Bekijk volle/desktop versie : Opleiding



18-02-2011, 11:38
Ik wil insallah beginnen met de studie PW3 in augustus op het ROC, ik heb me al aangemeld en ik start in aug.
ik ga deze in deeltijd BOL doen dus 2x in de avond naar school ivm me kinderen.
Alleen dit gaat een lang traject worden voor mij, drie jaar duurt deze opleiding, ik zat ook te kijken naar BBL dus 3 dagen werken en 1 dag naar school, dit is natuurlijk wel ideaal maar ik zit met me kinderen dan moeten ze mseken 4 dagen naar de opvang hele dagen en het gaat me een fortuin kosten, de vraag is te eerste is het wel waard? om dit te doen 4 dagen opvang voor me kids en alles wat ik verdien aan de opvang, of zal ik toch deeltijd BOL doen?
en gaat het sneller als je BBL doet ipv BOL?? iemand ervaring hiermee?
ik wilde dit al vorig jaar doen maar toen was die kleine van mij 3 en dacht laat ik eerst wachten totdat ze naar school gaat en dan beginnen met opleiding.
ik weet nu dus niet hoe of wat..

18-02-2011, 12:37


Hoi
bbl is altijd sneller dan bol
ik zou voor de avond school kiezen, het schilt je zoveel geld en daarnaast is kdv 80 euro duurder dus die moet je ook nog s uit je eigen zak betalen!
Maar is zit te denken, ook al doe je bol je moet natuurlijk ook stage lopen en dan heb je hoe dan ook toch opvang nodig, dus dan kan je eigenlijk net zo goed bbl doen, je krijgt ervoor betaald omdat je werkt en de kinderen zitten neem ik aan op de basisschool? dus ze hoeven maar een paar uurtjes naar de opvang, andere optie als 4 dagen teveel is....heb je een vriendin of leuke buurvrouw met kinderen op dezelfde basisschool kan zij de kinderen 2 dagen p week opvangen tegen een bedrag? dan hoeven ze maar 2 dagen naar de opvang.

succes..............

18-02-2011, 12:39
Trouwens kan je op roc scholen alle opleidingen ook s avonds volgen? want halleluya dan gaan de deuren voor mij open!!!!

18-02-2011, 13:29

Citaat door Nieuwe_stap:
Trouwens kan je op roc scholen alle opleidingen ook s avonds volgen? want halleluya dan gaan de deuren voor mij open!!!!


dank je meid voor je reactie.
Klopt als ik Bol ga doen 2 avonden in de week dan moeten ze idd alsnog naar de opvang 1x in de week zeg maar want je moet 45 dagen stage gaan lopen.
Ik ben bang dat het me teveel geld gaat kosten en de kinderen zijn weer de dupe 4 dagen op de opvang.
en ik heb nu zo een heerlijke baantje die ik in het weekend werk maar ik ga dan ook nadat me dochter op school zit neem ik de donderdag en vrijdag erbij, maar dat doe ik dan vanuit huis en eeerlijk ik wil deze baan niet kwijt raken het wordt echt pittig.
en ik wil niet stage gaan lopen 3 dagen om alleen de opvang te gaan betalen voor het geld.
3la dilemma.
je kan niet alles doen op deeltijd BOL meid, ik wil gaan voor doktersassistente alleen deze kan je niet in de avond doen en ga zo maar door. Ik heb pas een gesprek gehad met een begeleider en de opties zijn minimaal. daarom wil ik eerst pw3 doen en dan richting DA 4.
vraag goed na op de ROC, hangt vanaf wat je wil doen.