Bekijk volle/desktop versie : thema's in de islam volgens Pastor Ben Kok



15-02-2011, 16:27
Hier tegenover staan in dezelfde volgorde deze thema's in de islam:
1-oorspronkelijk afkomstig uit de maangodreligie, later 360 afgoden in Mekka (kaaba), door Mohammed tot monotheisme gemaakt rond 625 na Christus; vanaf dat moment 1 god, naam ""Allah"", daarvoor ook Rahman. Aanvankelijk had Allah 3 dochters, maar die verdwenen snel en uiteindelijk is de stelling""Allah heeft geen zoon"", geen metgezellen.
2-NB: Allah is dus een eigennaam, ilah staat voor god in algemene zin; blijkt ook uit de geloofsbelijdenis:""er is geen ilah dan Allah"".
3-kern:wereld onderwerpen aan Allah/koran/sjaria; islam betekentnderwerping.; niet-moslims (dhimmi's) worden als 2e rangs burgers gediscrimineerd en bij verzet tegen de islam wordt een land bezet, mensen worden gedwongen moslim/dhimmi/verjaagd/gedood
4-onderwerping (islam), geen vrije keus
5-iedereen komt in een hel (zware martelingen), behalve zij, die hun leven gaven voor Allah bij de jihad om de moslimvijanden te verslaan: direct naar paradijs met 72 maagden p.p. Overige moslims moeten in de hel boeten, overeenkomstig het door Allah bepaalde tekort aan verdiensten (houden van islamregels); alle niet-moslims blijven voor eeuwig in de hel onder eeuwige marteling.
6-Koran is enkel via Mohammed (analfabeet) geopenbaard als ultieme waarheid; kwam pas honderden jaren nadat de Bijbel compleet was. Moslims stellen, dat de Bijbel wel grotendeels van Allah afkomstig is, maar de Joden en christenen hebben veel verdraaid in de Bijbelteksten en worden derhalve in de koran ""leugenaars, apen en varkens"" genoemd (soera 2:62-66 en 5:60) Praktisch telt alleen de koran dus, als laatst geopenbaarde ""waarheid""
7-Oudste origineel 9e eeuw na Christus.
8-religieus/politiek/juridisch/sociaal systeem met sterke sociale controle op de hele omgeving.
9-Mohammed voerde oorlogen, vermoordde zijn tegenstanders, had ca. 20 vrouwen w.o. Aisha, meisje van 9 jaar bij haar huwelijk.Mohammed deed geen wonderen en geen profetische uitspraken
10-Mohammed stierf, is dood en moet ook boeten in de hel voor zijn tekorten mbt. de islamgeboden.
11-een moslim, die de islam vaarwel zegt, moet door de familie worden gedood en ook eenmaal veroverd gebied mag nooit teruggaan naar de niet-moslim vijand (oorzaak van de structurele vijandschap naar Israel toe)
12-""taqija"" , d.i. aanpassing, huichelarij/liegen mag
13-vrouw ondergeschikt aan de man in allerlei opzichten
NB: dit zijn de grote lijnen, uiteraard zijn er binnen beide allerlei afsplitsingen op grond van theologisch en/of nationaal verschil, met alle geweld en oorlog van dien. De tekst is door mij geformuleerd en daartoe dan ook beperkt, zij het op grond van 35 jaar studie en praktijk als joods-christelijk pastor. Wie kan onderbouwen met historisch betrouwbare documentatie, dat er foute beweringen in mijn tekst staan, graag gedachtewisseling per e-mail ( bj.kok@planet.nl ).

bron:http://torayeshua.nl/files/pdf/objectieve_verschillen_tussen_Joods-christelijk_geloof_en_is.pdf

site: http://torayeshua.nl

Bekijk ook de interview van Fadel Soliman door Ben Kok.
http://www.youtube.com/watch?v=JE2Z5vBmbSI

15-02-2011, 16:53


Ik heb niet je hele tekst gelezen, maar ksnap dat van die 72 maagden nog steeds niet. Heb je enig betrouwbaar bewijs hierover? Ik had wel 2 hadith erover gelezen (er stond 70 maagden) maar die waren niet echt betrouwbaar wa Allahoe a3lem.

15-02-2011, 17:28
Ter overdenking!


