Bekijk volle/desktop versie : woningnet reacties



17-02-2011, 08:09
Ik heb onlangs gereageerd op een woning en zag dat ik 20ste kanddiaat ben geworden. Ik heb een email gekregen waarin stond dat de eerste 30 mensen worden uitgenodigd om de woning te bekijken maar nu ik weet wat mijn positie is lijkt de kans mij bijna nihil om em te krijgen als je op nr 20 staat. Ik moet em dus bekijken maar er staat dus als ik inlog bij woningnet bij digitale aanbieding de woningen waar ik op heb gereageerd en die nog niet geaccepteerd zijn .

Onder die woning waar iuk 20ste ben staat er onder u hebt de woning U heeft de woning in principe geaccepteerd.

Ik heb wel ergens ja geklikt snel nadat ik had gereageerd maar wat t was i dont remember. Maar t is een stukje reizen en heb geen zin om de reis te maken voor nix. Mijn vraag is moet ik gaan afzeggen ofzo. of kan ik ook gewoon niet komen opdagen.

Erheen gaan ga ik dus zowiezo niet. En afbellen ja het is een 0900 nr best duur

17-02-2011, 10:02


Je kunt beter afbellen vriend, je krijgt een huur boete als je niet afbelt en 20ste maak je geen kans pas als je tweede bent

19-02-2011, 03:47
Je bent tog niet verplicht om op te komen dagen?

19-02-2011, 11:21
Je krijgt helemaal geen huurboete.

Stel je krijgt het huis, je hoeft namelijk niet op te komen dagen, dan heb je nog bedenktijd. Als je dan het huis alsnog niet wilt, betaal je alleen administratiekosten.

19-02-2011, 13:42


hoe lang stond je ingeschreven als ik vragen mag?

19-02-2011, 14:26

Citaat door PaRaSoNiCa:
Je krijgt helemaal geen huurboete.

Stel je krijgt het huis, je hoeft namelijk niet op te komen dagen, dan heb je nog bedenktijd. Als je dan het huis alsnog niet wilt, betaal je alleen administratiekosten.



Ik weet niet hoe het in Amsterdam gaat maar hier is dat niet zo hoor. Als je een woning hebt toegewezen gekregen mag je vragen om bedenk tijd en als je daarna toch afziet hoef je niks te betalen. Zou wel beetje gek zijn bedenktijd maar daar zijn kosten aan verbonden.

en ik denk dat de topicstarter iets anders bedoeldt als je wordt uitgenodigd om een woning te bezichtigen moet je gewoon afbellen.

19-02-2011, 19:00
Ik zou wel afbellen. Beetje RAAR dat de eerste 30 mogen komen kijken. Weet je dat zeker??????????????????????????????????????

29-09-2011, 13:16
Aangezien mijn topics altijd door moderators worden verwijderd, doe ik mijn oproep hier wel:

Wie kent een makelaar die sociale huurwoningen in Amsterdam aanbied? Indien die niet bestaan, kent iemand een werknemer bij Woningnet die voor een geldsom mensen op de #1 plaats zet op de wachtlijst. Pm me! Bijvoorbaat dank!

02-10-2011, 20:50
De eerste 30 mogen komen kijken? Wij stonden vaak genoeg in de top 20 en nooit een uitnodiging gekregen :s

02-10-2011, 23:22


Heel appart dat de eerste 30 mogen komen kijken.

Bij ons is het dat de eerste 7 personen een brief krijgen.

Maar je krijgt toch een brief waarin de datum van de bezichtiging staat, en of je wel of niet wilt komen.

03-10-2011, 11:29

Citaat door studentje_HV:
Ik heb onlangs gereageerd op een woning en zag dat ik 20ste kanddiaat ben geworden. Ik heb een email gekregen waarin stond dat de eerste 30 mensen worden uitgenodigd om de woning te bekijken maar nu ik weet wat mijn positie is lijkt de kans mij bijna nihil om em te krijgen als je op nr 20 staat. Ik moet em dus bekijken maar er staat dus als ik inlog bij woningnet bij digitale aanbieding de woningen waar ik op heb gereageerd en die nog niet geaccepteerd zijn .

Onder die woning waar iuk 20ste ben staat er onder u hebt de woning U heeft de woning in principe geaccepteerd.

Ik heb wel ergens ja geklikt snel nadat ik had gereageerd maar wat t was i dont remember. Maar t is een stukje reizen en heb geen zin om de reis te maken voor nix. Mijn vraag is moet ik gaan afzeggen ofzo. of kan ik ook gewoon niet komen opdagen.

Erheen gaan ga ik dus zowiezo niet. En afbellen ja het is een 0900 nr best duur
Als ik jou was gewoon naar de bezichtiging gaan. Als Allah iets heeft voorgeschreven dan zal dat je toekomen, ookal lijkt het bijna onmogelijk. Gewoon gaan.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik 7e stond in Rotterdam en dat nummer 3 en 5 ook interesse toonden. Dan lijkt mij positie als nummer 7 bijna onmogelijk toch? Qadara-Lahoe wa maa shaae fa'al, wij werden uitgenodigd en weet je waarom? De medewerkster van de woningbouw vertelde ons dat nummer 3 te weinig verdiende waardoor zij de woning niet kreeg en dat nummer 5 rond het minimuminkomen verdiende waardoor zij niet eens door de woningbouw is gecontacteerd maar zij direct mij uitnodigde omdat ik erboven verdiende en de woningbouw dus in mij een betere huurder zagenn. Wie gad dat verwacht? Ik niet. Vooral in Rotterdam waar vaak nummer 1 of anders nummer 2 of 3 de woning accepteren.

Een ander voorbeeld is een woning die ik kreeg aangeboden, vijfde etage. Aparte indeling: keuken, badkamer en drie grote woonkamers. Wij waren ergens nummer 27 en wij kregen op een gegeven moment een telefoontje waarin zij ons vertelde dat wij de woning mogen bezichtigen (als enige). Wij hebben uiteindelijk niet genomen door de hoogte van de etage.

Wat ik hiermee wil zeggen is, gewoon gaan. Je weet niet wat Allah je heeft voorgeschreven.

03-10-2011, 13:35
ik ben zo vaak niet gaan kijken en niks van me laten horen en 20 ste nr je mag het vergeten meid