Bekijk volle/desktop versie : Dirar: "Heb Perisic gezegd dat hij zich moet beheersen"



11-02-2011, 14:18
Het 'kaarten pakken' wordt een echt probleem bij Club Brugge. Nabil Dirar, een expert ter zake, geeft zijn ploegmaats wat raad mee voor de toekomst.

Zondag zijn Vadis en Perisic geschorst na hun rode kaarten tegen Genk. "Odjidja en Perisic zijn nog jong. Als jonge gast is het niet altijd gemakkelijk om je temperament te bedwingen", weet Dirar te vertellen in HLN. "Als je onrecht voelt, is het moeilijk om vriendelijk te blijven. Maar dat gezeur kost alleen maar energie."

"Ik heb aan Perisic gezegd dat hij zich moet proberen te beheersen. Het heeft geen zin om met refs te discussiëren, ze veranderen toch niet van mening", aldus de man die in het verleden ook regelmatig tegen een kaart opliep voor discussiëren. "Ik heb een klik gemaakt. Ik pakte veel kaarten voor protest en omdat ik me liet vallen. Dat heeft me afgeremd. Ik was mezelf aan het verbranden. Ik laat me niet meer vangen."

"Het gaat beter dankzij een psychologe en m'n moeder. Mama was kwaad omdat het leek alsof ik slecht was opgevoed. Nu is ze weer trots. Ik wil presteren bij Club. Een transfer? Nee, ik hou van België, zijn frieten en hamburgers."