Bekijk volle/desktop versie : Activiteiten met Kinderen



Pagina's : [1] 2

21-02-2011, 10:11
Heey dames,
mijn dochtertje viert haar verjaardag en nou ben ik opzoek naar leuke activiteiten met kinderen die je bijv aan tafel kunt doen?

-Tekenwedstrijd

21-02-2011, 10:20


kom op dames!

jullie weten best wat je kindjes, broerjtes, zusjes, neefjes en nichtjes leuk vinden toch?

21-02-2011, 10:22
wat ik meestal met mijn kleine doe:

- knutselen

- puzzelen

- schilderen

hangt van de leeftijd af, als ze nog jong zijn kan je niet zoveel doen, maar als ze wat ouder zijn is er genoeg te doen.

21-02-2011, 10:23
Hoe oud zijn de kinderen?

21-02-2011, 10:27



Citaat door missy_chanel:
wat ik meestal met mijn kleine doe:

- knutselen

- puzzelen

- schilderen

hangt van de leeftijd af, als ze nog jong zijn kan je niet zoveel doen, maar als ze wat ouder zijn is er genoeg te doen.



Heey hartstikke bedankt voor je reactie!

De kinderen zijn tussen de 5 en 11 jr oud heel gevarieeerd dus.

Puzzlen heb ik op mijn lijstje staan, wil gewoon allemaal verschillende dingetjes met ze doen. Dat ik dus wel in iedergeval allemaal back ups heb.

21-02-2011, 10:28

Citaat door Aatabou1981:
Hoe oud zijn de kinderen?



de kinderen zijn tussen de 5 en 11 jaar

21-02-2011, 10:31
Ballonendans net zoals stoelendans

21-02-2011, 10:32

Citaat door aitnaima:
Ballonendans net zoals stoelendans



Klinkt leuk

Hoe doe je dat dan??

21-02-2011, 10:34
wat leuk is om te doen is bv een doos kralen kopen van de Bart Smit

en dan de kinderen een ketting of zo laten maken. Zo hou je hen wel even zoet en bovendien vinden ze het super om te doen! En het is een propere bezigheid

Verder kan je ze ook pannekoeken en hotelcake laten versieren met allerlei snoepjes





en bv deze snoepjes, kunnen ze zelf gezichtjes maken, enz...



Ik heb laatst in de Hema een doos gekocht met allerlei snoepjes om te decoreren. Hebben ze standaard in hun assortiment, bij het snoepgoed.
Ook zeer leuk om te doen met kinderen.

Verder kan je ze ook fruitbrochetten laten maken. Jij zorgt er dan voor dat je het fruit al gesneden hebt, en de kids kunnen dan zelf hun fruitspies maken.

21-02-2011, 10:37
Twister

Eierkoek-gezichtje maken /versieren met lekkers, chips ketting maken met dropveter

Met plasticine spelen (soort klei) je hebt allerlei hulpstukken ed. om mee te spelen

Ganzenbord of een andere gezelschapsspelletje

21-02-2011, 10:39

Citaat door pride_bride:
wat leuk is om te doen is bv een doos kralen kopen van de Bart Smit

en dan de kinderen een ketting of zo laten maken. Zo hou je hen wel even zoet en bovendien vinden ze het super om te doen! En het is een propere bezigheid

Verder kan je ze ook pannekoeken en hotelcake laten versieren met allerlei snoepjes





en bv deze snoepjes, kunnen ze zelf gezichtjes maken, enz...



Ik heb laatst in de Hema een doos gekocht met allerlei snoepjes om te decoreren. Hebben ze standaard in hun assortiment, bij het snoepgoed.
Ook zeer leuk om te doen met kinderen.

Verder kan je ze ook fruitbrochetten laten maken. Jij zorgt er dan voor dat je het fruit al gesneden hebt, en de kids kunnen dan zelf hun fruitspies maken.



Super leuke ideeen,
kraaltjes had ik ook mijn lijstje staan. Denk dat de meiden dat super zullen vinden.

Voor de jongens heb ik bouwspeelgoed en zal me best doen wat leuks te bedenken voor ze.

Maar de andere activiteiten die je opnoemde zijn ook harstikke leuk! Dankje.

21-02-2011, 10:40

Citaat door Niyah:
noti


21-02-2011, 12:14



Citaat door InssafTetouania:
Klinkt leuk

Hoe doe je dat dan??


Bijv je hebt vijf kinderen leg dan 4 ballonen op de grond. Laat de kinderen op muziek/anasheed er omheen dansen stop dan de cd.... ieder kind pakt zo snel mogelijk een ballon. Natuurlijk blijft er 1 kind zonder ballon en die ligt eruit. Zo ga je verder totdat er 1kind overblijft met een ballon. Ohja vergeet niet telkens wanneer er een kind uitligt dat er ook 1 ballon weg moet.

21-02-2011, 12:31

Citaat door aitnaima:
Bijv je hebt vijf kinderen leg dan 4 ballonen op de grond. Laat de kinderen op muziek/anasheed er omheen dansen stop dan de cd.... ieder kind pakt zo snel mogelijk een ballon. Natuurlijk blijft er 1 kind zonder ballon en die ligt eruit. Zo ga je verder totdat er 1kind overblijft met een ballon. Ohja vergeet niet telkens wanneer er een kind uitligt dat er ook 1 ballon weg moet.



Leuk joh, bedankt voor je uitleg !

21-02-2011, 12:37
wat leuk! helaas heb ik geen ervaring mee feestse!

Pagina's : [1] 2