect betonen en hen in hun waarde laten en geen laster over hen uiten aghi. Is slechts een nasieha!


waar is de laster dan ik respecteer ze gewoon hoor. alleen shatibi is wel veel groter ja dat is gewoon een constatering niks lasterends aan

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10