Bekijk volle/desktop versie : >> Typisch!



Pagina's : [1] 2

21-02-2011, 12:50
Het komt iedereen vast bekend voor, Marokkaanse vrouwen die scheiden en je dan vertellen dat Si7hr de boosdoener is. Het is bijna ongeloofwaardig geworden. Poeh!

21-02-2011, 12:52


Gevalletje ontkennen van eigen problemen en toeschuiven op anderen.... typisch Marokkaans ja.

21-02-2011, 12:54

Citaat door ILI_Amazigh:
Gevalletje ontkennen van eigen problemen en toeschuiven op anderen.... typisch Marokkaans ja.



So sad! Ik bedoel wees eens een keer kritisch naar jezelf toe. In plaats van dingen gaan roepen die 8 van de 10 keer gewoon niet waar zijn,wat mij ook opvalt is dat de vrouw echt bezig is met ''si7hr scenario's opzoeken '' en de man helemaal niet!

21-02-2011, 12:59
Klopt.
Terwijl de fout meestal bij hun "veeleisende" gedrag ligt.
Onze volk is zo bekrompen. :\

21-02-2011, 12:59


Dat komt mij bekend voor, heel erg bekend. Als de man plots niet verder wil, is er shir gedaan. Als een vrouw spijt heeft van iets, is er shir gedaan. Er word meestal gelijk shir geroepen omdat dat makkelijker uitkomt voor hun.

21-02-2011, 13:04

Citaat door _stOry_:
Klopt.
Terwijl de fout meestal bij hun "veeleisende" gedrag ligt.
Onze volk is zo bekrompen. :\


Het is echt erg, want si7hr is echt vreselijk, lijkt mij!
Inderdaad een erg bekrompen volk, jammer om dit te zeggen maar feiten zijn eenmaal feiten.[/SIZE][/FONT]

Citaat door Imad_El:
Dat komt mij bekend voor, heel erg bekend. Als de man plots niet verder wil, is er shir gedaan. Als een vrouw spijt heeft van iets, is er shir gedaan. Er word meestal gelijk shir geroepen omdat dat makkelijker uitkomt voor hun.

[FONT="Book Antiqua"][SIZE="2"]
Inderdaad, ik heb nu twee dames in mijn omgeving die in de scheiding zitten, helaas.
In plaats van zichzelf gaan verbeteren of iets dergelijks geven ze beide si7hr de schuld. Dan heb ik zo iets van uhh dit gaat mij echt iets te ver.

21-02-2011, 13:08
Correctie: Het is ongeloofwaardig, pure bullshit. Si7h is tegenwoordig een soort van griepje geworden. Komt en gaat.

Zijn jullie gescheiden? ''Ja, hij deed in 1 keer raar. Jaloerse mensen en shi7r''.
Werkelijkheid: Hij had genoeg van haar, ze werd dik en lui. Hij wilde andere vlees in de kuip.

Het gaat niet zo goed met je dochter? ''Ja, ze is helemaal de weg kwijt, komt niet meer thuis. Shi7r bij haar gedaan, dat zeiden 2,5 verschillende imaams.''
Werkelijkheid: De snol heeft het uitgaansleven ontdekt, wilt leven totdat ze is afgedankt om dan met een schone lei terug te keren en Shi7r te blamen voor haar losbandige levensstijl.

Had je hoofdpijn? ''Ja, heel vaal laatste tijd, hoofdpijn en voel me onveilig. Zeker weten Shi7r''.
Werkelijkheid: Ze eet geen enkele vitamine, zit de hele dag thuis achter de pc en tv. Geen frisse lucht noch beweging.

21-02-2011, 13:10

Citaat door Ongekend:
Si7h is tegenwoordig een soort van griepje geworden. Komt en gaat.

Zijn jullie gescheiden? ''Ja, deed in 1 keer raar. Jaloerse mensen en shi7r''.
Werkelijkheid: Hij had genoeg van haar, ze werd dik en lui. Hij wilde andere vlees in de kuip.

