Bekijk volle/desktop versie : kan iemand wat doen met je gegevens? dringend!!



22-02-2011, 11:42
Als iemand je sofinummer, gironummer en naam heeft kan ie er dan misbruik mee maken? of pas als ie je pinpasje en je id heeft?

22-02-2011, 11:54


Onlıne abonnementen afsluıten op jouw naam. Spullen op rekenıng kopen enz,..
Ik zou vandaag nog aangıfte van vermıssıng gaan doen,.

22-02-2011, 12:21
dan kan alleen gebeuren met bewijs toch? :vonfused:

22-02-2011, 12:31
Ik zou inderdaad allereerst aangifte doen!!
Daarnaast kan men zoals net aangegeven is, abonnementen en dergelijke afsluiten.

Tevens kan er ook geld worden opgenomen als die persoon enigzins op je lijkt. Als je het pasje nu gelijk laat blokkeren, dan krijgt de bank een melding dat het een geblokkeerd pasje is!

Van verlies van ID moet je ALTIJD aangifte doen..!! en je pasjes blokkeren.

22-02-2011, 12:32



Citaat door tazawiia:
dan kan alleen gebeuren met bewijs toch? :vonfused:



Je bewijs is je ID

22-02-2011, 12:32
Hallo mensen,

Jullie lezen niet goed. Die persoon heeft mijn ID en pinpas NIET. Zonder mijn ID en pinpas kan hij/zij geen misbruik van maken. Je hebt voor alles een bewijs nodig.

22-02-2011, 12:36
Nee als diegene alleen je BSN (sofinr ) heeft, kan hij/zij er niks mee..
Die gegevens staan ook op je zorgpas en daar kan men ook niks mee..

Men moet zich bij instanties ALTIJD legitimeren met een ID.. niet met een BSN-nummer of rekeningnr....

22-02-2011, 12:36

Citaat door Saatcho:
Je bewijs is je ID


wirie leesg oed laat maar

22-02-2011, 12:38

Citaat door Saatcho:
Nee als diegene alleen je BSN (sofinr ) heeft, kan hij/zij er niks mee..
Die gegevens staan ook op je zorgpas en daar kan men ook niks mee..

Men moet zich bij instanties ALTIJD legitimeren met een ID.. niet met een BSN-nummer of rekeningnr....


juistem dat bedoel ik!!

22-02-2011, 13:05

Citaat door tazawiia:
wirie leesg oed laat maar



Jeetje!! Relax!!

En graag gedaan ja!

22-02-2011, 13:07

Citaat door tazawiia:
wirie leesg oed laat maar


dan moet je het beter formuleren. ik moest ook 10 x lezen voordat ik het begreep

22-02-2011, 13:08

Citaat door Saatcho:
Jeetje!! Relax!!

En graag gedaan ja!



haha echt mgharba he

matdeer khair maytra bass

22-02-2011, 13:12


Mocht iemand jouw sofinummer+ naam (achternaam)+ adres+ rekeningnummer hebben kan die persoon gegevens over je achterhalen. Stel dat iemand de gemeente opbelt geeft deze persoon door dat ie bijvoorbeeld Mevrouw Mussati heet, ter controle vragen ze altijd je sofinummer en ook adres en soms zelfs rekeningnummer. Dus deze persoon kan zich als jou voordoen en proberen informatie in te winnen. Die vrouw aan de telefoon kan het wel doorhebben maar als deze persoon het goed speelt kan het. En het is sowieso niet leuk om te weten dat iemand je prive situatie kent.

Mocht iemand bijvoorbeeld een fiets online willen kopen moet deze persoon jouw pinpas hebben en jouw pincode. Want je word doorgestuurd naar internetbaniekeren om het te betalen. Wat iemand wel kan doen is iets aanvragen op jouw naam en jouw gegevens doorgeven, maar wat schiet die persoon er mee op? Je betaald het niet en je zit nergens aan vast. Als ik er naast zit hoor ik het wel.