Bekijk volle/desktop versie : Virus, HELP!



14-02-2011, 20:04
Lieve dames en beste heren,

Mijn laptop geeft de laatste tijd rare meldingen.
'Malware gedetecteerd'
'8 bedreigingen, waaronder Virus en nog iets anders waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren'.

Ik krijg af en toe een site geopend zonder dat ik dit heb ingetikt. Het is een soort Chinees internetprogramma. Daarbij krijg ik een klein balkje geopend waarop ik op 'ok' of 'x' kan klikken. Ik kies natuurlijk iedere keer voor het 'x'.

Wat moet ik nu doen?
En is het zo dat andere (die deze virus mij hebben 'gegeven') bij mijn bestanden kunnen?

Tips zijn van harte welkom!

Chokran

15-02-2011, 23:09


stel je vraag ook eens in het hoekje "gadgets,software,blabla nog iets" een paar rubrieken naar beneden.
der is een hele lieve en aardige persoon die iedereen heel goed en graag verder helpt.

13-03-2011, 17:53

Citaat door Neuroloog1:
Lieve dames en beste heren,

Mijn laptop geeft de laatste tijd rare meldingen.
'Malware gedetecteerd'
'8 bedreigingen, waaronder Virus en nog iets anders waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren'.

Ik krijg af en toe een site geopend zonder dat ik dit heb ingetikt. Het is een soort Chinees internetprogramma. Daarbij krijg ik een klein balkje geopend waarop ik op 'ok' of 'x' kan klikken. Ik kies natuurlijk iedere keer voor het 'x'.

Wat moet ik nu doen?
En is het zo dat andere (die deze virus mij hebben 'gegeven') bij mijn bestanden kunnen?

Tips zijn van harte welkom!

Chokran


Salaam,

Je pc is besmet zo te horen met malware (=schadelijke software).

Volg de link in mijn o.t en download Malwarebytes anti-malware installeer het, update het en maak er een volledige scan mee en alles wat het vind mag je verwijderen.

Succes!

pc vragen en/of problemen kun je idd beter voor terecht in de rubriek: gadgets, games en software (zie hoofddrubriek vrije tijd). Daar zitten genoeg helpers die je kunnen helpen.