Bekijk volle/desktop versie : Enkele info over de Dadjaal of te wel de Anti-Christ



10-02-2011, 14:12
Naar aanleiding van de topic van Miss Tasel7iet hier correcte info.
Deze topic is niet bedoeld als discussie want er valt niet over zoiets te discussiëren het is er en het bestaat en wij dienen er in te geloven.

Mocht je vragen hebben stel die dan gerust.

Anawas ibn Sim'aan verhaalt:

De booschapper van Allah'(sallallahoe 'alayhi wa sallam) noemde op een ochtend de Dadjaal en stelde hem eerst als heel onbenullig voor, en dan weer als heel belangrijk, totdat wij dachten dat hij al in een of andere dadelboomgaard vlakbij aanwezig zou zijn.

Toen wij bij hem (sallallahoe 'alayhi wa sallam) terugkeerden zag hij (sallallahoe 'alayhi wa sallam) dat wij verbaasd waren, en vroeg ons: 'Waarover maken jullie je zorgen? '
Wij zeiden: 'O Boodschapper van Allah, je sprak vanochtend over de Dadjaal en stelde hem als heel onbenullig voor, en je stelde hem ook als heel belangrijk voor, totdat wij geloofden dat hij al in een of andere dadelboomgaard aanwezig zou kunnen zijn.'
Hij (sallallahoe 'alayhi wa sallam) zei: 'Het is iets anders dan de Dadjaal dat mij voor jullie bang maakt. Mocht hij verschijnen terwijl ik onder jullie ben, dan zal ik jullie verdediger tegen hem zijn, maar mocht hij verschijnen als ik niet meer onder jullie ben, dan moet ieder van jullie voor zichzelf zorgen.
Allah zal in mijn plaats de Waker voor iedere moslim zijn.

Hij (Dadjaal) zal een jongeling met wilde haren zijn en een van zijn ogen zal het gezichtsvermogen missen.
Ik geloof dat hij op al- 'Oezza ibn Qatan zou kunnen lijken.

Wie van jullie hem zou ontmoeten, moet voor hem de eerste verzen van Soerah al-Kahf lezen.
Hij zal tevoorschijn komen van de weg tussen Syrië en Iraq en zal links en rechts rampspoed veroorzaken. Wees dan standvastig, O dienaren van Allah!

Wij zeiden: 'O Boodschapper van Allah, hoe lang zal zijn verblijf op de aarde zijn?'
Hij (sallallahoe 'alayhi wa sallam) antwoordde: 'Veertig dagen. een van zijn dagen zal een jaar zijn, een zal als een maand zijn, een zal als een week zijn en de rest zal als jullie gemiddelde dagen zijn. '
Wij vroegen: 'O Boodschapper van Allah , op die dag die een jaar zal zijn, zal het dan voor ons voldoende zijn om vijf maal per dag te bidden?'
Hij (sallallahoe 'alayhi wa sallam) antwoordde: 'Nee, jullie moeten schatten hoeveel tijd er voorbij gaat.'
Wij vroegen: 'O Boodschapper van Allah, hoe snel zal hij zich op aarde voortbewegen?'
Hij (sallallahoe 'alayhi wa sallam) antwoordde: 'Zoals een wolk die door de wind voortbewogen wordt.
Hij zal tussen de mensen verschijnen en hen oproepen in hem te geloven, en zij zullen gehoor aan hem geven en in hem geloven. Hij beveelt de hemel en dan zal het regenen.
Hij zal de aarde bevelen en die zal gewassen voortbrengen en hun vee zal 's avonds naar hen terugkeren met hoge bulten en volle uiers en vette zijkanten.
Dan zal hij onder een volk verschijnen, maar zij zullen zijn oproep verwerpen en zich van hem afkeren. Zij zullen onder droogte en hongersnood lijden en van alles verstoken zijn. Hij zal langs woestijnplaatsen komen en zeggen: 'Haal jullie schatten tevoorschijn.' En hun schatten zullen hem als bijen volgen.

Hij zal dan een man in de kracht van zijn jeugd oproepen en hem met een zwaard slaan en hem in twee stukken slaan, die de lengte van een pijl van elkaar gescheiden zullen zijn. Hij zal hem dan roepen en hij zal met een blij en glimlachend gezicht gehoorzamen.
Terwijl hij met dit alles bezig is zal Allah de Verhevene de Masieh 'Iessa, de zoon van Maryam, opwekken, die dichtbij de witte minaret in het oosten van Damascus zal verschijnen.

