Bekijk volle/desktop versie : Piekerstoornis



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-02-2011, 19:49
Wie heeft hier ook last van?? Het verleden is verleden,wat gebeurd is is gebeurd,maar toch blijf ik maar piekeren over alle negatieve dingen die in mijn leven zijn gebeurd.Dingen blijven aan me knagen,en soms uit het niets huilbuien.De ene keer ben ik heel vrolijk,maar zodra mn gedachtens weer op hol slaan,ben ik chagarijnig. De toekomst is er nog niet,en ook daar blijf ik aan denken,wat als dit...... wat als dat......straks gebeurt er dit...... Zit in een vicieuze cirkel,wie heeft hier ook last van?? Graag tips

13-02-2011, 19:53


Pff, ik heb dat ook; veel tegenslag gekend afgelopen tijd en kan bepaalde zaken heel moeilijk los laten/plekje geven. Kan ook nachten lang woelen en mijn hoofd breken, alhoewel dat de situatie nooit zal kunnen veranderen. Wat ik doe is bidden, Hem vragen om het voor mij te vergemakkelijken. Ik vind daar de rust die ik nodig heb.

13-02-2011, 19:53
Niemand met tips?? ZOu het echt erg op prijs stellen!

13-02-2011, 19:53
Waar komt dat gepieker van daan?


Ben je streng opgevoed? Maakte jouw ouders altijd voor jou keuzes? Dus wat je draagt, eet, naar welke school, welke vriendinnen etc etc..

13-02-2011, 19:55



Citaat door marokko_girl:
Pff, ik heb dat ook; veel tegenslag gekend afgelopen tijd en kan bepaalde zaken heel moeilijk los laten/plekje geven. Kan ook nachten lang woelen en mijn hoofd breken, alhoewel dat de situatie nooit zal kunnen veranderen. Wat ik doe is bidden, Hem vragen om het voor mij te vergemakkelijken. Ik vind daar de rust die ik nodig heb.



BEdankt voor je reactie meid,ik zit ook nachten na te denken. Subhana Allah weet niet hoe te stoppen. IK zal du3a voor je doen inshallah want ik weet dat het een zwaar iets is.Insha Allah doe je ook du3a voor mij,ik zit hier echt mee

13-02-2011, 19:55
Heb dat afgelopen 2 dagen weer gehad Vandaag wat beter omdat ik vroeg fadjr heb gebeten en bezig was met de huishouden, je moet jezelf bezig houden met iets anders ga je allemaal denken

13-02-2011, 19:58

Citaat door Surfster:
Waar komt dat gepieker van daan?


Ben je streng opgevoed? Maakte jouw ouders altijd voor jou keuzes? Dus wat je draagt, eet, naar welke school, welke vriendinnen etc etc..



Nee,totaal niet,heb veel dingen meegemaakt tussen de verlovingsperiode en mijn bruiloft.Kan nu niks meer doen dan aan alle rwina denken ,terwijl ik al een periode getrouwd ben ik ben elhemdulilah happy in mijn huwelijk,maar dat piekeren begint een steeds groter probleem te worden

13-02-2011, 20:01

Citaat door IGZAARYOZGHEN:
Heb dat afgelopen 2 dagen weer gehad Vandaag wat beter omdat ik vroeg fadjr heb gebeten en bezig was met de huishouden, je moet jezelf bezig houden met iets anders ga je allemaal denken



goed van je meid,je moet zeker bezig blijven,ik heb toevallig ook een grote schoonmaak gehouden,maar nu alles gedaan is,ga ik weer piekeren,misschien moet ik ook maar eens op tijd het fajr gebed bidden.

Heb je nog hobbys ofzo==Ben je getrouwd

13-02-2011, 20:03

Citaat door gulakam:
Nee,totaal niet,heb veel dingen meegemaakt tussen de verlovingsperiode en mijn bruiloft.Kan nu niks meer doen dan aan alle rwina denken ,terwijl ik al een periode getrouwd ben ik ben elhemdulilah happy in mijn huwelijk,maar dat piekeren begint een steeds groter probleem te worden

sorry kan je geen juist advies geven. Heb daar geen ervaring mee.


Misschien huisarts?

13-02-2011, 20:06

Citaat door gulakam:
BEdankt voor je reactie meid,ik zit ook nachten na te denken. Subhana Allah weet niet hoe te stoppen. IK zal du3a voor je doen inshallah want ik weet dat het een zwaar iets is.Insha Allah doe je ook du3a voor mij,ik zit hier echt mee

Kan je er niet met iemand over praten, je man? Zal je niet in mijn dua's vergeten, wend je tot Allah en ik verzeker je dat je rust zal vinden. Begin je dag goed door inderdaad je ochtend gebed op tijd te verrichten, je dua's zullen inscha'Allah verhoord worden. Hij heeft de geduldigen lief

13-02-2011, 20:08

Citaat door Surfster:
sorry kan je geen juist advies geven. Heb daar geen ervaring mee.


Misschien huisarts?



Dank je meid voor je reactie,huisarts stuurt me maybe naar een psycholoog,dat is het laatste waar ik naartoe wil,maar toch bedankt

13-02-2011, 20:10

Citaat door marokko_girl:
Kan je er niet met iemand over praten, je man? Zal je niet in mijn dua's vergeten, wend je tot Allah en ik verzeker je dat je rust zal vinden. Begin je dag goed door inderdaad je ochtend gebed op tijd te verrichten, je dua's zullen inscha'Allah verhoord worden. Hij heeft de geduldigen lief



IK heb wel vakre met mijn man over gesproken,en krijg ook wel advies (die ik opvolg) maar toch blijft het,en wil hem ook niet steeds lastig vallen hiermee,vrouwen begrijpen het meer denk ik.Bedankt voor je advies meid,IK zal sabr hebben,insha Allah veranderd het.

13-02-2011, 20:12


misschien dat andere het hier weten, maar er zijn doua's die je kan opzeggen en bepaalde soura's luisteren. Je moet het wel heel regelmatig doen.

13-02-2011, 20:14

Citaat door gulakam:
IK heb wel vakre met mijn man over gesproken,en krijg ook wel advies (die ik opvolg) maar toch blijft het,en wil hem ook niet steeds lastig vallen hiermee,vrouwen begrijpen het meer denk ik.Bedankt voor je advies meid,IK zal sabr hebben,insha Allah veranderd het.

Waarom denk je dat je hem daarmee lastig zult vallen? Het is je man, daar zou je alles mee kunnen delen. Je geeft zelf aan dat het de rest van je dag bepaald, hij zal er ook niet gelukkig van worden als hij opmerkt dat je eraan onderdoor gaat. Als je de behoefte hebt om het met hem te bespreken; doe dat! Hij zal je steunen inscha'Allah.


13-02-2011, 20:16

Citaat door hawael:
misschien dat andere het hier weten, maar er zijn doua's die je kan opzeggen en bepaalde soura's luisteren. Je moet het wel heel regelmatig doen.


Dank je meid,misschien dat iemand hierop reageert en ze kent

Pagina's : [1] 2 3 4 5