Bekijk volle/desktop versie : Docu Muslim school



Pagina's : [1] 2

20-02-2011, 14:29
Zara is zeven als haar ouders besluiten dat het tijd is voor haar om een strikte moslima te worden. Terwijl haar grote zus nooit een hoofddoek hoeft te dragen, moet Zara die wel omdoen en elke dag de koran in het Arabisch lezen. Aysha is twaalf. Het is haar eigen keus om te leven volgens de koran, maar ze is het enige blanke meisje op haar nieuwe school. De twee meisjes gaan voor het eerst naar een islamitische school. Als Zara onschuldig de religieuze lessen in zich opneemt, wordt haar geloof steeds meer zwart/wit. De les die ze moet leren is moeilijk en ingewikkeld. Aysha heeft nooit ergens bijgehoord. Ze zit gevangen tussen haar Engelse vader en Pakistaanse stiefvader en twee verschillende culturen. De film volgt de meisjes meer dan een jaar terwijl ze opgroeien en telkens keuzes maken over hun identiteit en geloof. Vanuit het frisse perspectief van een kind ontdekt de kijker wat het betekent om gelovig te worden en hoe het is om op jonge leeftijd een strikte moslim te zijn in Groot-Brittannië.


http://player.omroep.nl/?aflID=12209660

20-02-2011, 14:32


ik heb de docu zojuist gezien...
komt ie wekelijks dan?

20-02-2011, 14:33
Ik heb gisteren een stukje gezien, Zara is echt een pienter meisje

20-02-2011, 14:34

Citaat door Somayra_:
ik heb de docu zojuist gezien...
komt ie wekelijks dan?


Nee, het is eenmalig. Gister en vandaag werd de docu uitgezonden. Ik heb het geplaats voor mensen die interesse hebben.

20-02-2011, 14:35



Citaat door Simmie:
Ik heb gisteren een stukje gezien, Zara is echt een pienter meisje


Ja, zeker voor een 7 jarige

20-02-2011, 14:40
Ik ga em zo even kijken, klinkt interessant.

20-02-2011, 14:41
Vond het wel jammer dat ze niet aan de ouders hebben gevraagd waarom de meisjes niet met niet-moslims mogen spelen.

20-02-2011, 14:49
Ik vond Zara zo een leuke meid. Heb echt om haar gelachen. En nog slim ook.

20-02-2011, 15:06

Citaat door esma:
Ik vond Zara zo een leuke meid. Heb echt om haar gelachen. En nog slim ook.


Jaaaaa he! Ik ook. Ze was ook zooooo cute! Echt een poepie!

20-02-2011, 15:42
Ik vond het eerder zielig voor die kinderen, dat ze op zo een jonge leeftijd zich al druk maken om het hellevuur. Ook vond ik het zeer vreemd, dat die meiden niet mochten spelen met andere kinderen. Sorry vond het eerder zo een typisch documentaire, om de Islam in kwaad daglicht te brengen.

20-02-2011, 15:50

Citaat door Rifster:
Ik vond het eerder zielig voor die kinderen, dat ze op zo een jonge leeftijd zich al druk maken om het hellevuur. Ook vond ik het zeer vreemd, dat die meiden niet mochten spelen met andere kinderen. Sorry vond het eerder zo een typisch documentaire, om de Islam in kwaad daglicht te brengen.


Dat stukje toen ze over zus begon vond ik wel creepy: Fire, fire, the fire is coming for her, muhahaha. Ik dacht ok...

20-02-2011, 15:55

Citaat door PaRaSoNiCa:
Dat stukje toen ze over zus begon vond ik wel creepy: Fire, fire, the fire is coming for her, muhahaha. Ik dacht ok...



Ja ik vond het alles behalve gezond. Natuurlijk dienen wij onze kinderen de Islam bij te brengen, maar dat mijn kind nou een obsessie krijgt voor het hellevuur vind ik niet kunnen. Dat kind wordt gewoon strenger opgevoed, omdat ze bang zijn, dat ze net als haar zus wordt.

20-02-2011, 15:58



Citaat door Rifster:
Ja ik vond het alles behalve gezond. Natuurlijk dienen wij onze kinderen de Islam bij te brengen, maar dat mijn kind nou een obsessie krijgt voor het hellevuur vind ik niet kunnen. Dat kind wordt gewoon strenger opgevoed, omdat ze bang zijn, dat ze net als haar zus wordt.


Eigenlijk was het ook best krom, ze hebben haar naar die school gestuurd omdat ze zelf geen tijd hebben om het hun kinderen bij te brengen. Moeder draagt zelf geen hoofddoek en ik vond de discussie tussen moeder en dochter ook apart toen het over hijab ging.

Btw, wat deed die zus voor geks dat ze bang zijn dat ze net zo wordt? Ben ik niet achter kunnen komen...

20-02-2011, 16:04

Citaat door PaRaSoNiCa:
Eigenlijk was het ook best krom, ze hebben haar naar die school gestuurd omdat ze zelf geen tijd hebben om het hun kinderen bij te brengen. Moeder draagt zelf geen hoofddoek en ik vond de discussie tussen moeder en dochter ook apart toen het over hijab ging.

Btw, wat deed die zus voor geks dat ze bang zijn dat ze net zo wordt? Ben ik niet achter kunnen komen...


Die moeder kwam zelf met haar droge haren op televisie en loopt ze over haar oudere dochter te zeiken. Het is heel krom, want die moeder praat het goed, dat zij zelf geen hijaab draagt. Dus dan krijg je die welbekende zin´´het gaat ook om het innerlijk´´

Nou die oudere dochter draagt geen hoofddoek en bidt niet en volgens mij gaat ze uit met vriendinnen of zo. In ieder geval, zal dat het wel zijn.

20-02-2011, 16:22

Citaat door Rifster:
Die moeder kwam zelf met haar droge haren op televisie en loopt ze over haar oudere dochter te zeiken. Het is heel krom, want die moeder praat het goed, dat zij zelf geen hijaab draagt. Dus dan krijg je die welbekende zin´´het gaat ook om het innerlijk´´

Nou die oudere dochter draagt geen hoofddoek en bidt niet en volgens mij gaat ze uit met vriendinnen of zo. In ieder geval, zal dat het wel zijn.


Idd. Daarom vond ik het zo krom. Zelf geeft ze niet het goede voorbeeld en heeft ze de 'tijd' er niet voor. En vervolgens praat ze het voor zichzelf goed. Met uitgaan bedoelde ze naar het winkelcentrum, begreep ik. Maar goed, heel apart dit.

Pagina's : [1] 2