Bekijk volle/desktop versie : Islam & Vrijheid.



13-02-2011, 16:42

Citaat:
Al-Qaradawi: Freedom takes priority over Islamic law

Preserving the people's freedom is more important than setting up a system of Sharia (Islamic law), even though freedom remains part and parcel of Sharia, said Sheikh Yusuf al-Qaradawi on Friday evening in an interview with Al Jazeera television network. Al-Qaradawi, who is an influential Islamic thinker and president of the International Union for Muslim Scholars, is closely tied to the Muslim Brotherhood, Egypt's largest opposition group.

Recently, some members of the Brotherhood have tried to alleviate concerns that they want to establish an Islamic state by asserting that the Brotherhood does not seek to the rule the country or establish an Islamist government in Egypt.

Al-Qaradawi also emphasized that the army should protect the nation and the rights of the people, rather than rule the country. He stressed that the right to protest peacefully for the sake of a better life is granted by Islam and recognized by every human rights convention. He congratulated the Egyptian people and the Arab nation on the departure of President Hosni Mubarak after 18 days of the revolutionary struggle.

He described the young revolutionaries as honorable Egyptians who went beyond the call of duty to achieve national justice.

Al-Qaradawi expressed his confidence that God had aided them because he aids those who sacrifice in order to bring about justice, adding, "I was sure that God would aid the revolutionaries. I swore in my Friday sermon that God would soon help these youth, and that is indeed what turned out happening.”

Holding the ousted president responsible for the bloodshed, he said that “God wanted to award this victory to the Egyptian people” and denounced claims that Egyptians were servile and slavish.

He added that Tahrir Square had become a university for the educating the virtues of self-sacrifice, and suggested that the square should be renamed “25 January Revolution Square.”

Al-Qaradawi praised independent media outlets for disclosing facts and uncovering falsehoods while criticizing government owned media outlets as misleading. He accused the later of having continued its campaign of deception up to the final moments before Mubarak’s resignation was announced.
http://www.almasryalyoum.com/en/news/al-qaradawi-freedom-takes-priority-over-islamic-law

13-02-2011, 16:48


Ik zie een tendense.... de moslims worden langzamer ontwaakt uit een diepe slaap.... ik hoop dat de nieuwe president van Egypte een aanwist zal zijn voor de gehele moslimgemeenschap Insha'Allah.

13-02-2011, 16:49
En voor de 8 miljoen Kopten in Egypte.

13-02-2011, 16:52
Ik vond de toegezonden smsjes zooo mooi om te lezen op AL- Jazeera trouwens.

Overal ter wereld werd lof gesproken over het egyptische volk en massaal felicitaties uitgedeeld. Er kwamen zelfs berichten door uit Somalie. Broederschap is aanwezig...

13-02-2011, 16:55


Somalie is om de hoek, smsjes uit lapland of Kiribati, dat zou uitzonderlijk zijn.

13-02-2011, 16:55

Citaat door EvilPooh:
En voor de 8 miljoen Kopten in Egypte.



Het gaat er mij voornamelijk om de moslims. Genoeg onderdrukkingen geweest door de Christen (denk aan Blackwater kruistocht, Christenen welke massa slachtigingen hebben ondergaan in Irak, Afghanistaan enz.) en het zionistisch volkje welke de Palestijnen onderdrukken.

Het wordt tijd dat moslims beschermd moeten worden...

13-02-2011, 16:58
Christenen die massaslachtingen hebben ondergaan. Blackwaterkruistocht? En Christenen die onderdrukken.

Kan iemand een stok in haar zij porren, volgens mij ligt ze te ijlen?

13-02-2011, 17:00
Ik wil jouw reactie hierop lezen.

13-02-2011, 17:01

Citaat door Dienaresje17:
Qaradawi zegt wel meer.



Is he wrong? Of is hij een dwalende? Of wa?

13-02-2011, 17:05

Citaat door EvilPooh:
Christenen die massaslachtingen hebben ondergaan. Blackwaterkruistocht? En Christenen die onderdrukken.

Kan iemand een stok in haar zij porren, volgens mij ligt ze te ijlen?




Oprichter is een Christelijke man, hij ziet het als zijn taak om alle moslims af te slachten.


Citaat:
Blackwater Worldwide heeft een aanzienlijke en omstreden rol vervuld in de Irakoorlog.

