Bekijk volle/desktop versie : Iets Lekkers



Pagina's : [1] 2

22-02-2011, 15:10
Salaam,

Wie kan me helpen, ga zaterdag opbezoek naar me tante toe en wie iets bij de thee meenemen! Maar iets aparts, niet zo een standaard gerecht.

Alvast bedankt.

22-02-2011, 15:19


Cake of als toetje Tiramisu

22-02-2011, 15:21
Cake kan, maar wil dan geen standaard cake maken! Want dat kan ze ook maken, ken je misschien een aparte cake. Tiramisu is dat niet haram iets.

22-02-2011, 15:26
tiramisu kun je zelf maken, alcoholvrij. Heerlijk!

22-02-2011, 15:37


vertel hoe maak je tiramisu...hahah heb er zin in!

22-02-2011, 15:38
Oke, heb je het recept van Tiramisu! Of een andere lekker iets bij de thee/koffie.

22-02-2011, 15:41
3 eieren
2 bekers slagroom
1 vanille suiker
1 eet lepel suiker
250 mascarpone
Sterke koffie
Groot pak lange vingers
Cacao

Bereiden
Klop het eigeel met de suiker en de vanille tot een schuimige massa. Voeg de mascarpone toe zodat een soepele room ontstaat.

Klop dan de eiwit alleen in een schaaltje totdat het zeg maar schuimig wordt

Daarna weer een andere bakje de slagroom kloppen (met 1 eetlepel suiker).

Daarna mag je alles bij elkaar voegen.

Intussen heb je heel sterke koffie gemaakt. De langevingers in de koffie dan in een ovenschotel. De hele onderdkant van de schotel vullen met langevingers. Daarna de helft van bovengenoemde mix eroverheen. Dan weer langevingers in de koffie op dat mengsel plaatsen en weer alles bedekken met lange vingers. Daarna de rest van het mengsel over de langevingers. Daarna met een zeefje cacao over het mengsel. Bedekken met (plastic) follie. Kijk uit dat het niet plakt aan de cacao. nachtje laten opstijven

Besahha

22-02-2011, 15:50

Citaat door Bella_marjana:
3 eieren
2 bekers slagroom
1 vanille suiker
1 eet lepel suiker
250 mascarpone
Sterke koffie
Groot pak lange vingers
Cacao

Bereiden
Klop het eigeel met de suiker en de vanille tot een schuimige massa. Voeg de mascarpone toe zodat een soepele room ontstaat.

Klop dan de eiwit alleen in een schaaltje totdat het zeg maar schuimig wordt

Daarna weer een andere bakje de slagroom kloppen (met 1 eetlepel suiker).

Daarna mag je alles bij elkaar voegen.

Intussen heb je heel sterke koffie gemaakt. De langevingers in de koffie dan in een ovenschotel. De hele onderdkant van de schotel vullen met langevingers. Daarna de helft van bovengenoemde mix eroverheen. Dan weer langevingers in de koffie op dat mengsel plaatsen en weer alles bedekken met lange vingers. Daarna de rest van het mengsel over de langevingers. Daarna met een zeefje cacao over het mengsel. Bedekken met (plastic) follie. Kijk uit dat het niet plakt aan de cacao. nachtje laten opstijven

Besahha


bedankt voor je snelle reactie!
dus zo te lezen hoeft de ei geel er niet in.
en je moet beginnen met en lag lange vingers toch?
oja een nachtje laten staan in de koelkast neem ik aan...

nogmaals bedankt!

22-02-2011, 15:51
Dankje! Is er ook iets anders een lekkere recepten.

22-02-2011, 15:54
over de iegeel was een foutje ik snap het nu wel maar de rest is nog wel een vraag aan jou

22-02-2011, 15:55

Citaat door Boesa:
bedankt voor je snelle reactie!
dus zo te lezen hoeft de ei geel er niet in.
en je moet beginnen met en lag lange vingers toch?
oja een nachtje laten staan in de koelkast neem ik aan...

nogmaals bedankt!


jawel de eigeel klopt je met de suiker.
je dept de lange vingers in sterke kopie en dan maak je een laag dan doe je dat mengsel, dan tweede laag dan weer mengsel etc.
Idd nachtje in de koelkast laten opstijven.

22-02-2011, 15:59

Citaat door WpMarwa:
jawel de eigeel klopt je met de suiker.
je dept de lange vingers in sterke kopie en dan maak je een laag dan doe je dat mengsel, dan tweede laag dan weer mengsel etc.
Idd nachtje in de koelkast laten opstijven.


bedankt schat!

22-02-2011, 16:29


Ik heb van de weekend samen met me zus tiramisu van speculaas gemaakt. Heerlijk!

22-02-2011, 20:34
tiramisu is lekkerder zonder eieren en beter voor je gezondheid dan rauwe eieren.
mijn recept is dan ook zonder eieren en smakelijker denk ik.
zeer simpel.
ing;
pak lange vingers
2 pakjes room
1 pakje marscapone
suiker
sterke espresso kopje
cacao voor versiering
room lichtjes opkloppen in mengkom marscapone bij en suiker naar smaak.
in een diepe bakvorm of schaal lange vingers naast elkaar leggen en bedruppelen met espresso, niet te nat aub!
laagje marscapone mengsel overheen en weer terug opnieuw beginnen met lange vingers, espresso en eindigen met marcapone mengsel. cacao op strooien en zeker 6 uur of een nachtje opstijven in xxxxxng.
en dan heb je een super lekker makkelijke HALAL tiramisu. hahaha

22-02-2011, 21:32
Maak zelfgemaakte koffiekoeken.

Zelfgemaakte bittergarnituur... dan moet je tante het wel effe bakken in frituurpan.

Pagina's : [1] 2