Bekijk volle/desktop versie : Wat is jullie advies?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

13-02-2011, 09:54
Na enig aarzelen heb ik toch besloten mijn verhaal met jullie te delen. Niet om vervelende reacties te krijgen, niet om kritiek te ontvangen, maar puur omdat ik me afvraag of ik dingen over het hoofd zie of nog wel helder genoeg nadenk..

Het begon allemaal bijna 3 jaar geleden in december.. Ik leerde een man kennen. Een vriendelijke, sociale, betrokken en wereldwijze man. Eerlijk gezegd zat ik niet op relatie te wachten.. en hij omgekeerd bleek later ook niet.
Toch ontstond er een bepaalde vriendschap, we vertelde elkaar alledaagse dingen, filosofeerde over allerlei onderwerpen. En daar bleef het bij..
En wat ik altijd al dacht blijkt toch waar te zijn een vriendschap tussen een man en een vrouw blijft lastig en onnatuurlijk, want er ontstaan bepaalde gevoelens die vrouwen onder elkaar of mannen onder elkaar niet krijgen.

Juist ja.. liefde..

Om een lang verhaal kort te maken beide streden we tegen onze liefde omdat we het niet wilde en eigenlijk niet onze intentie was. Uiteindelijk hebben we besloten om er aan toe te geven en elkaar trouw beloofd..

Maar... de man waar ik van houd heeft 5 kinderen. Om die reden twijfelt hij nog steeds of hij de goede keuze heeft gemaakt om zijn vrouw (voordat wij elkaar leerde kennen!! om misverstanden uit de wereld te helpen) te hebben verlaten.
Ik ben gek op zijn kinderen en omgekeerd zijn zij ook gek op mij.. En hij is nog vaak bij zijn kinderen en ik stimuleer dat ook maar soms denk ik misschien is het beter voor hem en zijn gezin als ik er niet was geweest. En daardoor is onze relatie soms heel wankel..

Heeft iemand hier of met een soortgelijke situatie ervaring, wat is jullie advies?

Graag alleen serieuze reacties..

13-02-2011, 10:06


Lastige situatie inderdaad, maar niet onmogelijk.
Als jullie echt van elkaar houden en met elkaar verder willen, dan moeten jullie dat doen.
Als hij nog twijfelt over dat hij zijn vrouw terug zou willen, dan zou ik er niet mee doorgaan. Misschien houdt hij nog van haar? Hij heeft niet voor niets 5 kinderen met deze vrouw. Het hangt dus af van wat hij voelt voor zijn vrouw.
Voelt hij niets meer voor haar: trouw met hem.
Zit ze nog in zijn hoofd: verbreek de relatie, hij is er nog niet klaar voor.

Over het 'het zou beter zijn voor het gezin als ik er niet was geweest': het gezin is niet kapot door jou ofzo. Dat is gebeurd door de ouders. Jij bent gewoon iemand die ook graag gelukkig wil worden. Het is juist goed van je dat je zijn 5 kinderen accepteert, veel vrouwen zouden dit niet graag doen.

13-02-2011, 10:13

Citaat door eternal_slumber:
Lastige situatie inderdaad, maar niet onmogelijk.
Als jullie echt van elkaar houden en met elkaar verder willen, dan moeten jullie dat doen.
Als hij nog twijfelt over dat hij zijn vrouw terug zou willen, dan zou ik er niet mee doorgaan. Misschien houdt hij nog van haar? Hij heeft niet voor niets 5 kinderen met deze vrouw. Het hangt dus af van wat hij voelt voor zijn vrouw.
Voelt hij niets meer voor haar: trouw met hem.
Zit ze nog in zijn hoofd: verbreek de relatie, hij is er nog niet klaar voor.

Over het 'het zou beter zijn voor het gezin als ik er niet was geweest': het gezin is niet kapot door jou ofzo. Dat is gebeurd door de ouders. Jij bent gewoon iemand die ook graag gelukkig wil worden. Het is juist goed van je dat je zijn 5 kinderen accepteert, veel vrouwen zouden dit niet graag doen.


Dank je wel voor je advies!

Ik weet dat hij niet van haar houdt, dat is zeker. Ik heb zijn vrouw ook leren kennen en ze is vriendelijk tegenover mij. Maar dat maakt het voor mij wel moeilijk. Ik voel me soms schuldig tegenover haar ook al weet ik dat hun relatie al stuk was voordat ik er was.. Zij denkt misschien wel als zij er niet was dan was het goed gekomen.

Ik heb hem wel eens geadviseerd om bij haar terug te gaan voor de kinderen, maar dan wordt hij boos en zegt hij dat hij ook niet terug zal gaan bij haar als ik hem zou verlaten..

Toch weet ik dat hij zich ook schuldig voelt tegenover zijn kinderen en misschien ook wel tegenover zijn ex.

