Bekijk volle/desktop versie : mijn schoonouders op bezoek



23-09-2004, 20:53
hellllppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

dames please help ik krijg net te horen dat mijn schoonouders aanstaande zaterdag op bezoek komen, wat moet ik voor ze koken. help dames

23-09-2004, 21:29


hahaha jij ook al? je hebt hier genoeg topics met lekkere gerechten.
Bekijk maar even en als je nog vragen hebt, reageer hier dan maar terug.

23-09-2004, 23:34
dank je, ik zal verder kijken. maar ik wil iets aparts deze keer, geen bastilla, kip of tagine. maar bedankt voor je reactie ik zal effe verder zoeken.

24-09-2004, 15:41
salam

elbayyina bedankt voor je reactie. ik mag mijn schoonouders heel erg en zij mij ook, ik heb geen enkele problemen met ze. het is alleen de zenuwen hoe je het zegt. dit is ook niet de eerste keer dat ze bij mij komen maar alleen ik wil altijd indruk maken op ze. erg he?

24-09-2004, 15:49


nee dat is niet erg, alleen je moet je zenuwen wel de baas blijven. Een klein beetje zenuwachtig zijn is goed....maar je moet niet stressen. Je moet wel overal van kunnen genieten. En begin gewoon vroeg met de voorbereiding zodat je niet de hele dag in de keuken staat wanneer ze er zijn.
Tuuuuuuuuuuuuuurlijk moet alles perfect zijn, je moet ze laten zien dat je alles onder controle hebt en dat je prima voor hun zoon zorgt. Ja toch?

En zoals in soerat Ibrahiem staat....In Allah behoren de gelovigen te vertrouwen. Vertrouw dus op Allah swt dan weet je zeker dat alles goed komt.

Succes meid!

24-09-2004, 21:13
Wat grappig,

Ik ga ook me schoonouders en ouders weer eens uitnodigen. Het is alweer een tijdje . Ik denk volgende zaterdag .

Ik ben van plan om het volgende te maken.
Eswe (vlees op de barbeque)

en Vis in de oven met een apart sausje erbij. In het sausje zit onder ander peterselie/uien/tomatenpuree/paprika/garnalen. (ik hoop dat het lekker wordt, krijg het precieze recept nog van mijn sister.
Samen met de vis een frisse salade ofzo.

En natuurlijk heeeeeeeeeeerlijke koffie met een cakje/ lemsemmen

Heb er wel weer zin in.

24-09-2004, 21:21
salaam misstomatisch tegen die tijd krijgen wij ook wle het recept van dat sausje toch lijkt me lekker oke alvast een fijne dag toegewenst met je schoonouders

24-09-2004, 21:55

Citaat:
Origineel gepost door albayyina
salaam aleikoum beste zusters fie dien,
Ik heb zelf nog geen schoonouders, maar ik heb wel een schoonzus. Zij durfde ons ook nooit uit te nodigen. Maar nadat ze de zomervakantie met ons doorgebracht heeft in Marokko heeft ze ons veel beter leren kennen. En begreep ze dat wij juist heel veel van haar houden en heel blij met haar zijn binnen de familie. Toen we terugkwamen in Nederland heeft ze ons uitgenodigd en ze heeft zich meskiena heel erg uitgesloofd in de keuken. Ze heeft allerlei vissoorten klaargemaakt. Vis uit de oven, gebakken vis, inktvis, garnalen etc. en visbestilla.....en meiden het was heeeeeeeeerlijk! Mijn ouders waren heel erg trots op haar en we hebben een fantastische dag gehad.

Volgens mij zijn die zenuwen dus nergens voor nodig.
Hé zuster, blij te horen dat je je schoonzus graag hebt want de meesten Marokkanen onder ons kunnen elkaar niet luchten.

Ik heb het el hamdulilah goed en ik dank Allah swt voor de schoonfamilie waarin ik terecht gekomen ben. Het is écht héél belangrijk voor je huwelijksleven om goed te kunnen opschieten met hen. Ik zeg vlakaf tegen mijn schoonzus dat ik haar graag heb en dat we het el hamdulilah goed met elkaar hebben wanneer we spreken over "schoonfamilie".

Moehim, zorg goed voor haar en beschouw haar als je eigen zuster want vele meiden doen alles voor hun schoonmoeder, méér dan ze zelfs voor hun eigen moeder doen, en dan krijgen ze wat terug? Roddels, etc.! Het kwetst me soms diep in het hart om zoiets te horen wanneer mijn vriendinnen zulke verhalen vertellen.

Wat betreft koken voor schoonouders, ik ben er nog steeds niet aan toe hoor Durf nog niet.

27-09-2004, 20:09
Effe omhoog halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27-09-2004, 20:09
Dames ik nu de vis en saus topic plaatsen. Ik heb het recept.