Terwijl hij twee gekleurde gewaden draagt, met zijn handen rustend op de vleugels van twee engelen.
Wanneer hij zijn hoofd buigt zullen er druppels water die glinsteren als zilver er vanaf vallen, en wanneer hij het opheft zullen er druppels als parels vanaf vallen.
Een ongelovige, die door zijn adem aangeraakt wordt, zal de Dadjaal achtervolgen en hem bij de Poort van Loed ontmoeten en hem doden.
'Iessa zal dan bij de mensen komen die Allah tegen de Dadjaal beschermd had. Hij zal het stof van hun gezichten vegen en hen over hun graden in het Paradijs vertellen. Terwijl hij zo bezig is zal Allah de Verhevene 'Iessa inspireren:
'Voorwaar. Ik heb Mijn dienaren geschapen en zij kunnen door niet een weerstaan of gedood worden, leid mijn dienaren dan naar de berg Toer (Sina&iuml.

Allah zal dan Ya'djoedj en Ma'djoedj opwekken en zij zullen vanaf iedere hoogte komen aanzetten.
Hun eerste groepen zullen over het Meer van Tabariyyah (Tiberia) trekken en al haar water opdrinken, en haar laatste groepen zullen zeggen: 'Er was een tijd dat hier water was.'
De Profeet van Allah 'Iessa en zijn metgezellen zullen belegerd worden, totdat de kop van een kalf een ieder van hen beter toeschijnt dan vandaag honderd dinar een ieder van jullie.
De profeet van Allah 'Iessa en zijn metgezellen zullen zich tot Allah de Verhevene wenden en zij zullen Hem smeken dat Allah de Verhevene een ongedierte in de nekken van hen ( de volgelingen van Ya'djoedj en Ma'djoedj) zal veroorzaken waardoor zij op een dag allemaal plotseling zullen sterven.

Daarna zullen de Profeet van Allah 'Iessa en zijn metgezellen van de berg Toer afkomen, maar zij zullen geen handbreedte aarde vinden die niet vrij is van de lijken van hen ( de volgelingen van Ya'djoedj en Ma'djoedj) en hun stank.

Dan zullen de Profeet van Allah 'Iessa en zijn metgezellen Allah de Verhevene smeken en Hij zal een vogel sturen als de nek van een kameel, die de lichamen weg zal dragen en hen laten vallen waar Allah wil. Dan zal Allah, de Heer van Eer en Glorie, een regen zenden waardoor iedere woonplaats, of die nu van klei of van haar gemaakt is, gereinigd zal worden en als een spiegel zal zijn.
Dan zal de aarde gezegd worden: 'Draag weer vrucht en herkrijg je zegening, ' zodat een hele groep mensen door het eten van een granaatappel gevuld zal zijn, en in staat zal zijn te schuilen onder de schaduw van haar bladeren.

Melk zal zo gezegend zijn dat de melk van een vrouwtjeskameel voldoende zal zijn voor een grote groep mensen en die van een koe zal voldoende zijn voor een stam en die van deze toestand zijn, zal Allah de Verhevene een welriekend geur zenden die hen beneden hun oksels zal raken, waardoor Hij de ziel van iedere gelovige en van iedere moslim tot Zich zal nemen, en alleen de ergsten der mensen wiens mannen openlijk met vrouwen als ezels paren, zullen achtergelaten worden.....En dan zal het Uur aanbreken.'

10-02-2011, 14:20


3x bekeken zou Miss Tashel7iet dan gelijk hebben

10-02-2011, 14:21
ik snap haar link niet met de bermuda driehoek??

10-02-2011, 14:25
BarakAllahou fiki!

Heb je mischien ook ahadith over het Beest???

10-02-2011, 14:43


Nushi: die discussie wil ik graag vermijden.

Oumdounia: niet zo 123 bij de hand...

10-02-2011, 14:45
khair inshaAllah,,... vind alles erg interessant om te lezen!

10-02-2011, 14:46
Wie meer wilt lezen raad ik het boek aan van ibn kathir rahimahu Allaah over tekenen voor de dag des oordeels

10-02-2011, 15:16
wat is er toch allemaal aan de hand

10-02-2011, 16:43
Uppppp upppp uppp


En nog eeeeeeeeeeens uppppp

10-02-2011, 16:55

Citaat door Amal.BintMfadel:
Wie meer wilt lezen raad ik het boek aan van ibn kathir rahimahu Allaah over tekenen voor de dag des oordeels



daar hoef je geen boek voor te lezen. om je heen kijken is voldoende

10-02-2011, 17:40
Djazaak Allahu Ghairan.

10-02-2011, 17:52
Saroma