Hij wilt om mijn hand vragen maar is bang afgewezen te worden door mijn ouders om het feit dat hij zoveel kinderen heeft. Omgekeerd ben ik juist bang dat ik nooit zo verwelkomt zal worden bij hem als andere schoondochters die met een man trouwen die voor het eerst trouwt.. Ik heb zijn moeder wel leren kennen en ze is heel lief en geeft ook aan dat het niet makkelijk zal zijn voor ons, maar dat ze wel ziet dat ik de juiste ben voor hem. Ze laat de keuze volledig bij ons..

13-02-2011, 10:18
Heeft niemand ervaring met een soortgelijke situatie??

13-02-2011, 10:20


Kun je echt niemand vinden van je eigen leeftijd? die zelf nog niet getrouwd is en geen kinderen heeft, soubhanallah.

Hij heeft niet 1, niet 2, niet 3, niet 4, maar 5! kinderen met die vrouw wat denk je zelf. Stel je eens voor dat jij die moeder van die kinderen was. Hun hebben hun vader hard nodig. Je zult je nooit goed voelen met hem en zijn kinderen aangezien je tweede keus bent. Hij heeft alles al meegemaakt met zijn vrouw en kinderen en dan kom jij zo naief, soubhanallah....

13-02-2011, 10:26

Citaat door Sharifa__:
Kun je echt niemand vinden van je eigen leeftijd? die zelf nog niet getrouwd is en geen kinderen heeft, soubhanallah.

Hij heeft niet 1, niet 2, niet 3, niet 4, maar 5! kinderen met die vrouw wat denk je zelf. Stel je eens voor dat jij die moeder van die kinderen was. Hun hebben hun vader hard nodig. Je zult je nooit goed voelen met hem en zijn kinderen aangezien je tweede keus bent. Hij heeft alles al meegemaakt met zijn vrouw en kinderen en dan kom jij zo naief, soubhanallah....


Dus jouw advies is niet doen?

En ik heb zeker over het bovenstaande meerdere malen nagedacht..

Feit is dat hun relatie al verbroken was toen ik hem nog niet kende.. en probleem is hij zal ook niet terug gaan bij haar op aandringen van mij, zelfs al verlaat ik hem. Hij heeft die keuze namelijk al ver voor mij gemaakt en benadrukt dat het los van mij staat. Tegelijkertijd vindt hij het moeilijk dat hij niet met zijn kinderen woont, ook al is hij vaak bij hen..

13-02-2011, 10:36
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich in zo een situatie bevind.

13-02-2011, 10:36

Citaat door al7oubedaye3:
Dus jouw advies is niet doen?

En ik heb zeker over het bovenstaande meerdere malen nagedacht..

Feit is dat hun relatie al verbroken was toen ik hem nog niet kende.. en probleem is hij zal ook niet terug gaan bij haar op aandringen van mij, zelfs al verlaat ik hem. Hij heeft die keuze namelijk al ver voor mij gemaakt en benadrukt dat het los van mij staat. Tegelijkertijd vindt hij het moeilijk dat hij niet met zijn kinderen woont, ook al is hij vaak bij hen..



Ik begrijp dat je nu vooral in "liefde-termen" denkt, en dat het de eerste jaar of twee jaar romantisch zal zijn voor jullie, maar na een tijd vervaagt dat allemaal meid, en dan zit je daar... opgescheept met 5 kinderen die niet van jou zijn. In het begin is dat allemaal leuk en aardig, maar na een tijd ga je je tekort doen voelen. Meid ik ben nu al jaren getrouwd en ik kan meepraten over het getrouwd leventje. Zorg gewoon dat je iemand trouwt die jong is net als jij en waarmee je alles 'nieuw' kunt ervaren.
Wij hebben maar 2 kinderen en bij de tweede was het al minder 'interessant' dan bij het 1e kind omdat je het gewoon wordt, laat staan dat hij 5 al heeft gehad en alles al heeft meegemaakt, dan kan hij nooit met jou die intense blijheid delen die jij op dat moment dan wel voelt.

Maar eerlijk, ik zou ook gewoon denken aan mijn eigen eergevoel en waarde, aangzien er ook veel van ons vrouwen wordt verwacht, waarom zou je als vrouw dan niet het beste willen hebben.

Er zijn hier veel topics geweest van vrouwen die getrouwd waren met mannen die kinderen hadden, en meestal komt het op hetzelfde neer, dat ze allemaal gebukt gaan onder die situatie. En bovendien willen kinderen allemaal dat hun ouders terug bij elkaar komen, ook al zijn ze jaren uit elkaar geweest. Je zult altijd de boeman zijn voor hun die het onmogelijk maakt, ook al zien de ouders dat niet zo. De ouders zullen verder ook altijd met elkaar in contact staan omwille van de kinderen, verder moet hij zijn kinderen heel zijn leven materieel en financieel ondersteunen.... als ik jou was zou ik er maar heel goed over nadenken, en als ouder zou ik mijn dochter nooit laten trouwen om tweede keus te zijn.

