Bekijk volle/desktop versie : Croissant-recept.



Pagina's : [1] 2 3

14-02-2011, 20:52
Wie heeft er aub een goed croissant recept..?
Ik heb wel eens eerder geprobeerd te maken, maar ze waren gauw hard en smaakten niet goed...

15-02-2011, 19:40


Salaam dame, om lekkere croissantjes te kunnen maken moet je bladerdeeg thuis maken. Ik ben het e.e.a. aan het uitzoeken van hoe je dit moet maken, het is namelijk niet zo gemakkelijk. Je hebt speciale boter ervoor nodig en ook de manier van deeg maken duurt lang. Maar ik ga dit insha Allah toch proberen te maken... ik ben nu hard op zoek naar die boter. Als je dit kunt maken, dan kun je ook heel veel andere lekkere dingen maken

15-02-2011, 20:18
salaam in verband met die boter je gebruikt gewoon die vierkant roomboter die in de xxxxxng staan .niet de gewone boter die we op ons brood smeren margerine
ik hoop dat ik jullie ermee heb geholpen

16-02-2011, 07:50
Cookie Heeft Een Hele Goeie Recept Maar Kan Het Niet Terug Vinden

16-02-2011, 14:25



Citaat door cuisineee:
Cookie Heeft Een Hele Goeie Recept Maar Kan Het Niet Terug Vinden


Dees? Smaakte het echt naar croissantjes of naar zachte broodjes???

200ml melk
400g bloem
1 ei
30g suiker
30g boter
6g instant gist
Extra:
200g boter
Meng alles behalve de 200g boter door elkaar en kneed het deeg goed.
Rol het deeg uit op een met bestoven aanrecht tot een plak van 55x30cm.
Leg de 200g boter op 2/3 van de plak,klap het onbeboterde deel half op de beboterde deel en
klap dat weer over de beboterde deel tot dat je een platte rol krijgt.Plak de 3 losse lagen met
een kwastje met melk.Vouw de plak op tot een rechthoek van 15x20cm en leg de plak 30min
in de koelkast.
Dit nog 2x herhalen als de boter te zacht is laat je het in de koelkast rusten anders achter
elkaar.Niet drukken met de deegroller maar heel rustig over het deeg gaan anders loop je de
kans dat de boter eruit spuit,en elke keer een beetje bloem gebruiken om plakken te
voorkomen.
Na de 3de keer snij je 3hoeken uit het deeg,smeer wat melk op het laatste flapje en maak em
aan de onderkant vast.
laat ze 1 uur rijzen,smeer ze in met een geklutst ei en bak ze op 180 graden voor 20/25min.

16-02-2011, 21:04
Jaaa Die Zijn In Ieder Geval Lekker Luchtig, En Of Ze Echt Naar Croisantjes Roken Das Echt Ieder Zijn Eige Smaak

16-02-2011, 21:10
Probleem met croissantjes maken is dat je een goed bladerdeeg moet hebben, de boter is hoofdzaak en ook de bakkers bakken dat in een stoom oven die met stoom, heel hoge temperaturen aankan, zelfs als wij een bakje water bij in de oven steken krijg je jamais het zelfde resultaat.

17-02-2011, 10:11
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=64574022&postcount=4554

17-02-2011, 12:41

Citaat door -kiki-:
Probleem met croissantjes maken is dat je een goed bladerdeeg moet hebben, de boter is hoofdzaak en ook de bakkers bakken dat in een stoom oven die met stoom, heel hoge temperaturen aankan, zelfs als wij een bakje water bij in de oven steken krijg je jamais het zelfde resultaat.



Hey dames, ik heb het gemaakt (bladerdeeg) vandaag. Ik heb er koffiekoeken en enkele croissants van gemaakt. En je hebt gelijk, aan de buitenkant is het niet helemaal zoals je die bij bakker haalt, maar de smaak!! macha allah, precies hetzelfde en ook van binnen luchtig en kruimelig aan buitenkant, heerlijk!

17-02-2011, 12:48
Je hebt speciale boter nodig om te 'toeren' dat betekent dat je de deeg moet uitrollen en daarop plakjes boter moet leggen en opvouwt en uitrolt etc. De boter die je daarvoor nodig hebt moet een VG (vetgehalte) hebben van 82%!!!! anders krijg je geen bladerdeeg.

Ik heb onderstaande merk gehaald hiervoor uit de Colruyt:


Maar ik kwam er later achter dat ze bij de Lidl ook boter hebben met VG82%, verpakt in zilver met blauw... je moet er eens op zien evt.

17-02-2011, 12:51
[/URL][/IMG]

Sorry voor slecht beeld (licht) heb geen goed fototoestel

17-02-2011, 12:55
het ziet er toch goed uit ,voor eerste keer ,ale als dat zo is
er is veel werk voor je een bladerdeeg hebt voor die koekjes te maken
.besaha meid

17-02-2011, 12:58


[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]

17-02-2011, 13:01

Citaat door nadissam:
het ziet er toch goed uit ,voor eerste keer ,ale als dat zo is
er is veel werk voor je een bladerdeeg hebt voor die koekjes te maken
.besaha meid


Ja is inderdaad eerste keer dat ik het probeer maar vond het toch redelijk goed gelukt. Dank je sweety

17-02-2011, 13:53

Citaat door Sharifa__:
[/URL][/IMG]

Sorry voor slecht beeld (licht) heb geen goed fototoestel


MashAllaah meid,

Ik wil het binnenkort ook maken, maar is het moeilijk, kost het veel tijd?

Liefs

Pagina's : [1] 2 3