Het gaat niet zo goed met je dochter? ''Ja, ze is helemaal de weg kwijt, komt niet meer thuis. Shi7r bij haar gedaan, dat zeiden 2,5 verschillende imaams.
Werkelijkheid: De snol heeft het uitgaansleven ontdekt, wilt leven totdat ze is afgedankt om dan met een schone lei terug te keren en Shi7r te blamen voor haar losbandige levensstijl.

Had je hoofdpijn? ''Ja, heel vaal laatste tijd, hoofdpijn en voel me onveilig. Zeker weten Shi7r''.
Werkelijkheid: Ze eet geen enkele vitamine, zit de hele dag thuis achter de pc en tv. Geen frisse lucht noch beweging.



Wauww wat een voorbeelden! Maar dit is inderdaad wat ik bedoel, het is toch niet normaal meer.
Pffffff!!

21-02-2011, 13:12

Citaat door Sierlijk:
Wauww wat een voorbeelden! Maar dit is inderdaad wat ik bedoel, het is toch niet normaal meer.
Pffffff!!


Je wilt toch niet zeggen dat je gelooft dat het werkelijk Shi7r is. Allemaal pure bullshit, uit trots en schaamte durven ze de werkelijkheid niet toe te geven omdat dat hun ''familie eer'' aantast. 9 van de 10 keer heeft niets te maken met Shi7r. Marokkanen zijn gewoon zwaar goedgelovige mensen.

21-02-2011, 13:15

Citaat door Ongekend:
Je wilt toch niet zeggen dat je gelooft dat het werkelijk Shi7r is. Allemaal pure bullshit, uit trots en schaamte durven ze de werkelijkheid niet toe te geven omdat dat hun ''familie eer'' aantast. 9 van de 10 keer heeft niets te maken met Shi7r. Marokkanen zijn gewoon zwaar goedgelovige mensen.



Natuurlijk geloof ik het niet, daarom vind ik het allemaal zo bekrompen!
Ik geloof het zelden dat si7hr gedoe tenzij ik het met mijn eigen ogen heb gezien. Het is maar hoe ik me erbij voel.

21-02-2011, 13:36

Citaat door Sierlijk:
Het komt iedereen vast bekend voor, Marokkaanse vrouwen die scheiden en je dan vertellen dat Si7hr de boosdoener is. Het is bijna ongeloofwaardig geworden. Poeh!



Hoe weet jij dat? Het kan wel gebeurd zijn en misschien ook niet. Maar ongeloofwaardig is het zeker niet.

21-02-2011, 13:38

Citaat door Noujoem:
Hoe weet jij dat? Het kan wel gebeurd zijn en misschien ook niet. Maar ongeloofwaardig is het zeker niet.



Ik zeg niet dat si7r ongeloofwaardig is. En ik kan ook nooit weten of iets wel of niet waar is. Maar het is gewoon belachelijk dat veel mensen nu gelijk grijpen naar het begrip si7hr.

21-02-2011, 13:42



Citaat door Sierlijk:
Ik zeg niet dat si7r ongeloofwaardig is. En ik kan ook nooit weten of iets wel of niet waar is. Maar het is gewoon belachelijk dat veel mensen nu gelijk grijpen naar het begrip si7hr.



Ja, maar het bestaat wel. Of iets waar is, weet alleen Allah.
Maar goed, als iemand zou weten wat de ernst is van s7or zouden ze er meteen afstand van doen.

21-02-2011, 13:44

Citaat door Noujoem:
Ja, maar het bestaat wel. Of iets waar is, weet alleen Allah.
Maar goed, als iemand zou weten wat de ernst is van s7or zouden ze er meteen afstand van doen.



Inderdaad, gelijk geef ik je!

21-02-2011, 13:50
Shi7r bestaat of je het nu geloofwaardig vindt of niet. Sommigen blamen alles op shi7r en maken gretig gebruik van hun situatie, ondanks ze het niet hebben. Terwijl anderen juist shi7r hebben opgelopen zonder dat zij het weten en wellicht schuldig worden bevonden omdat men denkt dat zij misbruik maken van de situatie..
Enkel Allah is de Alwetende en Alziende.

Pagina's : [1] 2