13-02-2011, 10:53

Citaat door Sharifa__:
Ik begrijp dat je nu vooral in "liefde-termen" denkt, en dat het de eerste jaar of twee jaar romantisch zal zijn voor jullie, maar na een tijd vervaagt dat allemaal meid, en dan zit je daar... opgescheept met 5 kinderen die niet van jou zijn. In het begin is dat allemaal leuk en aardig, maar na een tijd ga je je tekort doen voelen. Meid ik ben nu al jaren getrouwd en ik kan meepraten over het getrouwd leventje. Zorg gewoon dat je iemand trouwt die jong is net als jij en waarmee je alles 'nieuw' kunt ervaren.
Wij hebben maar 2 kinderen en bij de tweede was het al minder 'interessant' dan bij het 1e kind omdat je het gewoon wordt, laat staan dat hij 5 al heeft gehad en alles al heeft meegemaakt, dan kan hij nooit met jou die intense blijheid delen die jij op dat moment dan wel voelt.

Maar eerlijk, ik zou ook gewoon denken aan mijn eigen eergevoel en waarde, aangzien er ook veel van ons vrouwen wordt verwacht, waarom zou je als vrouw dan niet het beste willen hebben.

Er zijn hier veel topics geweest van vrouwen die getrouwd waren met mannen die kinderen hadden, en meestal komt het op hetzelfde neer, dat ze allemaal gebukt gaan onder die situatie. En bovendien willen kinderen allemaal dat hun ouders terug bij elkaar komen, ook al zijn ze jaren uit elkaar geweest. Je zult altijd de boeman zijn voor hun die het onmogelijk maakt, ook al zien de ouders dat niet zo. De ouders zullen verder ook altijd met elkaar in contact staan omwille van de kinderen, verder moet hij zijn kinderen heel zijn leven materieel en financieel ondersteunen.... als ik jou was zou ik er maar heel goed over nadenken, en als ouder zou ik mijn dochter nooit laten trouwen om tweede keus te zijn.


Dank je wel voor jouw advies

Dit is zeker waar wat je zegt en ik besef me maar al te goed dat het moeilijk is.

Maar zoals hij vaak zegt, kies je liever voor een man waar je niet van houdt om het feit dat hij nooit getrouwd is geweest en geen kinderen heeft, dan mij omdat ik wel kinderen heb..
En wie verzekerd mij dat ik wel gelukkig zal worden met iemand die een nooit getrouwd is geweest en geen kinderen heeft?
Ik houd echt van hem, ik kan goed met hem praten, we maken elkaar aan het lachen en ik leer van hem en hij van mij en we hebben veel respect voor elkaar.
Als ik wist dat hij terug zal gaan bij zijn kinderen had ik er nu een punt achter gezet. Hun geluk gaat namelijk voor het mijne, maar ik weet dat dat niet zal gebeuren..

13-02-2011, 11:17
Pfff lastig joh, mag ik als man zijnde een advies geven,

1 neem iemadn van jou leeftijd,
2JE zult altijd met zijn vrouw te maken hebben
3 DAMn tbarkellah 5 kinderen, die gaan jou later nog beuken, al sje met hem trouwt, ze gaan je haten, want jou gaan ze als oorzaak zien van de breuk russen mamma en pappa,
4Ji moet wijzer wezen, en motiveer hem om terug te gaan naar zijn vrouw, want als het jou zou overkomen, zou je ook gek worden,
ZO ga je pas respect krijgen
5MAnnen zat , maak je niet druk om hem, je gevoelens waaien wel weg

13-02-2011, 11:18

Citaat door al7oubedaye3:
Dank je wel voor jouw advies

Dit is zeker waar wat je zegt en ik besef me maar al te goed dat het moeilijk is.

Maar zoals hij vaak zegt, kies je liever voor een man waar je niet van houdt om het feit dat hij nooit getrouwd is geweest en geen kinderen heeft, dan mij omdat ik wel kinderen heb..
En wie verzekerd mij dat ik wel gelukkig zal worden met iemand die een nooit getrouwd is geweest en geen kinderen heeft?
Ik houd echt van hem, ik kan goed met hem praten, we maken elkaar aan het lachen en ik leer van hem en hij van mij en we hebben veel respect voor elkaar.
Als ik wist dat hij terug zal gaan bij zijn kinderen had ik er nu een punt achter gezet. Hun geluk gaat namelijk voor het mijne, maar ik weet dat dat niet zal gebeuren..