Failliet gaan op de Dag des Oordeels :

“Weten jullie wie muflis (failliet / arm) is?” Zij (de metgezellen van de de Profeet) zeiden: “Bij ons is de man die geen dirham en geen bezit heeft muflis.” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:

“Degenen die muflis is binnen mijn ummah (gemeenschap) is degene die op de dag der opstanding komt met het gebed, vasten en zakaat, maar hij zal komen terwijl hij die-en-die beledigd heeft, die-en-die belasterd heeft, de eigendommen van die-en-die verbruikt heeft, het bloed van die-en-die heeft doen vloeien en die-en-die geslagen heeft. Ieder van hen zal wat van zijn hasanat (goede daden) gegeven worden en als zijn hasanat opraken voordat de rekening vereffend is, zal er wat van hun zonden genomen worden en op hem geworpen worden. Vervolgens zal hij in de Hel geworpen worden.”

Deze hadith is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Sahih Muslim.

Zorg ervoor dat jij niet failliet gaat op de Dag des Oordeels, op die dag dat je al je goede daden zo hard nodig hebt. Wees goed voor anderen en doe anderen geen onrecht aan, want zelfs al word je in deze wereld niet berecht, op de Dag des Oordeels zal je zonder twijfel berecht worden. Vraag Allah veelvoudig om vergeving en vraag ook je omgeving om jou te vergeven en geef hen het recht terug wat je hen hebt afgenomen.


Gevraagd over vijf zaken op de Dag des Oordeels :

“De voeten van de dienaar zullen op de Dag des Oordeels niet bewegen, totdat hij gevraagd wordt over vijf (zaken): hoe men het leven besteed heeft, hoe men de jeugd heeft doorbracht, hoe men zijn inkomen verdient heeft en waar deze aan besteed is en wat men gedaan heeft met de kennis die hij had?”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn). De hadith is overgeleverd door Mu’adh ibn Jabal (moge Allah tevreden met hem zijn).


Verlossing van het hellevuur :

“Een ongelovige zal gebracht worden op de Dag des Oordeels en hem zal gevraagd worden: “Stel je zou zoveel goud bezitten, zodat je de hele aarde er mee zou kunnen vullen, zou je het opgeven om jezelf te verlossen (van het hellevuur)?” Hij zal antwoorden: “Ja.”

Dan zal er tegen hem gezegd worden: “Jou werd iets simpelers gevraagd dan dat (namelijk: niets naast Allah aanbidden en de islam accepteren), maar je weigerde.”

Deze woorden werden door de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uitgesproken en zijn overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat in Sahih Bukharie.


Voorspraak door Laa Ilaha Illallah :

Er werd aan de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gevraagd: “O Boodschapper van Allah, wie zal de grootste kans hebben om uw voorspraak te krijgen op de Dag des Oordeels?” De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) antwoordde:

“Degene die de grootste kans heeft op mijn voorspraak, is hij die zegt ‘Laa ilaha illallah (er is geen god dan Allah)’ oprecht vanuit zijn hart.”

Deze vraag werd aan de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gesteld door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn). Het staat vermeld in Bukharie.

“O Allah, leid de moeder van Abu Huraira.” :

Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) levert over:

“Toen mijn moeder nog een mushrik (ongelovige)was, nodigde ik haar altijd uit tot de islam. Ik nodigde haar op een dag uit tot de islam en zij zei iets over de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) wat ik niet leuk vond om te horen. Vervolgens ging ik huilend naar de Boodschapper van Allah en zei (tegen hem):

“O Boodschapper van Allah, ik heb mijn moeder uitgenodigd tot de islam, maar zij weigert. Ik nodigde haar vandaag uit en ze zei iets over jou wat ik niet leuk vond om te horen. Roep Allah aan om de moeder van Abu Huraira te leiden.”

De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “O Allah, leid de moeder van Abu Huraira.”

Hij vertelt verder:
“Ik ging terug (naar huis) met een optimistisch gevoel door de smeekbede van de Boodschapper van Allah. Toen ik aankwam, ging ik naar de deur, maar de deur was op slot. Mijn moeder hoorde mijn voetstappen en zei: “Blijf waar je bent, O Abu Huraira.”

Ik hoorde het geluid van water. Ze waste zichzelf (ze verrichtte ghusl), deed haar kleed aan en bedekte snel haar hoofd met haar hoofdbedekking. Daarna opende zij de deur en zei: “O Abu Huraira, ik getuig dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is.”

Ik ging terugnaar de Boodschapper van Allah, terwijl ik huilde van geluk en zei: “O Boodschapper van Allah, blijde tijdingen, Allah heeft jouw smeekbede verhoord en de moeder van Abu Huraira geleid.” Hij prees en dankte Allah.”

Deze hadith werd overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

15-02-2011, 17:50
die Ben Kok is van een sekte, ik zie die beweging als on-Christelijk

15-02-2011, 17:54


Joods-Christelijke Pastor op de pijnbank.