Bekijk volle/desktop versie : Maxime Verhagen: Multiculturele samenleving is mislukt



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

15-02-2011, 07:59
In navolging van de Britse premier David Cameron en de Duitse Bondskanselier Angela Merkel heeft nu ook vicepremier Maxime Verhagen (CDA) gezegd dat de multiculturele samenleving is mislukt.




Dat heeft Verhagen maandagavond gezegd tijdens de opnames van het tv-programma College Tour, meldt het AD.

Volgens de vicepremier voelen veel Nederlanders zich niet meer thuis in Nederland. 'Nederland is te veel verwaterd,' aldus Verhagen.

Amerika
Wat de CDA'er betreft worden Nederlanders wat trotser op hun land. Hij noemde de Verenigde Staten als voorbeeld. 'Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen.'

Hij vervolgt: 'In Nederland ontbreekt dat gevoel van trots op eigen land bij autochtonen en trots op Nederlanderschap bij allochtonen.'

Normen
Om daar verandering in te brengen zou de inburgering van nieuwkomers volgens Verhagen meer met Nederlandse normen en waarden moeten worden doorspekt.

De buitenlandse regeringsleiders Angela Merkel en David Cameron hebben het multiculturele ideaal ook failliet verklaard. Cameron meent dat het mislukken van het multiculturalisme jonge moslims vatbaar heeft gemaakt voor radicalisering.

Bron:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/289371/Maxime-Verhagen-Multiculturele-samenleving-is-mislukt.htm

15-02-2011, 08:02


Al de derde of vierde keer dat een dergelijke topic over dit onderwerp wordt aangemaakt. oud nieuws , niet relevant - naar mijn mening dan- en kan dus weg.

Het is niet relevant meer omdat het discussieren is als mosterd na de maaltijd.

15-02-2011, 08:06

Citaat door Salah3ddin3:
Zonder het bij de naam te noemen weten wij en ieder Staatshoofd die deze uitspraak heeft gedaan waar op wordt gewezen.
Niemand heet last van de Chinezen,Vietnamezen en andere Oosterlingen,behalve weer de Oost Europeanen en de vreselijke Islam aanhangers met hun te grote mond en geen enkele toegevoegde waarde voor welk land dan ook.


Een dergelijke discussie hierover is altijd eenzijdig en eenrichtingsverkeer. Zinloos.

Ik heb trouwens geen last van de Eskimoos en Papuaas die in Nederland wonen. Wel van mijn lawaaierige autochtone bovenburen.

15-02-2011, 08:19
EN DIT IS ÉÉN VAN DE BEWIJZEN

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...mscholen.dhtml

15-02-2011, 08:29



Citaat door Salah3ddin3:
Onzin ,als door een discussie maar bij een iemand de ogen open gaan is hij al niet zinloos meer.
alhoewel ik toch wel weet dat het hier altijd wel verzandt in jij baken en op de man spellen.
Maarja dat hoort ook bij de mislukte multicul.

Dan moeten we ook maar geen topics meer openen die over geloof gaan.
Of nog beter marokko.nl gewoon maar opheffen hij wordt immers uit de staats ruif betaald(scheelt ook weer enkele tonnen}

Topics over geloof openenen is idd ook zinloos, niet omdat ze geen inhoud kunnen hebben,maar omdat het alleen gaat om welles nietes etc.

15-02-2011, 08:45
ik vind het cda ook mislukt.

15-02-2011, 09:06

Citaat door Salah3ddin3:
Zonder het bij de naam te noemen weten wij en ieder Staatshoofd die deze uitspraak heeft gedaan waar op wordt gewezen.
Niemand heet last van de Chinezen,Vietnamezen en andere Oosterlingen,behalve weer de Oost Europeanen en de vreselijke Islam aanhangers met hun te grote mond en geen enkele toegevoegde waarde voor welk land dan ook.


Ja natuurlijk, omdat meneertje dit vindt.
In welke zin heb jij last van het geloof.
Ik heb meer last van autochtone bewoners en niet alleen in de weekend.

15-02-2011, 09:50
Trots!

15-02-2011, 09:51

Citaat door Indietro:
De mens is mislukt.


Wel ja geef de Schepper maar weer de schuld,lekker makkelijk.

15-02-2011, 10:05

Citaat door Bokitoo_:
ik vind het cda ook mislukt.

Daar moet ik je groot gelijk in geven, apie. Als ik de hoofden van Balkenende of Verhagen of Eurlings zie dan word ik bijna niet goed.

15-02-2011, 10:06

Citaat door onaangepast:
En nu?

Alle Marokkanen terug naar Turkije

15-02-2011, 10:07

Citaat door led_zeppelin:
Alle Marokkanen terug naar Turkije

Ik wil er wel een aantal hier houden, als aandenken.

15-02-2011, 10:45


Mensen willen maar niet inzien dat de hele mensheid is mislukt.
Geld, rijk/arm, religie, nationaliteiten, man-vrouw, blank-zwart, arbeid voor geld; allemaal aspecten die ons leven op aarde hebben veranderd van harmonieus en gezond naar eentje vol oorlog, hokjesdenken, armoede, onderscheid en haat.

Salutem

15-02-2011, 10:49

Citaat door aplat:
Al de derde of vierde keer dat een dergelijke topic over dit onderwerp wordt aangemaakt. oud nieuws , niet relevant - naar mijn mening dan- en kan dus weg.

Het is niet relevant meer omdat het discussieren is als mosterd na de maaltijd.
Zo is dat.

Het valt niet meer terug te draaien (of je moet Arkan erbij gaan halen ).

In de jaren 80 zou men het nog in andere banen hebben kunnen leiden, maar er nu dagelijks over zeuren is inderdaad mosterd na de maaltijd.

15-02-2011, 10:52

Citaat door Disputatio:
Mensen willen maar niet inzien dat de hele mensheid is mislukt.
Geld, rijk/arm, religie, nationaliteiten, man-vrouw, blank-zwart, arbeid voor geld; allemaal aspecten die ons leven op aarde hebben veranderd van harmonieus en gezond naar eentje vol oorlog, hokjesdenken, armoede, onderscheid en haat.

Salutem



wanneer was dat ?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24