Bekijk volle/desktop versie : Waarom zo gefocust op trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4

21-02-2011, 11:35
Doe je ding, maak je school af..doe desnoods nog een opleiding. Trouwen dit, trouwen dat. Waarom draait het in onze cultuur zo om het huwelijk?

21-02-2011, 11:38


Omdat trouwen de helft van je geloof vervult.

21-02-2011, 11:40
Dat vraag ik me ook af
Het enigste wat ik hoorde toen ik 18 werd was trouwen dit, trouwen dat. Je bent nu oud genoeg blablabla..
Ga toch kippe laaie

21-02-2011, 11:41
Ergens snap ik het wel. Als een Nederlandse dame er normaal uit ziet en tot haar 30e geen liefde/vriendje/date heeft gehad dan zit er iets niet goed

21-02-2011, 11:42



Citaat door Buurtjongen:
Omdat trouwen de helft van je geloof vervult.


Waarom hoor ik dat nooit?

Ik had net een discussie met mijn moeder dat ik vaker in de keuken zou moeten staan en moet leren koken. (Ik kan mezelf prima redden daar niet van)
'Als je gaat trouwen en je kan niet koken wat ben je dan voor vrouw'
Damnnnnn.


21-02-2011, 11:42

Citaat door RELNICHT:
Ergens snap ik het wel. Als een Nederlandse dame er normaal uit ziet en tot haar 30e geen liefde/vriendje/date heeft gehad dan zit er iets niet goed




30e ja..
Bij (sommige) Marokkanen begint het van hun 12e al te kriebelen

21-02-2011, 11:43

Citaat door Albert_Heijn:
30e ja..
Bij (sommige) Marokkanen begint het van hun 12e al te kriebelen


Normaal...

21-02-2011, 11:44

Citaat door Strange.:
Waarom hoor ik dat nooit?

Ik had net een discussie met mijn moeder dat ik vaker in de keuken zou moeten staan en moet leren koken. (Ik kan mezelf prima redden daar niet van)
'Als je gaat trouwen en je kan niet koken wat ben je dan voor vrouw'
Damnnnnn.





Mijn moeder zegt altijd tegen mij dat ze medelijden heeft met de man die met mij trouwt
Omdat ik veel typisch Marokkaans eten niet lust. En dat ik meer met de oosterse/Italiaanse keuken ben

21-02-2011, 11:45

Citaat door RELNICHT:
Normaal...



Echt niet normaal!

21-02-2011, 11:46

Citaat door RELNICHT:
Ergens snap ik het wel. Als een Nederlandse dame er normaal uit ziet en tot haar 30e geen liefde/vriendje/date heeft gehad dan zit er iets niet goed


Maar, die Nederlandse ouders van dat meisje die zeuren haar de oren er niet vanaf. But, Yesss ik geef je gelijk..maar het wordt er bij ons al zo vroeg ingepompt. Meisje van 9 beginnen al over het huwelijk.


Citaat door Albert_Heijn:
Dat vraag ik me ook af
Het enigste wat ik hoorde toen ik 18 werd was trouwen dit, trouwen dat. Je bent nu oud genoeg blablabla..
Ga toch kippe laaie


Dan denk ik echt van 'laat dat meisje toch met rust, ze zal wel trouwen wanneer ze dat wil'

Bij ons Marokkanen is het echt nu nu nu NU

21-02-2011, 11:46
Omdat het van de Sounah is, omdat het je weerhoudt van het slechte....

Je moet indd je studie afmaken en je op andere dingen focussen in het leven maar dat betekent niet dat trouwen uitgesloten moet worden.

21-02-2011, 11:46

Citaat door Strange.:
Waarom hoor ik dat nooit?

Ik had net een discussie met mijn moeder dat ik vaker in de keuken zou moeten staan en moet leren koken. (Ik kan mezelf prima redden daar niet van)
'Als je gaat trouwen en je kan niet koken wat ben je dan voor vrouw'
Damnnnnn.



Een vrouw trouwen zonder kookkunsten, is hetzelfde als een auto kopen zonder banden. Het werkt gewoon niet.

21-02-2011, 11:48



Citaat door Strange.:
Maar, die Nederlandse ouders van dat meisje die zeuren haar de oren er niet vanaf. But, Yesss ik geef je gelijk..maar het wordt er bij ons al zo vroeg ingepompt. Meisje van 9 beginnen al over het huwelijk.



Dan denk ik echt van 'laat dat meisje toch met rust, ze zal wel trouwen wanneer ze dat wil'

Bij ons Marokkanen is het echt nu nu nu NU




Echt niet normaal meer..

21-02-2011, 11:50

Citaat door Albert_Heijn:
Mijn moeder zegt altijd tegen mij dat ze medelijden heeft met de man die met mij trouwt
Omdat ik veel typisch Marokkaans eten niet lust. En dat ik meer met de oosterse/Italiaanse keuken ben


Ik vind dat geen probleem, zolang ze maar voor mij een aparte pan marmita klaarmaakt, anders kan het goed misgaan.

21-02-2011, 11:52

Citaat door Albert_Heijn:
Mijn moeder zegt altijd tegen mij dat ze medelijden heeft met de man die met mij trouwt
Omdat ik veel typisch Marokkaans eten niet lust. En dat ik meer met de oosterse/Italiaanse keuken ben


Hihi, ik kom wel bij je eten.


Citaat door hayatteke:
Omdat het van de Sounah is, omdat het je weerhoudt van het slechte....

Je moet indd je studie afmaken en je op andere dingen focussen in het leven maar dat betekent niet dat trouwen uitgesloten moet worden.


Ja, inshaAllah zullen we allemaal ooit trouwen..maar het moet absoluut niet uitgesloten worden het is a part of your life.

Maar er zijn andere en belangrijkere prioriteiten in het leven.


Citaat door Buurtjongen:
Een vrouw trouwen zonder kookkunsten, is hetzelfde als een auto kopen zonder banden. Het werkt gewoon niet.


Liefde gaat niet door de maag bij mij. Al heb ik grote liefde voor eten (L)
Maar echte liefde overtreft deksels en mamita's

Pagina's : [1] 2 3 4