In 2006 en 2007 waren er verschillende schietincidenten, waarbij Blackwater, maar ook andere militaire bedrijven betrokken waren. In februari 2006 schoot een sluipschutter van Blackwater vanaf het dak van het ministerie van Justitie drie bewakers van Iraqi Media Network dood. Volgens ooggetuigen hadden de bewakers niets gedaan, de Iraakse politie noemde het een terroristische daad. Volgens het State Department viel het binnen de regels die het gebruik van geweld regelen. Een berucht schietincident vond plaats op 16 september 2007. Blackwaters Private Security Detail beveiligde in Bagdad een konvooi van wagens van het State Department. Op een plein, Nisur Square, openden mannen van Blackwater het vuur, waarbij zeventien Iraakse burgers omkwamen. Volgens ooggetuigen bleven ze schieten, terwijl de burgers vluchtten. Blackwater beweerde later, dat hun mannen werden aangevallen en dienovereenkomstig reageerden. Volgens de FBI waren veertien gevallen niet gerechtvaardigd. De FBI had ook geen bewijs gevonden, dat Blackwater was aangevallen. Er lopen nog verschillende onderzoeken. Als gevolg van het incident trok de Iraakse regering de toestemming voor Blackwater om op Irakees grondgebied te opereren in.

In december 2008 werden vijf voormalige Blackwater-mannen die bij het incident betrokken zouden geweest in Irak te Salt Lake City gearresteerd en voorgeleid in een federale rechtbank. Een zesde verdachte gaf betrokkenheid bij het incident toe in de hoop op strafvermindering.[7] De vijf verschenen in januari 2009 opnieuw voor de rechtbank, waar ze aangaven 'niet schuldig' te zijn. De rechter besloot, dat de rechtszaak tegen hen op 29 januari 2010 zal beginnen. Eind december 2009 seponeerde rechter Ricardo Urbina de zaak tegen de verdachten op grond van procedurele fouten.[8][9]

In 2007 werden onderzoeken ingesteld naar mogelijke wapensmokkel (van onder meer M4-karabijnen) door mannen van Blackwater naar Irak. Volgens voormalige werknemers werden de kleinere wapens in North Carolina in zakken hondenvoer verstopt, terwijl de grotere wapens werden vervoerd op pallets, verborgen door zakken hondenvoer voor Blackwaters snuffelhonden. Volgens Blackwater is voor alle wapens die naar Irak zijn gezonden toestemming gegeven. Bronnen bij Blackwater hebben gezegd, dat de onderneming een boete van miljoenen tegemoet kan zien, omdat in 900 gevallen de regels van de export van wapens en technische knowhow zijn overtreden. Honderd zaken liggen op tafel bij de Department of Justice en leiden mogelijk tot vervolging.[10]

Eind 2008 liet het Iraakse ministerie van binnenlandse zaken weten Blackwaters contract niet te verlengen. Blackwater verliet Irak eind 2008.[11] In 2009 besloot het bedrijf een rebranding (naamswijziging) naar Xe door te voeren om haar negatief imago als gevolg van haar optreden in Irak op te heffen.

.

13-02-2011, 17:08
Oftewel, zijn missie is mislukt. Je gaat me toch niet wijsmaken dat je bang bent geworden van zo'n pipo.

13-02-2011, 17:11
Het zijn één van de grote dingen waarom ik achter mijn standpunt sta dat moslims genoeg moderatie, geduld hebben gehad. Het wordt tijd dat er leiders komen die de moslims gaan beschermen...

13-02-2011, 17:15



Citaat door Beauty_Islam:
Het gaat er mij voornamelijk om de moslims. Genoeg onderdrukkingen geweest door de Christen (denk aan Blackwater kruistocht, Christenen welke massa slachtigingen hebben ondergaan in Irak, Afghanistaan enz.) en het zionistisch volkje welke de Palestijnen onderdrukken.

Het wordt tijd dat moslims beschermd moeten worden...


Dat deze Christenen beschermd worden is toch net zo belangrijk, of ben ik nou gek?

Zij kunnen er niets aan doen dat er gekken rondlopen die toevallig Christen zijn, net zoals wij er niets aan kunnen doen dat er gekken rondlopen die toevallig Moslim zijn.

13-02-2011, 17:15
De Islamitische wereld is zelf verantwoordelijk voor de miserabele staat waarin het verkeert. Diens leiders en hun bevolking. Uiteraard zijn er groepen die de hele situatie uitbuiten, maar ik ga de tegenpartij geen opportunisme verwijten.

14-02-2011, 12:38
Qardawi +1 als ik die links zo bekijk, wat `n wereldvreemde vogel ben jij zeg.