Bekijk volle/desktop versie : Loverboys



17-02-2011, 21:20
Werkwijze

De stereotiepe werkwijze van loverboys volgt een vast patroon. Het ideale slachtoffer is een jong meisje dat weinig of geen ervaring met relaties heeft, afkomstig uit een gebroken en/of onstabiel gezin. Hij versiert haar, geeft haar aandacht, en zorgt hiermee dat zij verliefd op hem wordt. Vervolgens tracht hij haar los te weken van haar omgeving, bijvoorbeeld door haar over te halen met hem op vakantie te gaan, liefst naar het buitenland, samen te gaan wonen en een breuk met haar ouders uit te lokken.
Wanneer het meisje emotioneel afhankelijk genoeg is van de loverboy, moet zij geld voor hem verdienen door als prostituee te gaan werken. De loverboy zal dat eerst proberen door misbruik van haar vertrouwen te maken, bijvoorbeeld door te zeggen "dat hij schulden heeft bij een of andere crimineel die hem bedreigt". De enige manier om hiervan af te komen is betaling in natura door haar met de schuldeiser naar bed te laten gaan, of door haar criminele activiteiten voor hem te laten doen (bijvoorbeeld drugs smokkelen). Wanneer dit niet werkt, neemt de loverboy zijn toevlucht tot methoden als bedreiging, verslaafd maken, terugbetaling verlangen van het aan haar bestede geld, of mishandeling. Zijn slachtoffer, dat vaak alle banden met haar omgeving heeft doorgesneden, voelt zich aan hem overgeleverd. Loverboys buiten slachtoffers niet alleen uit in de prostitutie, maar ook als drugskoerier, door hen leningen af te laten sluiten of winkeldiefstallen te laten plegen.[3]
De term "loverboymethode" wordt vaak geassocieerd met minderjarige, in Nederland wonende slachtoffers. De verleidingsmethode wordt echter ook bij meerderjarige vrouwen toegepast en in het kader van grensoverschrijdende mensenhandel. De methode is niet nieuw, maar krijgt op dit moment veel aandacht in het kader van studiedagen, voorlichting en preventie.

17-02-2011, 21:20


Daderprofiel

In een recent onderzoek worden de volgende cijfers gegeven:[4]
89% van de daders is een allochtone Nederlander
37% van de daders is Nederlander van Marokkaanse afkomst
leeftijd tussen de 16 en 30 jaar
opleiding is alleen middelbare school
sociaal vaardig (vlotte babbel)
op jonge leeftijd al begonnen met criminele carrière

17-02-2011, 21:24
Slachtofferprofiel

De gegeven slachtofferprofielen zijn vaak tegenstrijdig en afhankelijk van de onderzoeker. Zo zouden ze:
voor 64% tussen 18 en 24 jaar oud zijn;
in de puberteit zitten;
niet voor zichzelf op durven te komen;
slechte sociale ervaringen met familie en anderen hebben;
uit gebroken gezinnen komen;
een ontwrichte jeugd hebben gehad, bijvoorbeeld door mishandeling of seksueel misbruik;
meestal lager opgeleid zijn;
emotioneel zwak staan door een bepaalde recente gebeurtenis;
soms licht verstandelijk gehandicapt zijn;[5]
maar ook: afkomst en uiterlijk maken niets uit, het kan bij wijze van spreken iedereen overkomen.
[bewerken]

17-02-2011, 21:40
heeel leuk goedso meid. wil je me prive mailen ik ga binnen kort een bijeenkomst organiseren en een voorlichting geven over hoe het in zin werking gaat loverboy pooier foute vriendjes. ik kan je hulp wel gebruiken

17-02-2011, 21:42


http://www.youtube.com/watch?v=u3wE2IuXLp0&playnext=1&list=PL7CD1D063A58C 11A5

17-02-2011, 21:43

Citaat door _Dame_:
heeel leuk goedso meid. wil je me prive mailen ik ga binnen kort een bijeenkomst organiseren en een voorlichting geven over hoe het in zin werking gaat loverboy pooier foute vriendjes. ik kan je hulp wel gebruiken


Wat goed!

17-02-2011, 21:44

Citaat door XFemmeX:
http://www.youtube.com/watch?v=u3wE2IuXLp0&playnext=1&list=PL7CD1D063A58C 11A5



Ik haat zulke muziek en beelden. Ik heb het een minuut volgehouden.

Maar wie weet help je hiermee wel mensen,thanks.

17-02-2011, 21:45
gaat over loverboysss

17-02-2011, 21:46

Citaat door XFemmeX:
gaat over loverboysss



Klopt dat zag ik na die roos ook. Maar dat knuffelen enso vind ik al erg genoeg. Gair inscha Allah.