Ja meid, je hebt geen garantie, ook niet met hem! je zegt wel dat je van hem houdt en hij van jou, maar hij heeft ook wel eens van zijn vrouw gehouden, en kijk waar hij nu staat... liefde vervaagd meid, je zit op een roze wolk een vrouw en je kinderen verlaten is niet iets wat je zomaar doet, heb je ook enig idee waarom het echt mis is gelopen.

Geir insha Allah, je moet zelf weten wat jullie beslissen natuurlijk, maar weet dat deze wolk zeker vervaagt en dan pas sta je met beide benen op de grond en kun je pas helder zien en denken... ik hoop echt van harte voor jullie dat het goed blijft gaan en dat je veel sbar zal hebben insha Allah.

13-02-2011, 11:22

Citaat door Marouanna:
Pfff lastig joh, mag ik als man zijnde een advies geven,

1 neem iemadn van jou leeftijd,
2JE zult altijd met zijn vrouw te maken hebben
3 DAMn tbarkellah 5 kinderen, die gaan jou later nog beuken, al sje met hem trouwt, ze gaan je haten, want jou gaan ze als oorzaak zien van de breuk russen mamma en pappa, 4Ji moet wijzer wezen, en motiveer hem om terug te gaan naar zijn vrouw, want als het jou zou overkomen, zou je ook gek worden,
ZO ga je pas respect krijgen
5MAnnen zat , maak je niet druk om hem, je gevoelens waaien wel weg


a shmetta, ze waren al uit elkaar toen hij haar leerde kennen, gare gast.
Anyway trouwe en hou op me deze haram onzin, en hij meot dat al helemaal weten want die is neem ik aan heel wat ouder.

13-02-2011, 11:30



Citaat door FLOWERBOMB88:
a shmetta, ze waren al uit elkaar toen hij haar leerde kennen, gare gast.
Anyway trouwe en hou op me deze haram onzin, en hij meot dat al helemaal weten want die is neem ik aan heel wat ouder.



NEem jij dan ook iemand die 5 kinderen heeft waarbij je elke dag eraan wordt herrinert dat er een moeder met 5 kinderen in het spel zit, en wijsheid gaat niet gepaard met ouderdom a lgenza, en haraam is het zowiezo, ze gaat toch met hem om, met je hij moet dat weten want hij is veel ouder!!!!!!!

Ze vraagt om advies toch, dat betekent dat je vrij je mening mag uitten, en wat zij doet en/of niet doet is haar pakkie aan, capiche

13-02-2011, 11:31
Als je van die man houdt en hij van jou, !

13-02-2011, 11:32

Citaat door Marouanna:
Pfff lastig joh, mag ik als man zijnde een advies geven,

1 neem iemadn van jou leeftijd,
2JE zult altijd met zijn vrouw te maken hebben
3 DAMn tbarkellah 5 kinderen, die gaan jou later nog beuken, al sje met hem trouwt, ze gaan je haten, want jou gaan ze als oorzaak zien van de breuk russen mamma en pappa,
4Ji moet wijzer wezen, en motiveer hem om terug te gaan naar zijn vrouw, want als het jou zou overkomen, zou je ook gek worden,
ZO ga je pas respect krijgen
5MAnnen zat , maak je niet druk om hem, je gevoelens waaien wel weg



Bedankt voor je advies. Als man kijk je vaak anders tegen dingen aan, dus ook zeker aan jouw advies heb ik wat.




Citaat door Sharifa__:
Ja meid, je hebt geen garantie, ook niet met hem! je zegt wel dat je van hem houdt en hij van jou, maar hij heeft ook wel eens van zijn vrouw gehouden, en kijk waar hij nu staat... liefde vervaagd meid, je zit op een roze wolk een vrouw en je kinderen verlaten is niet iets wat je zomaar doet, heb je ook enig idee waarom het echt mis is gelopen.

Geir insha Allah, je moet zelf weten wat jullie beslissen natuurlijk, maar weet dat deze wolk zeker vervaagt en dan pas sta je met beide benen op de grond en kun je pas helder zien en denken... ik hoop echt van harte voor jullie dat het goed blijft gaan en dat je veel sbar zal hebben insha Allah.



Je hebt gelijk, liefde is iets waar je geen garantie mee hebt. Maar het is zo sterk, ik word er niet goed van. Wat kan ik doen om het weg te laten gaan? Ik ben niet verliefd op hem, ik geef echt om hem ik hou van hem en ik wil hem gelukkig maken. Maar ik wil niemand benadelen met mijn geluk, dus ook zijn kinderen niet en zelfs zijn ex niet!


[QUOTE=FLOWERBOMB88;93379340
Anyway trouwe en hou op me deze haram onzin, en hij meot dat al helemaal weten want die is neem ik aan heel wat ouder.[/QUOTE]

Bedankt voor je advies, jij vindt dus gewoon dat ik hierin moet doorzetten?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6