Bekijk volle/desktop versie : Eczeem bij (jonge) kinderen: Black seed oil/ Habba Sawda



17-02-2011, 22:43
Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring met de behandeling van eczeem door middel van black seed oil (Habba Sawda olie)? Bracht je dit met een watje op de huid aan en hoe vaak? Werkte het?

Andere tips mbt het behandelen van eczeem (anders dan hormoonzalven) zijn ook zeer welkom!

17-02-2011, 22:56


Salaam aleikoem,

mijn dochtertje heeft ook eczeem ik gebruikte eerst pure habbat sauda, maar dat kan soms argesief zijn, ik gebruik nu de producten van sweet sunnah, en die zijn echt zoo goed

ik gebruik speciale kamille-honing zeep en als creme gebruikt ik cacao-amandel creme en een beetje habat sauda, en ze hebben ook speciale olie

kijk op http://www.sweetsunnah.nl

17-02-2011, 23:22

Citaat door aischa89:
Salaam aleikoem,

mijn dochtertje heeft ook eczeem ik gebruikte eerst pure habbat sauda, maar dat kan soms argesief zijn, ik gebruik nu de producten van sweet sunnah, en die zijn echt zoo goed

ik gebruik speciale kamille-honing zeep en als creme gebruikt ik cacao-amandel creme en een beetje habat sauda, en ze hebben ook speciale olie

kijk op http://www.sweetsunnah.nl


Alaikoum Assalaam,

Ah zielig he als die kleintjes eczeem hebben...

Wat bedoel je met pure habbat sauda, bedoel je de olievariant?

Fijn dat je een product hebt gevonden dat goed werkt bij jouw dochtertje! De kamille-honing zeep die jij gebruikt is om het lichaam van je dochtertje te wassen? Maar de meeste producten voor gevoelige huidjes zijn toch zeepvrij?
De cacao amandel creme: smeert die fijn en trekt die goed in?

Zo...een heel vragenkanon

Ik heb voor mijn dochtertje van de week producten van La Roche Posay gekocht bij de apotheek maar las op het internet ook zulke goed verhalen over Habbat Sawda.

17-02-2011, 23:24
Aischa, bedankt voor de tip trouwens voor de website Sweet Sunnah, heb deze net even bezocht. Heb jij goede ervaringen met deze webshop?

17-02-2011, 23:33


Ik vind dat zo zielig bij kleintjes, ik heb er last van en weet dus hoe pijnlijk dat kan zijn, Ik heb van dermatoloog zalfjes gekregen die de apotheker zelf heeft gemaakt, er zat wel cortisone in dus das denk ik te agressief voor kinderhuidje, ik kan mij nog wel herinneren dat ik als kind douchte met eucherin showergel vr derest weet ik het niet meer want het waren altijd zelfgemaakte zalfjes,

18-02-2011, 10:39

Citaat door LadyTouTou:
Alaikoum Assalaam,

Ah zielig he als die kleintjes eczeem hebben...

Wat bedoel je met pure habbat sauda, bedoel je de olievariant?

Fijn dat je een product hebt gevonden dat goed werkt bij jouw dochtertje! De kamille-honing zeep die jij gebruikt is om het lichaam van je dochtertje te wassen? Maar de meeste producten voor gevoelige huidjes zijn toch zeepvrij?
De cacao amandel creme: smeert die fijn en trekt die goed in?

Zo...een heel vragenkanon

Ik heb voor mijn dochtertje van de week producten van La Roche Posay gekocht bij de apotheek maar las op het internet ook zulke goed verhalen over Habbat Sawda.


Salaam aleikoem,
ja die zeep is om je kindje te wassen, hij is zeep vrij maar je ruikt de geur van amandel en kamille het is echt puur natuur. sinds ik die zeep gebruikt, krijgt ze veel minder uitslag

en die creme die trek goed is, hij is alleen een beetje vettig als je hem te dik opsmeert, voor eczeemkindjes is dat juist fijn maar ik haar plakhanden

ik gebruik heel veel van sweetsunnah! ze hebben echt natuurlijke producten, het is echt een aanrader,

liefs oem romaissa

18-02-2011, 10:54

Citaat door aischa89:
Salaam aleikoem,
ja die zeep is om je kindje te wassen, hij is zeep vrij maar je ruikt de geur van amandel en kamille het is echt puur natuur. sinds ik die zeep gebruikt, krijgt ze veel minder uitslag

en die creme die trek goed is, hij is alleen een beetje vettig als je hem te dik opsmeert, voor eczeemkindjes is dat juist fijn maar ik haar plakhanden

ik gebruik heel veel van sweetsunnah! ze hebben echt natuurlijke producten, het is echt een aanrader,

liefs oem romaissa



Die sweetsunnah site lijkt me echt goed, zouden die afslankpillen echt werken?

18-02-2011, 12:04

Citaat door MoslimaForever1:
Die sweetsunnah site lijkt me echt goed, zouden die afslankpillen echt werken?


ik heb de pillen ook gekocht, maar ik bleek zwanger te zijn dus heb ik ze nog niet gebruikt

18-02-2011, 12:10
parafine vasaline is ook heel goed zit geen rotzooi , en houdt de huid goed vettig smeer mijn dochter er ook mee in

18-02-2011, 21:28

Citaat door nannah:
Ik vind dat zo zielig bij kleintjes, ik heb er last van en weet dus hoe pijnlijk dat kan zijn, Ik heb van dermatoloog zalfjes gekregen die de apotheker zelf heeft gemaakt, er zat wel cortisone in dus das denk ik te agressief voor kinderhuidje, ik kan mij nog wel herinneren dat ik als kind douchte met eucherin showergel vr derest weet ik het niet meer want het waren altijd zelfgemaakte zalfjes,


ja dat dacht ik dus ook toen ik cortisone creme kreeg van de dokter voor mijn baby van 8 maanden....

die creme ligt nog ongeopend in de kast, dat zou echt mijn laatste redmiddel zijn.

18-02-2011, 21:33

Citaat door moslima2010:
parafine vasaline is ook heel goed zit geen rotzooi , en houdt de huid goed vettig smeer mijn dochter er ook mee in


ik gebruik nu ook vaseline cetomacrogol. er zijn zoveel verschillende creme´s

18-02-2011, 22:09
Er zijn verschillende soorten eczeem, dus ik zou niet van alles maar proberen wat anderen hier gebruiken voor een klein kind.

19-02-2011, 11:01



Citaat door aischa89:


ik heb de pillen ook gekocht, maar ik bleek zwanger te zijn dus heb ik ze nog niet gebruikt


oh ok...kdenk dat ik die ook ga proberen....als ik ook neit zwanger ben